Wel een blauwe gezien bij een restaurant, had toen zelf de gouden. Maar het maakt mij echt niet uit, al draagt iedereen er een (wat ik zou kunnen begrijpen, draagt zeer prettig ).
het betere voormaat.
Gefeliciteerd
Schitterend! Staat ook hoog op mijn lijstje.
Op monochrome stond een artikel waarin de 40mm PRX powermatic met de 35mm werd vergeleken. Inclusief de werkelijke lug2lug gemeten met de eerste schakel. Als je die twee op de foto naast elkaar ziet lijkt de 35 een tonnetje.
Maar met die maatvoering ging ik dus mijn Datejust eens opmeten. Vervolgens een Sarb035 en als laatste de Boldr Venture waar een Seiko uurwerk in zit.
De PRX35: 35 * 45 * 11.3
Datejust 116234: 35.9 * 43.1 * 11.8
Seiko sarb035: 38.3 * 44.2 * 11.7
Boldr Venture: 38.3 * 44 * 12.2
De PRX is dus dunner en lug2lug groter! Prima vergelijkbaar en zou dus geen probleem moeten opleveren. Daarbij komt dat de kast uit 3 delen bestaat, waarbij het middendeel vd PRX ook nog eens smaller lijkt dan de DJ en Boldr.
Maar het is niet allemaal lug2 lug dat bepalend is.
Glasoppervlak. En daarin is de PRX het kleinst. Dus toch oogt het horloge kleiner.
Sarb: 31.6
Boldr: 30.6
Datejust: 30.2
PRX: 29
Het is geen wit. De datumschijf is wel anders van kleur. Tja het is parelmoer. Als je er recht opkijkt is de kleur altijd vlak (witachtig), maar zodra je het horloge beweegt komen de roze, zilver en groene tinten tevoorschijn.
Bij deze wijzerplaat vind ik de zwarte tekst het best uitkomen van de 35. De witte tekst op de blauwe, groene en zwarte plaat is te dik gedrukt. Datum positie van de 35 is zoals je wilt. Netjes in de hoek. Dit vind ik een nadeel bij de 40. Band vind ik ook beter (taper naar 16mm).
Of het een blijver is weet ik niet. Zit nog in de stickers en ben toch niet helemaal overtuigd vanwege het kleinere glasoppervlak. Moet zeggen dat ik afgelopen dagen de longines heritage classic om had, met 34.6mm glasoppervlak.
Daar is tie dan
ik ga toch echt voor de mintgroene “tiffany” , dn maar geen mechanisch uurwerk…
Wel eertst mijn Avi8 hurricane en bandjes verkopen om wat geld vrij te maken… maar hopelijk voor de zomer dat ik hem om de pols mag hebben
“Maar het maakt mij echt niet uit, al draagt iedereen er een (wat ik zou kunnen begrijpen, draagt zeer prettig ).”
Helemaal mee eens natuurlijk, maar ik vind het zo jammer dat nog maar zo weinig mensen een mooi horloge kunnen waarderen. Iedereen loopt maar met dezelfde Apple Watches en activity trackers. Ik ben zelf een enthousiaste jogger maar daar heb ik geen sporthorloge voor nodig, ik heb gewoon een waterdichte automaat om. Bij een duurloopje is mijn maatstaf gewoon: als ik geen adem meer heb om mijn hond bij me te roepen of vriendelijk iets terug te zeggen tegen een voorbijganger loop ik te hard. Geen electronica voor nodig. En ik houd mijn pols vrij voor een leuk horloge in plaats van een lelijk plastic geval.
Maar wat wil het toeval: vandaag een collega getroffen die een aardige Seiko duiker op een NATO band had. Leuk.
Realiseer me nu trouwens dat dit wel erg off topic wordt: hij had zijn Seiko maar ik mijn PRX
Hallo allemaal. Weet iemand waar je een goede rubber band kan kopen voor de 40mm prx? De origine van Tissot zie ik nergens. Op de site van delugs zie ik er wel een met een vlinder sluiting.
Ik overweeg m’n blauwe 40mm te verkopen. Of over te zetten naar zo’n rubber band en dan de witte of blauwe nieuwe 35 mm aan te schaffen.
Ik heb een kleine pols iets meer dan 16cm.
Advies zou ik op prijs stellen.
Op basis daarvan zou ik echt voor de 35 mm gaan. Persoonlijk vind ik het geen horloge voor rubber dus ik zeg staal!
Super dik. Heb je nog meer foto’s?
Beetje met daglicht inval.
Ik zal binnenkort eens bij een boutique in Den Bosch kijken.
Daar krijg ik dus echt jeuk aan mijn ballen van. Het oermodel uit 1978 werd op staal geleverd, al die adapters, verlengstukjes en pogingen om dat ding op leer of rubber (of nog erger onderbroekelastiek) te dragen slaan wat mij betreft als een tang op een varken.
Pas in dit topic gepost. Hier zijn de originele beschikbaar. Klik
Zwart alleen even uitverkocht
Ik ben meer van de stroming dat vroeger niet alles altijd beter was
Vandaag dan ook maar eens lekker op rubber gezet.
Gisteren amper daglicht over om 'm te bekijken, dus vandaag voor het eerst echt volop genieten van de volle 35mm
Ja ik ben om. Deze ga ik eens van dichtbij bekijken zodra ze in de winkels liggen.