Tissot PRX only

Zegt mijn gevoel ook, heb tot nu alleen 40/41mm. Wil graag een kleiner maatje maar misschien is de stap 35 too much. Jammer hebben ze geen 37/38mm.

Ga het wel nog een keer passen in de winkel.

Is er al!

1 like

Al? Eindelijk zal je bedoelen, ze hebben dr wel hun tijd voor genomen! :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Tof ding ja :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:t2:

De 40 heb ik.

Op 19 pols toch helemaal mooi!!!

2 likes

Ik heb een 19,5cm pols en ook de 40mm. Echt perfect qua formaat!

6 likes

Nu nog de chronograaf zonder datum :grinning:

Standaard is de 35mm voor een polsomtrek van 19cm te krap ben ik bang. Ik heb een 18-18,5 cm omtrek (beetje afhankelijk van de temperatuur) en draag hem los. Enige oplossing is een extra band/ of schakel weten te scoren als je echt voor de 35mm wil gaan.

Overigens weet ik niet zeker of de 35mm automaat dezelfde bandlengte heeft als de quartz maar ik vermoed van wel.

4 likes

Nooit tevreden?

Foto van gister? :wink:

Ik vind die adapters niet eens lelijk, zo te zien zijn ze best goed gemaakt en passen ze mooi. Ze lijken echt bij het horloge te horen. Maar ik ben het helemaal met je eens dat ik niet snap waarom je het zou willen, als je een leren of nylon band wil waarom kies je dan een horloge met een geïntegreerde band, waarbij de band zo nadrukkelijk deel van het hele ontwerp is? Om dezelfde reden vind ik de leren band van Tissot zelf ook helemaal niks, excuses aan iedereen hier die hem heeft.

2 likes

Past prima toch? Heel mooi. Beter voor je gevoel iets aan de kleine kant dan een te grote kast met overhangende lugs.

1 like

Erg mooi. Gefeliciteerd met je aanschaf. Ik overweeg ‘m ook in deze uitvoering te kopen. Fijnafstelling van de band ook OK?

1 like

Zo is het zeker! En met het jaren 70-80 design staat een maatje kleiner sowieso prima.

Het is een normale vlindersluiting, dus eigenlijk geen fijnafstelling. Maar zat verwijderbare schakels en 2 halve schakels.

Mijn ervaring is: de half links van de prx-band zijn toch iets groter dan de stapjes van micro adjustments op een gewone V-clap. Dus de fijnafstelling is toch wat grover. Ik kies er voor om de band zo strak te zetten dat hij bij warm weer nog net niet knelt en bij koel weer dus iets aan de ruime kant zit maar nog net boven de knobbel van de pols blijft hangen, want ik heb er een hekel aan als een horloge teveel naar beneden zakt als je loopt. Het blijft een nadeel van deze band maar gelukkig staat er tegenover dat hij voor de rest echt heel comfortabel draagt. De schakels zijn klein, de band is relatief dun en valt heel soepel om de kromming van de pols.

Dus ja, de fijnafstelling is wat minder maar al met al wel een comfortabele band eigenlijk mits hij past bij je polsmaat, zo ervaar ik het. Zie hierboven over de 35mm variant, bij een pols onder 17, 17,5mm of daaromtrent lijkt de 40mm variant me niet meer lekker zitten.

Heel toevallig (beetje off topic) heb ik nu trouwens voor het eerst een horloge onderweg op een stalen band met een “ratcheting” clasp die je on the fly langer en korter kunt maken, ben heel benieuwd hoe die draagt. Het lijkt me ideaal en hij zit op een fors horloge (Seiko SKX mod dus op basis van een SKX007/009 kast) dus ik ben benieuwd of dat ook echt zo is. Maak ik vast nog wel een NA berichtje in het Seiko subforum over.

1 like

Heb de PRX op de rubber band gezet, draagt veel beter dan staal in de warmte en makkelijk te verstellen…

5 likes

4 likes

Prijsuitreiking finale basket, Belgian cats wonnen. Het lijkt alsof ze elk een gouden 35 mm prx gekregen hebben :grinning_face_with_smiling_eyes::sunny:

1 like

En weer een nieuw broertje voor Tiffany en Ice Blue…

19 likes

Dat is toch de Quartz versie van mijn witte dial Powermatic80 met rosegouden accenten? Hoe bevalt ie?

2 likes