Tissot PRX only

Keuzes, keuzes, keuzes… :wink:

7 likes

Wist je dat Tissot vroeger Casio’s verkocht met een Tissot logo?
Zie deze link bijvoorbeeld:
TISSOT - 03 - Casiotron.  Released in 1977 Vintage Digital Watch - Brought to you courtesy of digital-watch.com

3 likes

Oh, grappig, nooit geweten. :+1:

2 likes

4 likes

Ben benieuwd wat het wordt!
Ik heb ook een pols van 17,5 en zit zelf te denken de 40 voor de 35 te wisselen.
Ga ik wellicht meteen van blauw naar zwart.

1 like

Hier vandaag ook weer de gouden prx :innocent:

13 likes

Ik denk dat idd de 35 mm gaat blijven. Deze valt toch net iets lekkerder om de pols. De maat is een fractie aan de kleine kant, maar kan prima. Ook vind ik zelf de wijzerplaat doordat er wat minder open ruimte is ook wat netter/subtieler ogen.

Qua kleur, ik vind zowel de blauwe als groene beide erg mooi. Vrij stijlvol, waarbij het blauw iets klassieker en tijdlozer is, en het groen ‘net even anders’.

Ik heb ook de ‘ice blue’ geprobeerd. Zeker een aparte kleur, maar vond samen met de ‘waffle dial’ wat onrustig, het licht speelt er erg mee als je beweegt. Ook vond ik het daarmee om een of andere reden meer ‘vrouwelijk’ worden.
De MOP dial heb ik niet kunnen proberen, erg benieuwd hoe die is. Kan heel erg ‘hit or miss’ zijn denk ik.

1 like

13 likes

Ja mooi kleurtje zo!

Maar vond het zelf wat onrustig en ‘glinsterend / flikkerend’ bij bewegen in het licht.

1 like

7 likes

De blauwe PRX 40 mm op het Aliexpress silicone bandje gezet.

Het bandje is prima, nette buckle, wel iets ‘dunnig’ bandje.

Maar vind het mooi staan. Het maakt het horloge wat ‘rustiger’. De metalen band is mooi, maar met de platte links en gepolijste randjes soms wat druk. Ook oogt en draagt het horloge kleiner op het bandje dan op staal. Hetzelfde effect ervaarde ik ook op het Tissot leren bandje.

Heb ook silicone bandjes voor mijn 35 mm, ga ik ook proberen deze week.

Foto met een inspiratie op de achtergrond (helaas alleen maar een boek…)

2 likes

Is er hier iemand die ervaring heeft met het uitwisselen van een dial (en mogelijk ook indices) bij de PRX 40? En dit ook voor een ander (mij) wil en kan doen.

Tissot verkoopt zelf ook een rubberen band in het blauw. Zeker een aanrader! Heb hem zelf ook sinds kort.

Officiel Tissot Tissot Official Blue PRX 40mm Rubber Strap | T852049050 | Blauw Rubber | TISSOT® Nederland (tissotwatches.com)

Had ik idd gezien. Ik vind echter het ‘waffle’ patroon van de Tissot strap wat minder, en juist het iets verhoogde middendeel van deze Ali strap wel mooi.

Van een 40 naar een 35 naar een 40 :grin: wat een tof horloge is het toch :+1: ben nog wel benieuwd naar eentje met zwarte plaat tzt.

8 likes

:blue_heart::smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

13 likes

12 likes

Iemand hier de 35mm prx mother of pearl al in bezit? Ben benieuwd hoe die bevalt en of de plaat niet te vrouwelijk is.

Vind de 35mm maat stuk beter dan de 40mm en wit maakt het optisch wat groter. Maar MoP staat in mijn boekje als nogal vrouwelijk over het algemeen.

:blue_heart::smiling_face_with_three_hearts:

4 likes