Titanium is geweldig en zelf helend!

Ik heb vandaag eens 0,95 cent in een pennegummetje geïnvesteerd en mijn 12 jaar oude Citizen ziet er weer een stuk beter uit. Dank voor de tip :grinning:

Je hebt me overtuigd!

1 like

Wow dat is echt een super combo, :+1:

Hey heb je die nog, krijgt ie nog veel draagtijd?

Neuh… Met mooi weer in het juiste gezelschap. Draag de 5513 en zelfs de De Luca vaker.

Misschien niet slim, als het horloge een bepaalde geharde laag heeft, zoals Citizen dat gebruikt. Hoe heet dat: Duratect of zo? Misschein maak ik me druk om nis, maar dat was het eerste wat bij me opkwam.

Ah, die heb ik sinds vandaag! Zoek nog 1 schakeltje…

vind het btw wel een van de mooiste Panerais.

Ik heb er maar eentje, maar ik snap wat het gevoel is
bij het verschil tussen staal en titanium.


maar wat ik ooit gehoord heb is dat er een Amerikaans spionage vliegtuig was ( met een titanium body ) waaraan monteurs absoluut
niet met stalen gereedschap mochten sleutelen dit vanwege de kans op corrosie … nu denk ik niet dat er in onze Titanium klokjes ook titanium bandpinnen zitten, waarschijnlijk gewoon ijzer
dus over 20 jaar kans op wegsmeltende schakeltjes ?
of dat bij de Pilot1 opeens de lugs afbreken ? :flushed:

1 like

Corrosie door stalen gereedschap?.. nee… da’s alleen met RVS,
'k heb in een bedrijf gewerkt waar men RVS pompen maakten, de plaatscharen in de productie afdeling mochten absoluut niet worden gebruikt voor gewoon plaatstaal.

Titanium echter, is nog inerter dan RVS, staaldeeltjes die afslijten van bandpennen en dergelijke zullen onder normale omstandigheden geen invloed hebben op het titanium…

Ik draag eigenlijk zo’n beetje dagelijks Titanium :smile:

2 likes

Topper!

In dr begintijd was t zelfs duurder dan goud.

Ik kan me MN 8910i nog herinneren. Dure telefoon was dat, mede omdat t titanium volgens Nokia zo moeilijk te bewerken was.

Voor n klokje heb ik er dubbele gevoelens over. Krasjes mogen dan wel vanzelf verdwijnen, nieuwe krasjes zijn weer imho zo onwijs zichtbaar. Bovendien hou ik wel v n beetje gewicht om de pols.

Wel echt heerlijk licht, tikkie krasgevoeliger volgens mij dan staal.

http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/2X/f/f3e1a02715fd40b21b17b60d9279b64392c0dea5_1_375x500.jpg

1 like

Die krassen komen dan ook voornamelijk in dat grijze oxide laagje
dat is dus zowel het sterke als zwakke punt van titanium
het is “zelf helend” maar het duurt even.
grt. Gerard

Ik weet niet…ik vind titanium toch een beetje goedkoop ogen (vooral base titanium dan) en voelen (eigenlijk alle soorten). Misschien brengt het juiste horloge me wel over dat vooroordeel heen. Het eerste ‘serieuze’ horloge dat ik ooit zelf kocht, was een Citizen titanium (ook nog eens bicolor…nog zoiets dat ik op de middelbare school om één of andere reden wél mooi vond en nu niet meer). Toch eens kijken of ik die nog ergens kan vinden.

Voor mijn vader heb ik recentelijk een Momentum ‘Cobalt’ titanium horloge gekocht. Hij heeft slechte ogen (kan een reguliere wijzerplaat niet meer aflezen) en kan aan de pols geen staal of leer verdragen. Geweldige oplossing: zijn huid kan wél titanium hebben, en hij is lekker licht (iets waar ik persoonlijk dan weer niet zo van hou). Hij heeft grote, contrasterende uurmarkeringen en een wijzerplaat die volledig beschilderd is met Superluminova. Perfect voor m’n pa, en ik vind 'm er zeker acceptabel uitzien (niet per sé een ‘bejaardenhorloge’).

3 likes

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Ik vind titanium heel mooi en puur. Ik zie het liever dan goud.

Mijn vader droeg om dezelfde reden als de jouwe ook een titanium horloge; die ligt nu bij mij en op familiefagen draag ik hem.

Die wijzerplaat van de Momentum vind ik te gek!

1 like

Gaaf! Doet me denken aan een model van Citizen.

1 like

Hier een plaatje van mijn titaniums:

Links de G-shock Gulfman met titanium achterkant, bandpennen, schroefjes en ‘bezel’. Rechts de Prisma van mijn vader; klein en licht. Zit bijna onmerkbaar aan de pols.

1 like

Ook ik ben fan, deze Marinaut gekocht op HF, later doorgeschoven naar mijn vriendin die is er erg blij mee. Werkt als hondentrimster dus hij heeft het zwaar maar nog steeds krasvast:

[URL=http://s356.photobucket.com/user/MotoSkooly/media/Citizen%20horloge_zpsujw6asdy.jpg.html][/URL]

1 like

Kop dan een Bradley voor zijn verjaardag, dan maak je van de nood een deugd.