Hee, die is inderdaad best leuk. Denk dat m’n pa 'm alleen wat te ‘designy’ zou vinden.
Super materiaal Titanium. Net zo sterk als staal maar zo’n 60% minder massa (lees: gewicht). Is anti allergeen etc…
bijna goed… Hypo-allergeen, zelfs biocompatible, maar de soortelijke massa is 60% van die van staal… 't is 40% lichter dus…
Wat ik persoonlijk de fijne kanten van Titanium vind is naast het toch aanmerkelijk lichtere gewicht van een titanium horloge ten opzichte van staal, de corrosiebestendigheid, die vergelijkbaar is met die van Platina, de bewerkbaarheid, niet dat het makkelijk te bewerken is, maar het laat zich goed bewerken ( met name Grade 5, omdat dat harder is dan Grade 2, en in verhouding minder taai), de kleur…door zijn dunne oxide huid blijft het mooi, en krijgt het een tint iets donkerder dan die van RVS… een “warmere” kleur…
Thx, Arie voor de correctie
Sterker nog niet alleen geen bejaardenhorloge, juist erg mooi.
Ik zou daar graag mee rondlopen hoor, precies de juiste kleur, mooier dan gepolijste titanium.
Erg mooi horloge, ik hoop dat je vader er nog heel lang plezier van heeft.
Ik heb maar 1 Titanium horloge,een Festina en dat draag ik bijna nooit meer,ooit gekregen van me schoonvader in 1999 toen die kleine van me geboren werd.
Gisteren teruggevonden! Dit was het allereerste horloge dat ik zelf kocht. Op de middelbare school, begin jaren negentig, voelde ik me helemaal het heertje met m’n zuurverdiende Citizen titanium bicolor
Met een beetje gummen zag 'ie er al snel weer presentabel uit. Helaas zag ik zojuist, toen ik 'm openmaakte, dat ik destijds nog niet op de hoogte was van het feit dat lege batterijtjes eruit moeten. Slechts een paar puntjes zichbare oxidatie direct onder de knoopcel gelukkig, en dat was met een wattenstaafje met een puntje azijn zo weer weg. Nieuwe batterij erin, en hij liep weer - op de secondewijzer na.
Alle functies (en dat zijn er best wel wat…twee alarmen, chronograaf, timer, tweede tijdzone, maand) werken naar behoren, behalve uiteraard die functies die de secondewijzer (of de knop rechtsboven die die wijzer manipuleert) nodig hebben. Zou hier nog iets aan te doen zijn? Is er iemand op het forum die goed is me quartz uurwerken? uit nostalgische overwegingen zou ik 'm toch graag weer 100% werkend zien, en ik heb daar uiteraard ook iets voor over.
Mijn eerste Titanium horloge was ook een Citizen chronograaf, met subtiele goudkleurige accenten… 'k ben em helaas kwijtgeraakt… vond het een mooi horloge, droeg lekker licht, mooie geborstelde titanium band… 't verlies is inmiddels wel “goedgemaakt” met inmiddels 2 Titanium horloges van eigen hand… en binnenkort een derde… :)… fabrikant zijn heeft zo zijn voordelen…