Dag Forumleden,
Deze voornamelijk stille meelezer meldt zich ook weer eens.
Het gaat om een situatie met Gnomon Watches. Let op:
Omdat ik zin had in een zomer vol Pepsi + Jubilee geweld, maar iets minder zin in idiote prijzen en grijze dealers, bestelde ik een Steinhart Ocean One GMT Pepsi. 2 Ceramic bij Gnomon. De 39 mm, voor mijn ranke polsen. Of in ieder geval, dat dacht ik.
Een weekje later, hoera hoera, bezorger voor de deur. Resultaat:
Zit er goed uit toch? Vond ik ook. Ding zat flink in het plastic, dus na wat gepiel kon hij om.
Wauw, wauw, dit is echt helemaal… Shit. Te groot. Eerst maar eens de bestelling checken.
Nog eens shit, zelf fout gedaan. Dom, verkeerde maat aangeklikt, niet goed opgelet. Billen, blaren. Dat wordt ruilen en nog nog minimaal twee weken wachten.
Dan de return policy van Gnomon:
- Item(s) must not have been worn, altered or strapped on in any way, and must not show any signs of use. Straps must be in perfect condition and must not be marked in any way. Do not remove any plastic covering from the watch, bracelet, buckle, hang tags, security tags or other items until you know you will keep the watch.
Oké, dat plastic had er dus eigenlijk nog om moeten zitten. Nog eens balen. Toch Gnomon maar gemaild dat ik alles ontvangen had, maar dat het niet de goede maat was en dat ik, sorry sorry, ook het plastic er al af gehaald had. Hopen op een beetje coulance.
Voor de zekerheid ook alvast maar wat foto’s maken voor een eventuele verkoop. En daar ontdekte ik ineens dit.
Een flinke scheur in de bezel. Het horloge was praktisch ongedragen (één keer omgehad), dus die beschadiging zat er al. Maar ja, ik had net Gnomon al gemaild dat het de verkeerde maat was, zónder te vermelden dat er schade was. Toch heb ik ze deze situatie in alle eerlijkheid voorgelegd, dat het deels mijn eigen schuld was (verkeerde maat besteld) maar dat een kapotte bezel toch echt een kapotte bezel is. Bovendien had ik die schade aanvankelijk niet eens kunnen zien met de hoeveelheid plastic die om het horloge zat.
Nu willen ze als ‘goodwill’ een nieuwe bezel sturen, die ik zelf kan laten vervangen. Dat bekent kosten maken bij de juwelier + het verlies dat je neemt op de verkoop van het horloge.
Nou, hèhè pufpuf, we zijn bij de vraag:
Is dit redelijk van Gnomon en moet ik dit maar accepteren? Of ga ik hier nog een aantal mails aan
wijden? Natuurlijk, het is mijn eigen fout dat ik de verkeerde maat bestelde. Maar als ik de goede maat had besteld, het plastic had verwijderd en dan ook een kapotte bezel had aangetroffen? Dan hadden ze toch gewoon moeten compenseren, lijkt mij?
Ik hoop op wat feedback, want op dit moment zit ik met een horloge €650 dat ik noch kan dragen, noch kan verkopen, en dat voelt toch niet helemaal eerlijk.
Thanks voor het lezen en de antwoorden!