TK: IWC 3706 | Pyramid bracelet | 1995

Te koop (geen inruil)

Merk en model: IWC 3706 Fliegerchronograph

Diameter: 39mm

Leeftijd: 1995. Tritium era! De 3706 werd uitgebracht in 1994, dit is dus een vroeg exemplaar.

Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: April 2025, komt van Vintage Times Stockholm.

Factuur en/of certificaat: Factuur aanwezig. Horloge heeft vooraf aan koop door mij een volledige service gehad waarvan foto’s aanwezig.

Originele doos en/of eventuele accessoires: Watch only.

Verzendkosten of afgehaald: In overleg. Afhalen regio Rotterdam.

Conditie (krassen, werking etc): Dit is de mooiste 3706 die ik kon ontdekken rond datum van aankoop en als ik Chrono24 afspeur is dat nog steeds zo. Het horloge en de bracelet zijn in erg goede conditie. Zie foto’s.

Soort uurwerk en kaliber: IWC Caliber 7922, een door IWC aangepaste versie van de Valjoux 7750.

Vraagprijs: €3500,-

Dit is een vroege 3706, met prachtige tritium patina, volledig origineel en alle (vind ik) juiste details qua wijzerplaat, hour markers en belettering. Bovendien is hij scherp en in zeer goede conditie. Zie foto’s. Ik kon en kan online geen mooier exemplaar vinden die te koop staat momenteel. Veel zijn beschadigd en/of teveel gepolijst, veel zijn latere luminova exemplaren, hebben service wijzers en/of komen op een strap.

Natuurlijk komt het horloge met de prachtige pyramid bracelet, die veel karakter heeft en een bijzonder systeem voor de links met drukknopjes; je kunt de bracelet zonder schroeven volledig uit elkaar halen. Geschikt voor een pols t/m 18,5-19cm.

Benieuwd naar het NA topic van vorig jaar, met alle details? Kun je hier vinden: NA: IWC 3706 | “Der Fliegerchronograph” | 1995

Ik doe hem weg, omdat ik een andere, soortgelijke IWC heb gekocht. Daardoor geen plek meer voor deze 3706.

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb. Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag). Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

Bedankt voor het lezen! Foto’s :v:

21 likes