TK: IWC DaVinci Perpetual Calendar (Ref 3758-03)

Climholland die iets verkoopt, dat kan toch haast niet? Klopt, ik koop eigenlijk alleen maar. En ik zal ook niet ontkennen dat ik even twijfelde toen ik een vriendin met deze aan kwam zetten.
Zij wou deze verkopen, en of ik hem wou of haar wou helpen deze te verkopen.

Het horloge is van haar overleden man geweest. Naast deze heeft hij haar nog een paar horloges nagelaten, die ook iets beter om een damespols passen. Daarom dat deze mag vertrekken.

Ik vind het horloge heel erg gaaf, alleen ik weet dat ze niet mijn stijl gaat zijn, dus ik ga kijken of er hier op het forum mensen zijn die ik met deze knaller blij kan maken (en mijn vriendin met een verkoop).
Voor de goede orde, ik heb bij de horlogeforum-leiding navraag gedaan of deze verkoop mag en heb daar groen licht op gekregen.

Dus voor de echte liefhebber, want in mijn ogen is dat het wel; you love it or you hate it; een IWC DaVinci Perpetual Calendar; een zeer full set.

Mocht je dus de wens hebben om tegelijkertijd de tijd te weten, samen met wat voor dag het is, welke datum, welke maand, welk jaar en wat de maanstand is, dat doet deze.
Hij voorspelt nog net niet het weer.

Hier staat nog een mooi topic over dit bijzondere horloge van een gewaardeerd forumlid:

Het horloge is maar zo’n 3 jaar geproduceerd, tussen 2003 en 2006 geloof ik en deze stamt uit 2005 (zie papieren) en heeft in 2015 een grote beurt bij IWC gekregen. Na deze service is het horloge helaas al snel in de horlogedoos terechtgekomen, dus heeft ze na de service weinig gelopen.

De service is dus al een tijdje terug, maar ik ben zo brutaal geweest hem even te dragen (zou je niet) en ze loopt nog steeds goed. Een service gaat op den duur wel nodig zijn lijkt mij.
De stalen kast is goed en gaaf, en vertoont alleen kleine draagsporen. Het glas is krasvrij, de chrono nult mooi en correct, de originele band en de gesp zitten erop.
De full set bestaat uit de doos/omdoos, alle papieren en de communicatie omtrent de servicebeurt, alles.

En dan foto’s want wat een gaaf ding is dit zeg, ik heb er halverwege maar meteen een unboxing van gemaakt:

Merk en model: IWC Da Vinci Perpetual Calendar
Diameter: 41
Leeftijd: 21 jaar
Datum waarop het in bezit is gekomen(maand/jaar): 2015
Factuur en/of certificaat: Ja, aanwezig
Originele doos en/of eventuele accessoires: jazeker, full set
Verzendkosten of afgehaald in regio: dit is iets wat ik graag gezamenlijk met de koper overeenkom.
Conditie (krassen, werking etc): Kleine draagsporen op de kast, verder in een erg mooie staat
Soort uurwerk en kaliber: 3758-03 (de stalen versie)
Vraagprijs: 9950,–
Er is geen interesse en mogelijkheid tot een ruildeal.

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

48 likes

Up!
En paar mooie en leuke reacties en interesses, nu nog een koper.

2 likes