Hierbij bied ik alleen te koop aan een Nomos Tangomat NL Edition. Prachtig horloge van Nomos, met een beige / champagne kleur achtige wijzer plaat, geblauwde wijzers en een uniek en chique oranje secondewijzer.
Voor de liefhebber (en dat zijn jullie) behoeft Nomos geen introductie. Maar voor de wat minder bekenden met Nomos: Nomos is een Duits horloge merk uit Glashutte en maakt vooral horloges in een ‘bauhaus’ achtige stijl. De horloges zijn vaak uitermate dun, en hebben een zelf ontwikkeld uurwerk dat eigenlijk altijd fraai is afgewerkt.
Het Tangomat model is in 2005 geintroduceerd als grotere broer van de Tangente en heeft een automatisch uurwerk, het zogenoemde Zeta uurwerk. Het horloge heeft safierglas aan de voor- en achterkant, en heeft een datumaanduiding op 6 uur. De diameter is 38.5mm en de hoogte is rond de 8 tot 9 mm. Deze limited edition van 30 stuks is gebaseerd op de Nomos Tangomat Date type 602 en dan is de wijzer plaat wit, en zijn de wijzers staal blauw. In deze speciaal voor de Nederlands markt uitgebrachte NL edition is de wijzerplaat wat meer creme / champagne / beige, de wijzers donkerblauw, en de kleine seconde wijzer is een bijzonder mooie en chique kleur oranje. Voor meer info, klink de link:
https://horloge.info/nederlandse-nomos-limited-editions/
http://www.clubnomos.de/tangomat_nl.htm
Omdat er andere horloges in de horlogedoos zitten, krijgt het horloge eigenlijk geen draagtijd en dat is zonde. Daarom nu te koop. Ik ben niet de eerste eigenaar, ik heb het gekocht in 2018 en sindsdien af en toe gedragen. Het originele bandje was afgedragen en daarom zit er nu een Eulit band om. Het horloge is in echt hele goede staat, maar heeft desondanks wel zeer lichte gebruikssporen op de kast, die er al op zaten toen ik het kocht. Onderaan de foto’s, maar eerst het verplichte rijtje!
Te koop:
Merk en model: Nomos Tangomat NL Edition 2008
Diameter: 38.5mm / hoogte 8 - 9 mm
Leeftijd: 2008
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2018
Factuur en/of certificaat: Boekje
Originele doos en/of eventuele accessoires: Doos
Verzendkosten of afgehaald in regio: Alkmaar
Conditie (krassen, werking etc): Zeer goed voor de leeftijd, lichte draagsporen
Soort uurwerk en kaliber: Nomos Zeta uurwerk
Vraagprijs: 1.750,-
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.