Hallo,
Laatst was ik jarig en heb ik een mooi geldbedrag van vrienden en familie mogen ontvangen voor de aanschaf van een (Neo)vintage dresswatch.
Het budget is rond de 1500,- (zit wat rek in).
Zelf dacht ik aan:
Sowieso Omega (Ik raak steeds meer gecharmeerd van een two tone Omega Constellation Manhattan uit de jaren 90).
Universal Genève?
Longines?
Zenith?
Kom maar op met de suggesties!
2 likes
LVA
13 mei 2026 om 17:43
2
Post eens een paar dingen die je mooi vindt, en wat niet. Wat is je polsomtrek? Zoek je goud of staal? Klassieke zwarte of witte wijzerplaat of kleur? Nu is het een beetje schieten met blinddoek om.
1 like
Lijkt me een mooie keuze!
Je zou voor Omega ook naar zoiets kunnen kijken, iets moderner:
https://www.chrono24.nl/omega/de-ville-prestige--id46233673.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR
1 like
En klaar. Graag gedaan @Benbush
Te koop (neen geen ruil, want we gaan weer krimpen)
Merk en model: Omega Constellation
Diameter: 35,5mm
Leeftijd: 2001
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: maart 2023
Factuur en/of certificaat: nee/ja
Originele doos en/of eventuele accessoires: alles
Verzendkosten of afgehaald in regio: Amsterdam
Conditie (krassen, werking etc): ik zou zeggen erg goed, zeker voor z’n leeftijd. Wel gedragen in rotatie en inmiddels 25 jaar oud
Soort uurwerk en kaliber: 1680 thermocompensated quartz …
1 like
floris
14 mei 2026 om 22:24
10
Een c shape van Omega misschien of is die te sportief?
1 like
Sternglas. Heel mooi en niet duur
Ook mooi! Maar dan wel een met een brick bracelet en die vallen buiten budget helaas…
Wel mooi, maar niet vintage…
floris
15 mei 2026 om 12:36
14
Nee echt? Die heb ik ook gekocht binnen jou budget hoor!!
Greep uit het forum.
respect is the unique quality which gives a product the value of it’s price
A watch is more than just a timekeeper, it s a piece of beauty.
Up voor deze beauty
Te koop (neen geen ruil, want we gaan weer krimpen)
Merk en model: Omega Constellation
Diameter: 35,5mm
Leeftijd: 2001
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: maart 2023
Factuur en/of certificaat: nee/ja
Originele doos en/of eventuele accessoires: alles
Verzendkosten of afgehaald in regio: Amsterdam
Conditie (krassen, werking etc): ik zou zeggen erg goed, zeker voor z’n leeftijd. Wel gedragen in rotatie en inmiddels 25 jaar oud
Soort uurwerk en kaliber: 1680 thermocompensated quartz …
Vind ik zelf horrible, maar jij misschien niet?
Pricedrop > 900 euro
https://www.horlogeforum.nl/t/te-koop-vintage-breitling-premier-ref-790-chronograaf/586198/2
Ok, chrono, maar wel deftig.
Hierbij bied ik alleen te koop aan een Nomos Tangomat NL Edition. Prachtig horloge van Nomos, met een beige / champagne kleur achtige wijzer plaat, geblauwde wijzers en een uniek en chique oranje secondewijzer.
Voor de liefhebber (en dat zijn jullie) behoeft Nomos geen introductie. Maar voor de wat minder bekenden met Nomos: Nomos is een Duits horloge merk uit Glashutte en maakt vooral horloges in een ‘bauhaus’ achtige stijl. De horloges zijn vaak uitermate dun, en hebben een zelf ontwikkeld uu…
Te koop (geen ruil)
Eigenlijk niet verwacht dat ik hier afstand van zou willen of kunnen nemen. Gezien er ook andere hobby’s zijn welke serieuze kosten aan verbonden zijn dus toch in de verkoop. Ondanks het risico op spijt achteraf.
Het horloge is deels verguld met een zeer hoge laagdikte. Ik schat zo’n 1,5 mm. Ondanks de leeftijd in wel heel mooie staat, minuscule krasjes. Juwelier had het onderhoud gegeven alvorens verkoop.
Met mijn polsomvang van ca 20 cm is het horloge absoluut niet klein…
1 like
Het is Omega Constellation van @D.R geworden. Vanmiddag opgehaald, superblij mee!
Deze mag dicht!
3 likes