In verband met het ouder worden heb ik besloten om mijn collectie in te gaan krimpen tot slechts enkele horloges. Dat betekent dat er een heel stel naar een nieuwe liefhebber mogen. Uiteraard het liefst binnen het Horlogeforum.
Vandaag dan deze prachtige Perrelet First Class dress watch (ref. A1073/3) uit 2017, die in een excellent mooie staat verkeert. Ik durf gerust ‘bijna zo goed als nieuw’ te zeggen.
Perrelet is een gedegen Zwitsers horlogehuis met een rijke historie. Abraham-Louis Perrelet was degene die in 1777 het automatische uurwerk uitvond. Een zeer belangrijke uitvinding in de geschiedenis van de horlogerie. Perrelet maakt nog steeds horloges van hoge kwaliteit en in relatief kleine oplagen. Je ziet ze niet te vaak bij iemand aan de pols!
Ik kocht dit horloge in augustus 2020. De vorige eigenaar heeft het horloge weinig- en voorzichtig gedragen. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor mij. Slechts een enkele keer voor een foto op het forum. Het gevolg is dat het horloge nauwelijks met het blote oog waarneembare gebruikssporen heeft. Het enige dat ik kan vinden is een heel klein licht veegje op de bezel, maar dat is nauwelijks waarneembaar en niet te fotograferen.
Het is de volledige set zoals destijds door Perrelet is geleverd met alles erop en eraan; dozen, omdoos, hangtags, boekje en garantiekaart. Geheel compleet dus!
Het horloge is in augustus 2020 nog gecontroleerd door een horlogemaker en functioneert uitstekend.
De Perrelet komt aan een splinternieuwe ongedragen Farer lederen band van goede kwaliteit. Verder is het originele Perrelet alligator bandje er ook nog bij. Dat is geheel ongedragen, maar wél zonder de vouwsluiting. Die zat er niet bij toen ik het horloge kocht. Er past gewoon een generieke vouwsluiting op. Ik heb dat nooit gedaan omdat het bandje niet om mijn brede pols past. Als bonus doe ik er ook een zwarte lederen band bij; eveneens nieuw en ongedragen.
Zoek je een écht mooie dress watch, die bij elke outfit past, dan heb je hem nu gevonden!
Genoeg tekst. Over naar het verplichte rijtje en de plaatjes…
Het verplichte rijtje:
Merk: Perrelet
Model: First Class
Referentie: A1073/3
Leeftijd: augustus 2017
In mijn bezit sinds: augustus 2020
Uurwerk: Perrelet P321 in-house uurwerk. 25 Steens automaat. Prachtig bewerkt!
Diameter: 42,5 mm x 10,6 mm
Band: nieuwe bruine lederen Farer band. Nieuwe zwarte lederen band. Originele echte Perrelet alligator band.
Bandaanzet: 20 mm
Kast: stainless steel
Kroon: gesigneerd
Glas: saffier kristalglas
Wijzerplaat: antraciet
Waterdicht: 50 meter
Conditie: excellent mooi. Bijna als nieuw.
Set: geheel complete set, full set, met alles wat erbij hoort: dozen, omdoos, hangtags, boekje en garantiekaart.
Vraagprijs: 785,-- Euro.
Levering: verzekerde verzending, of ophalen op afspraak. Alleen betaling via directe bankoverschrijving naar mijn bankrekening.
Feedback over mij kunt u o.a. hier lezen: BaytLif
Niet geïnteresseerd in ruil of inruil.
Hierna een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag)
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.
En dan ter afsluiting nog een foto aan mijn pols (omtrek 20,5 cm)
Dank HF voor het mogen plaatsen.