Te koop aangeboden
Een prachtige en bijzondere (gelimiteerde) Squale 1521 Marina Militare
Deze toffe duiker heb ik vorige week teruggekocht, nadat deze 9 maanden elders in een kluis heeft gelegen. Ik ben feitelijk de eerste eigenaar van dit horloge en ik vind hem (weer) fantastisch. Voor mij de mooiste uitvoering van de 1521 die Squale tot nu toe heeft uitgebracht. Het is in alle opzichten een toppertje!
Vrijwel nieuw bovendien want ook de eerste keer heb ik hem niet langer dan een paar dagen om de pols gehad. Toen omdat er een (andere) kans voorbij kwam.
Waarom dan toch (weer) in de verkoop? Drie ‘toppers’ is voor mij gewoon teveel. Ik heb naast deze ook nog een Tudor Black bay en Pelagos Ultra, die beiden veel meer draagtijd krijgen en waar ik een blijer gevoel aan overhou. Ik vind het al lastig om tussen die twee te kiezen. Tja.
Het rijtje
Merk en model: Squale 1521 Marina Militare #227/500
Leeftijd: Eind september 2025
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: Vorige week (maar ik wel ook de eerste eigenaar). ![]()
Conditie: Topstaat! Hij komt op een stalen Squale band, die is er door mij los bijgekocht, direct bij aankoop door de AD gemonteerd. Daarnaast zit de standaard ongebruikte microfiber strap erbij (met oranje stiksel) en ook nog een rubberen ‘Von Büren Professional’ band bij. Ook ongedragen, leuk extraatje!
Papieren, doos en eventuele accessoires: Compleet, zie de foto’s.
Opsturen/Ophalen: Ik heb een sterke voorkeur voor persoonlijke overdracht omg. Hilversum. Als het per se moet, dan minimaal verzekerd & aangetekend versturen via PostNL op kosten en voor risico van de koper.
Vaste prijs: € 1.150,- via bankoverschrijving of betaalverzoek (excl. evt. verzenden).
Specificaties:
De specificaties heb ik voor het gemak weer even uit een foldertje geplukt:
TECHNICAL SPECIFICATIONS
- Automatic Sellita SW 200-1 Elaboré
- Bezel: Uni-Directional, 120 Clicks
- Bezel Insert: Aluminium, SuperLuminova
- Dial: Black, Brosse Finish
- Indexes: Applied
CASE
- 316L STEEL CASE, BRUSHED WITH POLISHED BEVELS
42mm Diameter
12.5 mm Thickness
48mm Lug To Lug- 20 mm Lug Width
- 500M W/R - Screw-in Crown and Caseback
- Total Weight: 131 grams (bracelet included)
BRACELET
- Black Microfiber Strap, Water-Resistant
Paar kiekjes van vandaag
Leuk detail is het gebruik van de de kleur oranje. Dat hebben ze niet zomaar gedaan …
The orange color is the dominant element, an important symbol for both the Navy and Squale.
The official Navy logo is orange, as are the iconic minute hands on Squale diver’s watches, especially the 1521. At 6 o’clock is the Navy logo in orange, as is the minute hand on the dial around the flange.
Het is niet de eerste keer dat Squale en de marine samenwerken.
The connection with the Italian Navy goes back to the 80s when Squale was awarded a contract to become the official watch supplier to the La Spezia Scuba Diving Group. For this purpose, special Squale watches were designed and crafted according to the specific requests of the Navy itself.
Meer hierover lees je bij Squale zef: Klik .
Het slotwoord
Ik sta deze keer echt niet open voor een ruildeal (drie is teveel!) of handjeklapgedoe over een paar tientjes. Je mag best een reëel bod doen hoor, maar hou het netjes. Deze vindt je nergens goedkoper.
Deze Squale wordt thans niet meer gedragen, zit inmiddels weer keurig in het doosje.
–
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb en hiervoor staat een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Wat anderen van mij vinden: Klik …