TK: Yema Rallygraf Meca Quartz Panda. 2024 Full set. Met garantie. Als nieuw.

In verband met het ouder worden heb ik besloten om mijn collectie in te gaan krimpen tot slechts enkele horloges. Dat betekent dat er een heel stel naar een nieuwe liefhebber mogen. Uiteraard het liefst binnen het Horlogeforum.

Vandaag de beurt aan deze Yema Rallygraf Meca Quartz Panda, die in een zo goed als nieuwstaat verkeert.

Deze Rallygraf is gebaseerd op de rally chronografen uit de jaren 60 van de vorige eeuw, maar dan uiteraard met de moderne techniek erin zoals het Seiko Meca Quartz uurwerk, het saffierglas en de waterdichtheid van maar liefst 100 meter. De beroemde coureur Mario Andretti had destijds een Yema Rallye aan de pols. Dit horloge is qua uiterlijk daarop duidelijk geïnspireerd. Het originele model had uiteraard een mechanisch uurwerk in die tijd.

Hier een interessant filmpje over de Yema Rallye van Mario Andretti:

Ik kocht dit horloge nieuw- direct bij Yema zelf- in mei 2024. Er zit dus nog 11 maanden internationale garantie op dit horloge. Verder komt dit horloge als volledige set, met het lederen Yema reisetui, de originele aankoopbon en het garantiebewijs.

Ik heb het bandje van Yema direct vervangen door een echte Hirsch lederen rallyband van zeer goede kwaliteit (Artisan Leather) . Deze band is dus ook nieuw en komt aan het horloge.

Het horloge is door mij eigenlijk niet echt gedragen. Slechts een enkele keer om een foto voor op het HF te maken. Daardoor heeft het horloge geen met het blote oog waarneembare gebruikssporen. Ik kan er geen enkel draagspoor op vinden.

Genoeg tekst nu. Over naar het verplichte rijtje en de plaatjes…

Het verplichte rijtje:

Merk: Yema
Model: Rallygraf Meca Quartz Panda
Referentie: YMHF 1580-BA
Leeftijd: 27-05-2024
In mijn bezit sinds: 27-05-2024
Uurwerk: Seiko VK 64 meca quartz uurwerk
Diameter: 39 mm x 11 mm
Lug to Lug: 48 mm
Bandaanzet: 20 mm
Band: nieuwe lederen Hirsch rally band
Kast: stainless steel
Kroon: schroefkroon gesigneerd
Glas: bol saffier kristalglas
Wijzerplaat: panda
Waterdicht: 100 meter
Conditie: als nieuw
Set: full set met Yema lederen etui, originele aankoopbon en garantiebewijs
Garantie: nog 11 maanden Yema internationale garantie

Vraagprijs: 250,-- Euro exclusief aangetekend verzenden

Levering: aangetekende verzending, of ophalen op afspraak.

Feedback over mij kunt u o.a. hier lezen: BaytLif

Niet geïnteresseerd in ruil of inruil.

Hierna een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag)

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

En tot slot een plaatje aan de pols (omtrek 20,5 cm)

Dank voor het kijken! :blush:

16 likes