TL status inactieve leden

Beste allemaal,

zoals waarschijnlijk meerderen van jullie heb ik hier vandaag gelezen dat een van onze leden een zeer vervelende ervaring heeft meegemaakt, en dat is ook niet de eerste keer dat ik een dergelijk bericht hier lees. Uiterst ingrijpend voor de persoon in kwestie, nog even los van het geld wat ermee gemoeid is, want dit gaat je niet in de koude kleren zitten.

Nu werd er net een bod gedaan op een horloge in het blauw, gewoon openbaar als reactie onder de advertentie, door een lid dat al tien jaar lid is en zodoende TL 2 heeft.
Ik zal maar verder niet ingaan op de hoogte van het bod ten opzichte van type horloge en vraagprijs,want dit was er wel eentje, hoor.
Anyway, dit betreffende lid is zoals gezegd tien jaar lid, met een 200 dagen bezocht en 0 topics gemaakt, 0 berichten geplaatst, geen likes gegeven en dus zo goed als onzichtbaar aanwezig op het forum. Maar met TL 2 wel in de gelegenheid mee te kijken in Off-topic, waar soms toch wat meer wordt prijsgegeven omtrent interesses, hobby’s , auto’s, noem maar op.

Dus vraag ik me af of het wenselijk en mogelijk is om leden die lang geleden lid geworden zijn maar nauwelijks actief zijn geweest terug te zetten naar TL1.
Uiteraard een vraag voor @Jur en @Jurgen , maar ik verwacht dat er wellicht wat gediscussieerd zal worden over waar dan precies de grens zal moeten liggen en zodoende ook even de vraag aan jullie.
Ik zou persoonlijk zeggen dat het dezelfde grens zou moeten zijn als dat nu geldt voor mensen om TL 2 te worden, nl. een jaar actief meedoen.

Groet en goed weekend!

56 likes

Ik was in de veronderstellimg dat als je niet actief genoeg bent, je automatisch wordt teruggezet in TL. Maar ogenschijnlijk niet dus, aan dit bericht te zien.

4 likes

Het is inderdaad een TRUST level. Maar vergeet niet zelf na te denken ajb. Wat je post op internet is toegankelijk voor iedereen en je weet nooit wat zelfs internet vrienden voor bedoelingen hebben. Al dan niet ingegeven door druk of gelegenheid voor gekke dingen kunnen doen.

16 likes

Nee, volgens mij ga je wel terug van TL3 naar TL 2 na verloop van tijd ,maar dan blijf je verder wel oneindig TL2.

7 likes

Klopt, TL2 is blijvend

3 likes

Aaah oké. Wellicht is het een idee om inactieve leden na verloop van tijd ook naar 1 terug te zetten, automatisch?

Zeker leden met dergelijke criteria.

8 likes

En dan gaat zo een boef gewoon wat reageren, liken en foto’s posten en dan vindt iedereen m ineens betrouwbaar? :thinking:

24 likes

Vind eigenlijk dat niet actieve leden na verloop van tijd verwijderd moeten worden.
En inderdaad, al eerder op TL1

Edit: los van of het een boef is

6 likes

Nou, ik kan me prima vinden met deze aanvulling!

1 like

Wel een puntje idd

1 like

Ik heb dit even in de juiste categorie gezet. Ik neem de privileges van mijn trust level namelijk heeeeeel serieus :slight_smile:

21 likes

Dat kan natuurlijk maar dan is de drempel al aanzienlijk hoger wanneer ze er eerst een jaar in moeten investeren.

1 like

Dank voor de correctie! :sweat_smile:

1 like

Grappig. Ik ontving deze week een pb van iemand die m’n Orient Bambino over wilde nemen. Ik kijk dan bij een onbekende altijd uit nieuwsgierigheid even naar de statistieken. Zie hieronder. :grin:

Communicatie verliep vervolgens erg vlot, de deal was meteen rond en het bedrag stond direct op m’n rekening.

Het kan anders lopen dan je in 1e instantie denkt of verwacht. :sunglasses:

Ps dit is gewoon een voorbeeld van iets dat mij positief verraste.

23 likes

Ik ben ook niet erg actief maar wel blij met mijn TL3. Ik maak dan ook elke maand 10 euro over om deze status te behouden zonder echt actief te zijn/blijven. Werkt prima.

25 likes

Ja, dat is natuurlijk ook gewoon mogelijk. Leden die het forum alleen gebruiken om in het blauw te kunnen kopen.

Maar daar hoef je met zulke stats geen TL3 voor te zijn.

Hahaha, heb je uit laten keren? :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Eens! Altijd blijven nadenken. Maar zelfs met kleine stukjes informatie waarvan je zelf eigenlijk niet verwacht dat het iets prijs geeft is er iets te achterhalen.

1 like

Overigens prima post @Jorrieeee en ik denk het een goed idee is voor de beheerders om daar eens over na te denken. :+1:

8 likes

Huh 10 euro ?
Ik moet 50 betalen :thinking:

5 likes