Oftewel, er zijn genoeg redenen om voor een authorized dealer te kiezen. Of juist niet.
Gemak, de koopervaring, de prijs positief of negatief, garantieperikelen, keuze.
Wat is voor jullie DE reden(en) om wel of niet voor n AD te kiezen. En waar ligt voor jullie de financiele afweging/grens om verder te zoeken in de grijze wereld of internet?
Al 4 adâs bezocht, waarvan 1 een goede ervaring. Heb het gevoel dat bij de ad vaak minder liefhebbers zijn en meer op verkoopcijfers gericht.
Bij 2 grijze ervaring (crownguard en timepiece bank) en beiden een super ervaring met. Zijn liefhebbers die er hun job van maken. Dat je gemiddeld 30% goedkoper (uitgezonderd Rolex natuurlijk ) af bent dan bij een ad is leuk meegenomenâŠ
Er zijn ADâs die ik wat gun. Absoluut. Maar dat zit 'm puur vast op de manier waarop ze met me omgaan. Zo zijn er ook grijze handelaren die ik wat gun, en er zijn handelaren waar ik liever geen zaken mee doe.
Prijs is niet onbelangrijk, maar wel secundair. Tenzij ze dozen gratis GS horloges in mân kofferbak mikken. Dan zijn mijn principes te koop.
Juist, immers: âWe zijn allemaal een hoer, alleen hebben we allemaal een andere prijs.â
Back on topic, er zijn goede ADâs met topservice, Saffier Juweliers in Rijssen is er zo eentje, mooie zaak zonder opgeklopt en kakkineus gedoe, leuk personeel dat weer waar ze het over hebben.
Ik koop altijd via een officiële dealer. Ik heb niet zo veel zin om zaken te doen met een of andere Giovanni, waarvan ik niks weet, behalve dat hij slim genoeg is om een website op te richten!
Liefst online rechtstreeks van het merk met gewoon goede verzending en horloges die nieuw, echt nieuw zijn.
Dus niet ânieuwâ uit de vitrine met meer krassen en gebruikssporen dan mijn eigen horloges na 2 jaar dragen.
Zo sta ik er ook in. En dat mag ook best extra doekoe kosten. Voorheen kon ik voor Tissot in Breda goed terecht, tegenwoordig ga ik er voor naar Culemborg. Behoorlijke rit, maar heb het er voor over.
Anders hebben we straks helemaal geen horlogewinkels meer.
Bij de AD zodat ik (het gevoel heb dat) als er iets mis is ik altijd terug kan. Daarnaast voor een nieuwe Rolex de beste prijs. En fijne service en goed gevoel gewoon.
Voorlopig not to AD, S&C wil niet eens op de wachtlijst zetten voor een BB58 en een andere juwelier wil 200 lappen zien daarna pas op lijst plaatsen⊠Ik dus maar volgende dag hier gescoord *middelvinger.
Ik koop bijna alles online, kan ik eindeloos wikken en wegen en tientallen keren weer weggaan zonder iets te kopen.
Ik voel me helemaal niet op mân gemak bij een juwelier. Ze proberen je zo snel mogelijk met een aankoop de deur uit te krijgen. En dat snap ik best, ze moeten hun brood ermee verdienen en kunnen geen halve dag aan mij besteden als ik uiteindelijk met een Tissot van 400 Euro de deur uit loop.
Mocht ik ooit nog een keer zo ver komen dat ik een nieuwe Breitling navitimer ga kopen dan bestel ik hem waarschijnlijk gewoon bij de Jomashop
Die koopervaring bij de juwelier kan me echt gestolen worden