Nee deze heb ik niet. Ben wel benieuwd naar de kwaliteit ervan.
Precies dit!
Nee deze heb ik niet. Ben wel benieuwd naar de kwaliteit ervan.
Precies dit!
Volgens mij doen ze dit met de temperatuur instelling maar dit is alweer jaren geleden dus ben benieuwd wat de experts hier zeggenā¦
Tja pech, de oude is wel soepeler!
wat moet ik me daarbij voorstellen? Hier Organische chemie / Chemische Technologieā¦
Vraag me dan af hoe ze dat plaatselijk doen. Gehele temperatuur in de mal aanpassen lijkt me eenvoudig, maar een specifiek deel van de bandā¦
goeie vraag, geen idee maar zoals gezegd vermoed ik dat deze delen heter worden dan de omliggende delen. Maar ik snap je vraag.
Ik vermoed thermal treatment van de band nadat ie af is. Gewoon voor een hele korte periode aanfikken, om het zo te noemen denk ik.
Edit. Ik lees daarnaast dat dit met de gladheid van de mal te maken heeft. Hoe minder imperfecties aan de binnenkant van de mal hoe gladder het rubber en hoe glimmender.
Heb net met een stukje afgeknipte band een test gedaan met een hetelucht pistool, plaatselijk afgedekt met een aluminium liniaal. Dat had het inderdaad simpel kunnen verklaren want plaatselijk afdekken via een mal is vrij simpel te doen.
Maar ik zie niets gebeuren na een minuutje warm stoken. Had het niet vreemd gevonden indien er inderdaad verandering zou ontstaan, tegelijkertijd herinner ik me weer dat er vermeld was dat het 150 graden o.i.d. kan weerstaan dus zo vreemd ook weer niet dat er niets gebeurde
Misschien toch dat ze het zo doen met een ander type rubber, of inderdaad de gladheid aan de binnenkant van de mal. (maar de rest is ook al zo strak als wat, ook al is het mat - dus ik vraag het me af)
Misschien toch plaatselijk een andere compound inspuiten in de mal? Dat is een ander optie die over blijft denk ik.
Wel interessant, heb op Youtube gezocht maar geen echte goede videos gevonden van het proces. In het verleden wel wat dingen gezien van EPS / EPP schuim en dergelijke. En in het verleden zelf gewerkt met PUR lijm inspuiten in een mal. Was ook leuk om te doen, gaf wel een enorme zooi als je er te veel van in spoot⦠dat spul zet uit als een gek, en dat is niet meer te houden.
Zijn er nog meer resultaten? Dus beste koop is de 9⬠Ali band?
Nee, helaas waren er geen verdere resultaten. Inmiddels heb ik ervaring met alle versies tot aan de echte Tropic welke bij mijn Aquastar zit. En mijn conclusie is dat als de FKM en of de Tropic look je keuze is, dan is de Ali versie van 9 euro de beste prijs/ kwaliteit keus. De kwaliteit van die is gewoon goed en je hebt ook echt de keuze tussen de rubber versie en de FKM versie. Een aantal duurdere versies zijn niet altijd ook echt FKM maar wel nog steeds goede kwaliteit. En tja, als er geen Tropic op stond dan vraag ik me af (nou ja ik heb het gezien) of je dan nog steeds het verschil ziet tussen die en de Ali versie die een prijsverschil van meer dan het dubbele kan uitleggen laat staan tientallen euros verschil.
Heb je een link naar de Ali versie?
Ik weet niet hoe deze fabricage-fout in die band geslopen is, maar de vraag die in mij opdoemts is hoe dit soort glanzende plekken te vermijden op wat verder een mooie rubberen band is.
Kon het niet laten. Sorry.
Waarom heeft @HanDavinci zich nog niet gemeld in dit topic? Die goede man is meer van rubber vergeten dan wij ooit zullen weten.
@HanDavinci kassa 1! Hoe krijg je rubber selectief glanzend?
Merk wel op dat de spacing van het gat een dingetje kan zijn. Ik heb twee tropic banden van Baltic die bijzonder lekker zitten op 39mm horloges, en ik heb er eentje van Yema gehad die voor geen meter zat. De band was te lang en de gaten kwamen net verkeerd uit. Maar evengoed: Ik zal er eens eentje bestellen van ome Ali.
Meer hars in die wafeltjes doen voor het vulcanizeren.
Ik dacht dat je met deze zou komen
Als ik nu een bandje bij Ali gaat kopenā¦moet ik BTW, aangifte kosten betalen onder de 150ā¬?
Worden er al powerbuys georganiseerd? Scheelt als je de inklaringskosten kan delen.
Nee. Er worden bij mijn weten geen collectieve inkoopacties gedaan, want de hoeveelheid mensen die in tropics geĆÆnteresseerd zijn zijn volgens mij op ƩƩn hand te tellen op dit forum. Maar ik heb zojuist even een oranje tropic besteld voor 11 Euro om te kijken wat er gebeurt. De BTW zit daar al bij in en voor het afrekenen krijg je een mouse-over veld waarin keurig wordt aangegeven dat het BTW tarief per land kan verschillen, maar dat ome Ali zān stinkende best doet om dat van tevoren te regelen.
Ik kom rond kerst bij je terug als er extra kosten waren.
goed punt inderdaad.
maak je niet druk, heb sindsdien meerdere bestellingen gedaan en vaker hoef je niks te betalen dan wel.
En Ome Ali heeft hierop ook al mooi geanticipeerd door meerdere grote magazijnen binnen Europa te hebben vanwaar uit verzonden wordt. Zo ook mijn laatste buizenversterker uit Duitsland.
En de prijzen blijven nog steeds ruim lager dan wat we hier gewend zijn.