To Lange or not to Lange? Welke Lange?

Hallo iedereen.

Nooit gedacht dat t zover zou komen. Zit je te kijken en te passen in een peperdure categorie. Dus in 2020 komt mijn grail erbij als alles gaat zoals t nu gaat. Luxe stress.

Gezien de collectie die grotendeels sportief is lijkt het me voor de balans veel handiger om t gaan voor een dresser.

Ik had in t vorige dure topic (Wat tot pakweg 10 k) nooit moeten aangeven dat ik ook nog eens een Lange zou willen proberen…

Waarom nu Lange? Waarom niet iets van de andere grote namen. Patek, AP of Vacheron?

PP heeft in de Calatrava serie nieuw bij mijn weten niks met zichtbodem, wat wel een vereiste is vind ik.

VC. Nogmaals correct me if I am wrong. Heeft mbt de Partimony alleen nog maar de 40 mm wat rond de 20 k zit, kleiner is volgens mij duurder.

AP. Ik vind de Royal oak aka uithangbord een gedr***. De Jules met 41 mm veel te groot voor een dresser.

JLC dan? Tsja. Voor goud gaat met met een Master Thin of een reverso goud ook al snel richting de 13/14 k terwijl t ook in staal te krijgen is voor pakweg de helft… Kan dan niet tegen Lange op…

En dan Lange. Wat kan ik zeggen. Zo mooi. Nog nooit zo een gevoel gehad. Voelt zo speciaal aan. Va ongeveer 15k voor een horloge… WOW. En dan die afwerking. Met de hand gegraveerd. Horloge word 2 keer gemaakt…

Voordat ik verder ga.

Ik heb zitten twijfelen. Ga ik voor een to dresser of toch voor een top iets anders. Duiker/Tool/around waar al veel onder valt wat ik heb. Explorer/El Primero. BB58. 2 Grand Seiko. DJ valt in t midden tussen elegant en allround niet 100% dresswatch.

Als pure dressers heb ik de Nomos Orion 35 mm en de GS SBGW 253.

En dan was ik uitgekomen voor de top iets anders bij een oud merk, namelijk Blancpain. Met de Fifty Fatoms 38 mm blue heel erg mooi. En uitgaande van wat de instap Langes kosten hou ik nog een mooie zak met geld over. Laten we zeggen voor een JLC Reverso medium (met kleine seconden)

Dat gezegd hebbende is er nog een horloge wat mij van een Lange kan afhouden en die ik afgelopen weekend voor t eerst gepast heb. Een Brequet 5157 Deze.

Een stuk duurder dan de Langes. 18k en een beetje. Maar wel automaat. Brequet wijzers, patroon op de wijzerplaat… Mooi mooi. Bedoel Lange en automaat zitten we op wat? Bijna 25K? Gaat m niet worden.

Alsof dat niet erg genoeg is vind ik t extreem lastig om binnen Lange te kiezen. Twee modellen en per model twee kleuren.

Het gaat om de

Saxonia.

Jawel de kleine Lange met slecht 35 mm. Met kleine lugs voor mij geen probleem (voor uw beeldvorming 35 mm Nomos Orion past net ivm de lange lugs die de Orion heeft.]

Nu is de vraag: Wit of rose goud. Rood even als voorbeeld

Saxonia Thin: Iets groter met zijn 37 mm en met twee wijzers hele rustige wijzerplaat

Hier ook de vraag: Wit of rose goud?

Rood is meer opvallender, Wit rustiger.

( Poll aanmaken lukt niet :-(.

Walke en waarom?

Kan iemand even een Poll aanmaken met dit?

  1. A lange Saxonia Roodgoud.
  2. A lange Saxonia Witgoud
  3. Brequet 5157 (Wit of Roodgoud)
  4. A lange Thin Roodgoud
  5. A lange Thin Witgoud
  6. Ik zou toch voor de Blancpain FF 38 blue gaan.

Dank u :slight_smile:

5 likes
  • A lange Saxonia Roodgoud.
  • A lange Saxonia Witgoud
  • Brequet 5157 (Wit of Roodgoud)
  • A lange Thin Roodgoud
  • A lange Thin Witgoud
  • Ik zou toch voor de Blancpain FF 38 blue gaan.

0 stemmers

2 likes

Die Saxonia thin in wit goud vind ik prachtig.

Deze Piaget Altiplano nix voor jou? Ik vind ‘m geweldig.

6 likes

Wat is er precies zo bijzonder aan de Blancpain? Ik weet het het de oer-duiker is en dat het een prijzig ding is. Maar wat rechtvaardigt bij hen, behalve de naam, de prijs?

Ik heb er nog nooit een in het echt gezien, dus mijn vraag is er niet een van kritiek, maar hij lijkt me nu eenmaal wat ‘onverfijnd’ naast de overige opties.

4 likes

Hmm ik heb verkeerd gestemd zie ik, ik bedoelde de saxonia thin 37mm in witgoud…

De poll is nogal verwarrend zo.

1 like

Persoonlijk zou ik voor de ALS thin gaan.
Als je dan toch iets speciaals om de pols wilt, zou ik lekker voor (rood)goud gaan.

Zoals je weet ben ik een enorme ALS fan en dat is alleen maar erger geworden nadat ik mijn Lange 1 heb aangeschaft.

1 like

Ik vind de Breguet oprecht gaaf. Ook omdat het nog net iets “ongebruikelijker” is dan Lange als alternatief voor de grote drie.
En met een fantastische geschiedenis!

4 likes

Ik vind dat dagelijks moeten opwinden eigenlijk wel z’n charme hebben. Helemaal als we het over een Lange hebben.

4 likes

Saxonia 35MM , rose.

Dit horloge staat al heel lang stijf op nr1 van mijn wishlist.

Mooier gaat het niet worden.

1 like

Als je de Blancpain FF 38 koopt zou ik hem wel bij de AD of een grijze handelaar gaan passen en op gaan halen als je hem koopt.
Want er zijn er aardig wat waarbij de bezelpip een klein beetje scheef zit. Dit heeft niets met de uitlijning van de bezel te maken maar de pip zit dan scheef op de bezelinlay.

Ik heb de foto’s niet meer jammer genoeg maar een maat van me heeft een zwarte FF Bathyscaphe 38 terug gebracht om deze reden.

En er zijn al wat draadjes over dit probleem te vinden op verschillende fora.

Dus als je op dat gebied vol in de ocd schiet wat ik me voor kan stellen bij een duiker van dit bedrag dan wil je je aankoop voor het afrekenen even goed checken op dit probleem, omdat Blancpain in verschillende situaties als deze zegt dat het binnen de tolerantie valt.

Groet,

Noel.

3 likes

Ik vind de Breguet en de Blancpain erg mooi, de lange horloges zijn zeker niet mis maar ik vind de wijzerplaten wat te eenvoudig. Maar dat is een smaak kwestie hè, zeker goed kijken wat jij mooi vind en op welke details je oog valt, je wilt tenslotte genieten van de aanwinst als deze om je pols zit en niet denken had ik maar…
Sterkte met je luxe keuze​:+1::grin:

1 like

Als je er echt zo lange over moet nadenken, zou ik nog even wachten met de aankoop.
Succes :+1:

3 likes

En dan maar denken dat ik alles gepast had. Aarrrggghhhh. Wel met zichtbodem deze? Las een review van paar jaar geleden had de Alti nog een dichte bodem

Gewoon, omdat.

11 likes

:ok_hand:t2:

16 likes

Dit meen je… Op een ‘oerduiker’ en dan voor dit geld… Auw. Qc niet goed bij bp?

2 likes

Uw pols?

Nee helaas niet.

1 like

Hoppa baas boven baas horloge. Welke na deze in lange land van mijn lijst?

1 like

Bp staat boven aan. Niet verwacht :slight_smile: