To Lange or not to Lange? Welke Lange?

Een keertje het uurwerk van een double-barrel Blancpain van dichtbij gezien. Mwah.

Ik snap het merk ook niet helemaal. Beetje een IWC-uurwerk gevoel. :no_mouth:

1 like

Moet jij niet gewoon niets kopen?
Dit is de 5e draad over ALS waarbij je twijfelt.

Ik zou geen 10k+ uitgeven als ik t niet HEEL zeker weet. En dan deden die 7.5k voor mn sub ook al pijn en die wilde ik al jaren.

Voor mij de saxonia in wit goud met sub seconden…

2 likes

Qc zal wel o.k. zijn over het algemeen bij Blancpain, maar dat bezelpip verhaal speelt nu al wel een tijdje.

1 like

Die ALS die je als optie ziet vind ik allemaal geeuwend boring. En ik heb de thin omgehad. Deze is wat je wil:

8 likes

Deze is zeker wat ik wil. :exploding_head:

Prachtig… maar ook 26k…

:sweat_smile:

I know. Grijs 22k. Maar dan ook echt ganz grosses Kino.

Deze is zo. Mooi.

1 like

De blancpain, veel meer draagplezier van qua tijd, de dresser krijgt minder draagtijd en wordt dan naar verhouding erg duur. en je hebt al 2 dressers toch?
Dresser in witgoud heeft mijn voorkeur, is wat subtieler.

Good Luck with that :grinning:

hmm… ja nou ja, nu vind ik de BP niet zo in het rijtje passen en ook een beetje lastig vergelijken.

Maar uiteindelijk is het makkelijk, gewoon kopen wat je het mooist vind. Los van de waardevastheid, de kwaliteit (onderhoud) of iets dergelijks is het slecht je eigen voorkeur :smiley: Per definitie is er geen enkele goede reden om een horloge van meer dan 50 EUR te kopen (mijn Casio is top :smiley: )

Ik vind zelf 35 en 37 mm echt te klein. Dus voor mij vallen die persoonlijk af. Ik vind wel het mooie ‘cleane’ design super gaaf! Maar zoals gezegd lijkt de Brequet me ook super(maar zou ik de lugs moeten checken zoals je weet).

Gewoon lekker kopen wat goed voelt en genieten! Meer is er niet :slight_smile:

Schitterend !

1 like

Waarom moet je de lugs van de breguet checken ?

1 like

Weleens naar de 5227 gekeken? Die heeft wel degelijk een zichtbodem

1 like

Precies mijn insteek :v::slightly_smiling_face:

Nou ja ‘moeten’…

Ik had al eerder gesprek met @whisky over die lugs van een Brequet. Op de foto’s lijkt het altijd zo die lugs er beetje opgezet zijn. Het lijkt niet echt een mooi geheel te vormen met de rest van de kast.

Dus ik ben nieuwsgierig of dat in het echt ook zo is of dat het dan wel mooi ‘past’.

Heb jij het weleens bekeken?

1 like

Brequet :ok_hand:t4:

Breguet

Overcompensatie. Een G is goed genoeg hoor. :wink:

Is ook omdat ik die fout zo vaak zie. Ook bij AP. Zit ook nergens een Q in.

1 like

Ik spiekte bij de post boven mij :smile:
@xanderx bedankt, nou loeren die mannen in hun lange leren jassen op ons.

2 likes

Blanqpain verwacht ik dan ook nog wel. Net als A. Lanqe & Soehne…

1 like

Is allemaal wel ok, maar geen 15 tot 18 K ok. Sorry, maar ik vind de Breguet en A Lange thin gewoon saai. De Saxonia met KS is al aardiger, maar ik zou mijn Nomos er gewoon niet op inruilen. Dat heeft te maken met een totaal gebrek aan speelsheid. Voor die doekoe kom ik bij Moser Fumé uit.

De JLC Reverso Medium met KS handwinder en stalen achterkant die jij noemt staat zeer hoog op mijn lijst van twee horloges die ik serieus overweeg, de andere is een GS, het moet gezegd.

Als de Blancpain jouw gateway is naar die Reverso zou ik zeggen Blancpain + Reverso. Heb je een dynamischer duo van klassiekers. :grin:

2 likes