Single pass zonder zo’n gekke omgevouwen flap kan wel, maar verder?
Ja op nato als organisatie, maar nee op nato als strap…
Oh ja zeker!
Heb dezelfxe no time to die Bond op mijn Archimede Klassik omdat ik een enorme weirdo ben en zou het niet anders willen!
Zeker. Gewoon doen. Ik vind tussen die 2 opties de NATO de leukste.
Heel af en toe ben ik fan.
Maar het horloge moet er ook echt naar zijn. Vandaag probeerde ik deze band op een horloge met een iets langere lug to lug en dat zat voor geen meter.
Over het algemeen vind ik dat natos te snel rafelen, niet prettig zijn icm water en het horloge te hoog boven de pols plaatsen (door de dubbele laag stof eronder)
Als het op dit soort banden aankomt houd ik meer van Eulit Perlon.
Alleen 2-piece nato’s. Dat laten zweven van je horloge boven de pols is niets voor mij. En zo’n prop omgeslagen band aan 1 kant al helemaal niet.
Ik heb voor het eerst een NATO gemonteerd op mijn vintage Royce. Staat niet verkeerd maar ga het weekend toch kijken of een mat zwarte band met rode stiksels niet mooier staat en lekkerder draagt om de pols.
Eens voor wat betreft het draagcomfort en praktische beperkingen.
Deze band is ook wel bijzonder!
De nylon NATO’s die ik heb geprobeerd bevielen mij niet, maar een canvas single pass nato is heel comfortabel…
De horloges die ik naar mijn werk draag zitten altijd op een nato. Al een paar keer gehad dat ze aan 1 springbar hangen door de omstandigheden die ze te verduren hebben. Ik maak van alle natos overigens wel een single pass en knip het dubbele stuk er af zodat het horloge niet te hoog komt te liggen. Zweet, warmte etc kunnen ze heel lekker mee omgaan en als de pols wat uitzet kan die een tandje groter. Daarna lekker er mee de douche in en als die echt af is pak ik wel een nieuwe.
Mijn pelagos 39 heb ik overigens ook een paar 21mm natos voor liggen maar die draag ik het liefst op de armband of een fkm rubber. Zorgt er ook voor dat het een andere ervaring is met dragen. Ik hoop in de toekomst nog een black bay 925 aan de verzameling toe te voegen zodat ik daar lekker met natos mee aan de gang kan. Ik vind het naast heel praktisch ook gewoon leuk om af en toe wat met de kleur te spelen.
Ik was tot voor een paar jaar geleden wel echt van de nato’s.
Totdat ik best wel af begon te knappen op dikkere nato’s en de bulk onder je horlogekast door.
Nu eigenlijk alleen rubber. En dunne old school nato’s van max 1mm dik.
Dit inderdaad, ik heb ze vanwege praktische redenen, dan moet het horloge niet compleet onpraktisch worden door bijna een halve cm hoger komen te liggen.