To nato, or not to nato

Mijn Seamaster 300 (niet meer in bezit) droeg ik meestal op een MN-strap. Dat zat geweldig (comfortabel, veilig en niet bulky). Ik vond de strap nog mooi ook.

4 likes

Smash! Ik draag veel nato / RAF.

1 like

Een NATO hoort op een issued horloge…

4 likes

Mooi! Is dit een “oude” issued of een mellor 72?

1 like

FTFY

3 likes

Nope

Ik heb er meerdere, maarr, ik heb er nog nóóit een gekocht.
Ze zijn allemaal met horloges meegekomen.
Bijna altijd doet het afbreuk aan het horloge.
En voor het draagcomfort hoef je het ook niet te doen.

1 like

Dit is natuurlijk ook wel een smaak kwestie.

Ik heb zelf een Hamilton Khaki (pilot) die standaard op een nato kwam. Dat draagt lekker.
Vervolgens heb ik een nato voor mijn chronograaf aangeschaft, nadat ik eerst 3 andere opties had geprobeerd: leer (was standaard), daarna staal en daarna rubber. Eigenlijk alle 3 niet 100%.
Met de nato draagt de chronograaf eindelijk wél prettig. Natuurlijk heel persoonlijk, maar voor de kosten hoef je het niet te laten. Nato’s zijn zeer betaalbaar, proberen dus!

1 like

Zelfde hier, staat leuk maar verveelt me snel. Zware duikers zwabberen te veel op je pols. Op een dresser staat het helemaal niet.

Uiteindelijk kom ik altijd weer terug op leer, staal en eventueel gevulcaniseerd echt rubber in de zomer op duikers.

Ik vind jouw prachtige Breitling te stoer en fors voor een NATO, lekker op rubber of staal of stevig leer.

2 likes

Staat erg mooi!
Ik heb net zelf een topic gestart met de zoektocht naar de juiste nato voor mijn Citizen. Ik kan nu mooi hier doorheen scrollen voor ideeën haha.

1 like

Harde pass. Nato vind ik afschuwelijk.

En mijn topic weer verwijderd. Ben er inmiddels uit. Via dit topic op de two piece nato gewezen en daarbij kan ik wel simpel kiezen uit brushed of polished.

1 like

Dit hangt heel erg af van welke Nato je gebruikt. Met de juiste breedte en vooral dikte van de band heb ik dit helemaal niet. En draagt ook een zwaarder horloge heel stabiel.

1 like

Ik heb er beetje haat liefde verstandhouding mee. Als een horloge perfecte band heeft: no go. Ik heb een horloge met jubilee en daar denk ik nooit aan er af halen.

En sowieso geen dubbel passeren, gelijk afknippen dat korte stuk, zeker op bijvoorbeeld omega.

Speedmaster vind ik wel nu een prachtige stalen band hebben, maar toch leuk op nato, dat is misschien een uitzondering.

Voor de smp die ik had ben ik het juist gaan waarderen. Leuk wisselen met rubber en mesh ook eens in zoveel tijd. Maar daar vraagt de standaard stalen band ook om.

Bij deze gaat het ook goed, ondanks dat de stalen band hier ook niet verkeerd is:

8 likes

Ik dacht dat een verkeerde maat NATO juist zo hoorde:

5 likes

Te sportief voor deze Breitling.

1 like

Wow, heel mooi!

1 like

Ik vind het zeker niet verkeerd staan op een nato :+1:

Ja hoor, waarom niet?
9 van de 10x draag ik mijn horloge op Nato. Maar ik hoef geen nylon Nato’s, ik draag alleen canvas/katoen.
Vaak wissel ik naar leer in het weekend.

5 likes