To sell or not to sell?

Klopt, weekje dragen dan weet je het wel.

1 like

Waarom wil je liever een 214270 of een IWC?

Zo’n horloge is de Polar niet. Dat is een horloge (of ‘klokje’ zoals @tompj zou zeggen) om af en toe te dragen. Te uitgesproken voor alledag.

3 likes

Ben je de eerste eigenaar of niet? (Naam op certificaat, pasje?) Voor mij altijd een belangrijke afweging. Krijg je spijt en ben je niet de eerste eigenaar dan is vervanging bij dit model easy.
Als je later spijt krijgt en je was wel de eerste eigenaar doet het extra pijn, ik spreek helaas uit ervaring.

2 likes

Of ik die liever wil weet ik niet maar dat zijn horloges waar ik nu vaak aan denk, die ik vaker heb omgehad en waarvan ik dus weet dat ze goed zitten. Voordeel van die twee is de zwarte dial: die heb ik nog niet in m’n ‘collectie’ en is gemakkelijker te combineren met een pak; de Polar vind ik daarvoor eigenlijk iets te sportief.

De Explorer 214270 kan altijd.
En heeft een betere band met Easylink.
Rationeel gezien is het simpel.

Maar dat is onze hobby niet :wink:

2 likes

Serieus? De Polar 16570 heeft toch inmiddels een redelijke status als zijnde “stealth Rolex” verworven!

4 likes

Ach wat klinkt me dit bekend in de oren.:blush:

Mij vergaat het met sommige horloges exact hetzelfde, het vervolg is bij mij overigens dat deze cyclus van “wegleggen, even bekijken en weer opbergen ivm beschadigingen” enkele keren wordt herhaald maar met steeds langere tussenpozen. Inmiddels heb ik daarmee al wat horloges geselecteerd die mijn theater mogen verlaten maar ben er alleen nog niet toe gekomen.

Vermoedelijk ben je dus op de juiste weg maar duurt het proces gewoon iets langer…:thinking:

1 like

Je hoort het 'm zeggen he? :joy:

Maar ik geloof wel dat ik het daarmee eens ben. En omdat ik maar één ander horloge draag, is dat eigenlijk minder handig.

De oplossing van @Bauhaus is waarschijnlijk de beste maar vergt geduld (of extreem goed stakeholdermanagement richting mijn vriendin en ouders :sweat:)

2 likes

Zo zie jij dat, maar mogelijk niet @Chopin?
No offence @anon50762135EV
Laat het maar aan @Chopin

2 likes

Ik bezit ook beide. Een Rolex Polar, en een IWC Mark XVI op leer, die laatste wint het absoluut niet van de Polar mocht ik ooit moeten kiezen.
Als aanvulling op elkaar is het in mijn geval Top!

Succes met je keuze :handshake:

1 like

Hij is inderdaad niet direct herkenbaar als Rolex maar valt aan de pols best wel op. Forse sunburst bezel, witte plaat en op mijn pols bepaald niet klein.

Nope, ik geloof dat ik de derde ben. Naam op het pasje gaat het verschil dus niet maken. Helaas, zou ik bijna zeggen; verdomd lastig…

Geen idee hoe lang je hem hebt en of nieuw gekocht,… Indien je hem niet nieuw gekocht hebt, dan zou ik hem verkopen. Je kan hem immers altijd weer een keer terug komen. Zie meerdere mensen last hebben van deze ziekte. :wink:

Zelf zou ik deze nooit verkopen, maar heb er dan ook zelf eentje en staat bij mij in mijn top 5 horloges.

1 like

Daar verschillen de meningen gelukkig over.
Ik hem hem een tijd als ‘Daily Beater’ gedragen.
Hij valt niet op bij de niet kenners. Lekker plat en geen gepolijste delen. Het draagt super, rammelt en zwiert alle kanten op. I love it :grin:

2 likes

Ja, idd. Succes met je keuze, die kun jij alleen maken :wink:

2 likes

1 like

Plata o plomo…

1 like

Als je 'm niet gekocht hebt voor een belangrijke gebeurtenis in je leven en je bent niet de eerste eigenaar, dan kan je 'm inderdaad verkopen en eventueel terugkopen. Je zal het pas weten of je de juiste beslissing genomen hebt een keer hij weg is.

Ik merk bij mijn eigen horloges dat als ik ze een tijdje doordraag, ik ze weer meer begin te appreciëren. In de doos word ik er niet gelukkiger van alleszins. Dus mijn advies zou zijn:

• doordragen en na een tijd bekijken of ie je nog steeds die glimlach op je gezicht geeft
  • enkel verkopen als je niet gevoelig bent voor sellers remorse

Ik zou 'm houden, echt zo’n WIS Rolex, top ding! :smiley:

2 likes

Absoluut. Ik vind de Polar een van de meest geslaagde Rolexen. Voor naast een 14060m en een Explorer. Dat wel.

3 likes