To sell or not to sell?

Ja, houden die hap.

6 likes

Hahaha

The Horror.

5 likes

:joy: idd

1 like
2 likes

Flipperen die Polar!

Uit de pouch halen en snel weer terug erin om hem maar niet beschadigen ivm ‘eventuele’ verkoop… No Sir. Zoiets heet een investering, geen item voor dagelijks gebruik.

Je wilt hem verlopen, je weet enkel nog niet wanneer/waartegen… Als het dus geen wegleggertje/investering is omdat bijv. een IWC of iets anders ernaast te kostbaar voor je wordt, dan zou ik hem helemaal wegdoen en er iets voor terughalen wat je wel zult dragen. En dan van dat nieuws plezier hebben simpelweg door om te hebben en naar te kijken ipv in een lade te leggen en slechts te koesteren vanwege het bezit ervan…

Maar als het zo’n enorme brainer voor je is, zet dan je persoonlijke top 3 redenen om de Polar te houden eens tegenover je 3 sterktste argumenten om hem weg te doen. Vervolgens zet je dat lijstje hier op HF en wij helpen je graag door erover te stemmen!

Veel succes!
:sunglasses:
Otto

3 likes

:kissing_smiling_eyes:
Zoals het thuis tikt…

2 likes

Gewoon verpatsen joh😋 Er is in iedergeval al een gegadigde.

1 like

Ik zeg houden dat klokje :wink:

1 like

Ik ben bevooroordeeld, maar ik vind de explorer een toppertje! Ben zelf eerder dit jaar gegaan voor een ouder model, de 14270 van 36mm. Elegant, sportief en kan altijd:

1 like

Een droomhorloge. Samen met de 5513 voor mij de mooiste Rolex.

3 likes

Helemaal waar! En de 14270 heeft nog een beetje die vintage rolex vibe en kun je nog redelijk “goedkoop” vinden. De mijne is uit 1996 en heeft nog een tritium plaat en holle endlinks. Voor een vintage liefhebber als ik is dat een pre. Jammer genoeg geen plexi :wink:

1 like

Ik vind hem pre opgelegde indices zo veel mooier. Helaas ook heel veel duurder. Daar heeft hij vind ik namelijk nog de echte tool uitstraling. Maar we dwalen af :sweat_smile:

2 likes

Blijkbaar ben je niet hotel de botel erover dus misschien als je iets terugkoopt waar je dat er wel over bent krijg je geen spijt denk ik.

1 like

Ja dat is de 1016. Ook erg mooi en duur, doch hebben die witgouden indices wel wat, geeft het net iets meer elegantie vind ik. De 1016 idd meer “tool”

1 like

En daarin ligt nu precies het probleem van de Polar. Geef mij maar een OP Rhodium/blauw/beige.

Eh, de dialkleur is secundair. Die Polar is, zoals je zegt, sowieso te sportief voor een pak, dan maakt de dial ook niet meer uit. Bij een dress horloge is het eigenlijk ook een lichte dial voor overdag, en een donkere voor 's avonds?

Yup. Dat dus.

Eh, wat is er stealthy aan een enorme stalen bezel, een rode GMT wijzer, een witte plaat en een stel Mercedes-wijzers?

Daar kunnen we nog eens een discussie aan wagen. Ik ben die mening verre van toegedaan. :slight_smile:

Dat dus. Weg er mee.

Of gewoon een 39 mm OP. :slight_smile: Maar het punt blijft overeind: [quote=“Candide, post:50, topic:124044”]
Een droomhorloge.
[/quote]

5 likes

Daar heb ik nog geen ervaring mee; misschien moet ik dat eerst een ervaren met een ander horloge. Omdat deze Polar niet meer wordt gemaakt zou het wel eens lastig kunnen worden een net zo’n strak exemplaar ooit terug te kopen.

@Bidle ik snap je helemaal; hij is ook top. In een wat grotere collectie zou het niet in me opkomen hem te verkopen maar als één van mijn twee horloges die ik draag is hij wat uitgesproken en wat wit.

2 likes

Foto’s zeggen meer,…

en als laatste in het daglicht:

8 likes

De OP doet het voor mij om de een of andere reden niet. Geen idee waarom precies, krijg de vinger er niet op.

Bedankt voor deze samenvatting van het topic, Chris. Om deze nog wat in te korten

Rationeel gezien is die Explorer, be it de 36 of 39 mm versie, voor mij op dit moment de meest geschikte optie, met op enige afstand de Mark XVI. Maar de Polar is mijn eerste grote horloge aankoop, met vrij unieke looks die geweldig staan bij casual kleding.

3 likes

Ik overweeg een 116000 weer terug in de collectie te doen , maar een 14270 is niet verkeerd!
Ralf Häffner heeft er 1 in mint conditie , met net een verse service achter de kiezen , 1000 dagen garantie :thinking:

2 likes