To sell or not to sell?

Dat zou verboden moeten worden, jubilee op een dergelijk horloge…

7 likes

Amen.

Cheers, Otto

Ziet er strak uit. Wel behoorlijk aan de prijs. Zie trouwens 2 prijzen staan, 6.5k en 4.9k. Geen idee warom dat is.

Eerste aankoop… Is dat een emotioneel ding?

Ik vond mijn big Pilot ook een vrij unieke look hebben, maar nu ie weg is mis ik 'm geen seconde omdat voortschrijdend inzicht me leert dat hij niet voor mij was.

Dat is een waarde rapport/taxatie vermelding , daar hecht ik geen waarde aan.
De prijs is inderdaad pittig.

Dit model ga ik wel even in mijn achterhoofd houden.

2 likes

Ik zat even elders te loeren hier op het forum en volgens mij is de oplossing van je overpeinzingen dichterbij dan je denkt… Staat nl. in het ‘Gezocht’ gedeelte. Doe er je voordeel mee! Mss een leuke (terug)ruildeal van te maken??

Succes… Otto

2 likes

Hahaha wat een amusant topic weer dit …
op de jubilee !
maar @Chopin de Polar is te mooi en te duur voor in de doos.
Ik heb nog nooit een horloge verkocht dus heb geen recht van spreken…

1 like

De mogelijke oplossing heb ik @chopin een aantal uren geleden ook al aangedragen…

Grt. Marco

2 likes

Thanks! Of ik hem kwijt zou raken is niet mijn grootste zorg maar natuurlijk altijd fijn om te weten dat er gegadigden zijn.

Heb je vorige post met belangstelling gelezen. Ik ga het allemaal laten bezinken en het lijstje dat ik had gemaakt voor ik hem kocht nog eens opnieuw maken. Ik heb gelukkig geen haast (en hoe langer ik wacht, hoe dichter ik bij de situatie kom dat ik het alternatief er gewoon bij kan kopen :blush:)

1 like

Mag ik allereerst de moderators vragen om @anon50762135EV een ere vermelding te verlenen voor zijn bijzonder prettige en bijster plezante bijdragen? :joy::joy:

@Chopin ik was nooit een flipperaar, tot mijn auto er ineens mee kapte. M’n speedy was de uitkomst! En ooit weer makkelijk terug te kopen, ideaal flipper horloge!

Maar heb later ook een (niet doorsnee zilveren wijzerplaat) Monaco geflipperd, met zeer veel moeite en zeer veel verlies, voor een ander bijzonder klokje.
Ik was al sinds m’n jeugd verliefd op de Monaco, maar vierkant bleek gewoon net niet m’n ding. Ik mis 'm, maar de nieuwe aanwinst voelt gewoon beter. Sommige klokjes moet je gewoon echt niet flipperen, anderen wel.

Mijn excuses voor deze waardeloze bijdrage.

Grtz. Erik

1 like

Die polar houden :+1:
En mocht je de IWC weer willen flipperen dan leg je er flink op toe.
Nee, ik zou het een domme actie vinden die je geld kost.
En hier zult u het mee moeten doen.

Grt.

2 likes

Daar is niets waardeloos aan. Je illustreert dat mensen gewoon van mening, smaak en prioriteit veranderen. En jazeker, dat mag allemaal.

Ikzelf riep ook dat ik geen flipperaar was, maar in feite heb ik al zes serieuze horloges verkocht. Weliswaar niet in de 4-7K pijssfeer, maar toch. Van alle horloges mis ik grappig genoeg alleen de SKX die ik aan @anon50762135EV verkocht heb, maar toch was het het waard als ik nu om de pols kijk.

Overigens: Horloges die in de doos liggen zie ik niet. Ik beleef alleen plezier aan dingen die ik gebruik. Dingen die ik heb en niet gebruik nemen alleen maar loze ruimte in beslag. :slight_smile:

2 likes

Dat ligt eraan, net zoals met elk horloge, voor welke prijs je koopt.

1 like

Jouw eerste vrouw had ook een vrij unieke look. En die mis je ook niet. :upside_down_face:

Herkenbaar! Ben de week in ieder geval begonnen met het beëindigen van zo’n tussenpoze! Ben eens benieuwd…

Ik hoop het! Zoals gezegd: geen haast. Bedankt in ieder geval!

Prachtcombo! :ok_hand:

Heb jij een pre-SEL versie dan (of @HanDavinci Han-San Jubilee Extra Special Limited)? Hier geen gerammel hoor maar persoonlijk ben ik daar wel blij om.

Helemaal eens en ik heb hem niet als investering gekocht. Of ik ga hem dragen, of hij krijgt een nieuw baasje!

Merci Erik. Ik kan me voorstellen dat ik (hypothetisch gezien) over een paar weken met een 214270 om de pols hetzelfde zou zeggen. Zo ver is het echter nog niet. Voortschrijdend inzicht, @Fate_Amenable_To_Change noemde het ook al, is een prima verschijnsel.

Dat kan ik me voorstellen! Mooi dat de Ahoi Neomatik binnen is; prachtig horloge van een sympathiek merk.

Bedankt allemaal! Ik denk er nog eens even over na op basis van jullie waardevolle input en houd jullie op de hoogte. Fijne werkweek!

5 likes

Hoe definieer je dat? Er zijn er vier geweest voor de huidige als je het over samenwonende verbanden hebt.

Bijbels bekeken was er een studente uit Zuid-Afri… eh… Biertje van me? :slight_smile:

1 like

Ja die bedoelde ik. Met dat schoteltje in de onderlip.

6 likes

Dit herken ik volledig, 100% Mooi kl.te want die blauwe sunburst plaat met de vierkante subdails met oranje/rode wijzers is zooooooooo mooi. De diameter kan wel 39 mm. zijn maar draagt door de vorm toch behoorlijk groter. Ook de hoogte, van de kast en glas, draagt niet positief bij. GGGgrrrrrr…

Grt. Marco

2 likes

Herstel…’me klokkie’

1 like

Hij zou je wel heel goed staan hoor, zo’n 214270 :innocent:
Zo strak afgewerkt. Band en kast zijn voor elkaar gemaakt…

5 likes