Sinds november 2020 eigenaar van deze Tudor Prince Day Date two tone. Niet alleen mijn allereerste ‘luxe’ horloge, maar sindsdien ook daily. En dan bedoel ik echt daily. Mijn werk vereist kostuum dus jullie snappen wel waarom ik hiervoor gegaan ben.
MAAR-en nu komt de maar- met de komst van de nieuwe BB54 twijfel ik enorm of het niet beter is om te switchen. Soms is de Prince gewoon te ‘netjes’. Los daarvan ben ik bijvoorbeeld niet zeker of een BB54 in kostuumomgeving lekker gaat, hence de twijfel.
Ik zou vooral dragen wat je zelf prettig vindt. En evt rekening houden met potentiële klanten, zodat zij jou niet afrekenen op de beoogde prijs van een sieraad.
Ik draag al 30 jaar duikers. Ook in meer ‘formele’ situaties. Het is al gezegd: het interesseert vrijwel niemand wat je voor horloge draagt. Dus het belangrijkste is dat je draagt wat JIJ mooi en fijn vindt.
Waarschijnlijk gaan er hier nog wel een paar iets roepen in de sfeer van dat ze liever ter plekke dood neer zouden vallen, dan een duiker bij een pak dragen. Lekker niks van aantrekken.
De meeste mensen hebben tegenwoordig of een smartwatch of helemaal geen horloge. Dan zie ik toch heel wat liever een mooie duiker. Dus ik zeg:
Net als de plakplaatjes tegenwoordig, zijn sierraden ook op alle niveaus tegenwoordig heel geaccepteerd. Al moet ik hier en daar nog wel wennen, ook al draag ik zelf niet geheel ingetogen sierraden.
De BB54 is heel tof en mooie maat, dus zeker doen! Ik denk dat de BB54 zelfs nog iets meer ingetogen is dan de Prince die je nu hebt. Daarna wel nog een leuke dresser erbij op leer voor wanneer je echt formeel moet.