To Tudor or not to Tudor

Een vraag waar ik het (verwachte) antwoord stiekem al op weet. Maar elke keer als ik hier foto’s voorbij zie komen van de Tudor Black Bay 41mm GMT betrap ik mezelf op de gedachten: WOW! Dat is echt een mooie klok! Ik mis nog een GMT. Kopen?

De internet foto doet de Tudor trouwens geen eer aan naar mijn mening.
tudor-horloge-black-bay-41mm-gmt-79830rb-0001

Maar vrij snel komt de gedachte er achteraan: Moet ik niet doorsparen? Is een Rolex GMT niet hetgeen dat ik echt wil? Heb te weinig geduld? Geen zitvlees? Moet ik nog een keer tot 1000 tellen?

10 likes

Ah, je moet voor de Rolex gaan.

26 likes

De meeste zeggen waarschijnlijk doorsparen.
Ik zeg koop tweedehands (in mooie staat) de Tudor en kom er zelf achter, beetje slim kopen resulteert in weinig tot geen verlies mocht je hem weer verkopen.

10 likes

Is nogal een serieus verschil in aankoopbedrag, dus moeilijk te vergelijken. Ik vind de tudor gmt afgrijselijk, terwijl ik de pepsi een 10 vind. Tudor gmt Vooral omdat het een slap aftreksel is van de Rolex.

Maar een tudor bb58 vind ik bijv wel fantastisch!

3 likes

De Tudor is veel massiever. Zo’n kermisband van Rolex moet jij helemaal niet willen.

4 likes

De Tudor, any day of the week. Al was het maar omdat je dan nét een beetje minder “ik wil er ook een, omdat iedereen me dan het mannetje vind” bent.

Fijne zondag! :beers:

4 likes

Het is eenvoudig om te zeggen: “doorsparen”. Maar het prijsverschil is wel dusdanig groot dat je voor de prijs van de Rolex naast de Tudor GMT nog meer leuke horloges aan kunt schaffen. Als looks en kwaliteit het winnen over kwantiteit dan zou ik zeggen succes met sparen ;-).

3 likes

Als je hem goed koopt.kan je hem gewoon gratis proberen/dragen idd.

Dat gezegd hebbende vind ik de tudor gmt veel te dik.

1 like

Zo zijn die Rolex dragers nou eenmaal. ALLEMAAL!

8 likes

:joy:

1 like

Tja, dit dus :grin:

1 like

Dit vind ik op zich een lastige vraag. De Tudor is goedkoper en iets minder opvallend maar de Rolex is door de grootte en de hoogte toch weer subtieler en zal een beter draagcomfort hebben. Die valt sowieso mooier op de pols.

1 like

Doorsparen !
Uiteindelijk houd de Rolex zijn waarde en wordt alleen maar meer waard!
Maar is ook een groot prijs verschil nu natuurlijk.

1 like

Gewoon de Black Bay GMT kopen. Heb ik ook gedaan. Geen spijt van! GMT Master II Pepsi is natuurlijk fantastisch, maar voor nu heb ik voor mijn doen net zo veel lol als een horloge van 17k marktwaarde.

21 likes

Als je het geduld kunt opbrengen, zou ik gaan voor de Rolex. Heb beide omgehad en ze zijn niet te vergelijken.

1 like

Dat is :apple: met :pear: vergelijken, ik zou (flink) doorsparen :wink:

1 like

Dit zijn toch 2 verschillende horloges. Dit is puur een smaak kwestie lijkt me. Ik zou zeker voor de Tudor gaan, gewoon omdat ik die echt mooier vind :thinking:

2 likes

Tudor, die kun je ook gewoon daadwerkelijk dragen!

2 likes

Zoals meerdere hiervoor me al zei. Beide hebben GMT complicaties met totaal andere stijlen.

Vind je beide mooi. Koop de tudor want de gmt moet je relatie opbouwen om te kunnen kopen. Met relatie opbouwen bedoel ik “meerdere andere horloges eerst kopen”

Of je moet geluk hebben, zoals sommige onder ons

1 like

Ach ja, dat was ik even vergeten. Het gaat over Rolex …
De financiële waarde(ontwikkeling) is reuze interessant als je een echte liefhebber van horloges bent. Het gaat niet om het klokkie zelf of hoe je door je matties gezien wil worden, maar “wat ga ik eraan verdienen?” én “een liefhebberij mag geen geld kosten”. Allemaal belangrijke overwegingen! :sunglasses:

Ben ik het zeer mee eens! De een is dan ook niet beter dan de andere. Het is simpelweg een kwestie van smaak en van je persoonlijkheid … niet iedereen wil een Rolex, niet iedereen wil een Tudor. Niet iedereen wil een Seiko. Kies wat je zelf het mooist vind en waar je je (eventueel tov je vrienden) het lekkerst bij voelt.

4 likes