Fijn dat je uiteindelijk je definitieve keuze hebt
kunnen maken.
Maar ik vraag mij meteen wel het volgende af:
Ik weet niet hoe het zit met andere forumleden,
maar diverse onder ons hebben
wel degelijk inderdaad kostbare horloges. Dragen
zij die wel dagelijks, op hun werk(hangt
natuurlijk ervan wat voor werk) of dragen zij die
alleen in het weekend of bij speciale
gelegenheden? M.a.w. dragen zij dagelijks hun iets
minder kostbare en daarmede minder kwetsbare
horloges.
Je leest regelmatig, dat men het zonde vind, dat
er beschadigingen etc.komen op hun "dierbaren ".
Hoe kom ik hierop?
Nou mijn vriendin klaagt regelmatig waarom ik toch
die dure mooie horloges in hun kistje laat zitten
en ze dus niet regelmatig draag. Meer verzamelaar
dan toch?
Wat woor ervaringen hebben anderen hiermee?
Vond dit wel een interessante vraag en was wel benieuwd hoe je tegen over staat.
Ik draag al mijn horloges, de één wat meer dan de ander maar dat heeft niets met de waarde te maken. Moet wel zeggen dat ik geen horloges van meer dan 2K heb. Zodra dat het geval isB)- ik laat ik weten of en hoe vaak ik 'em draag. Overigens is het wel zo dat ik wat selectiever ben met wat ik vakantie meeneem, dan gaat het er meestal om wat practisch is.
Al mijn horloges zijn me dierbaar en ze worden gewoon gedragen. Goedkoop of duur. Daarnaast is duur een relatief begrip. Sommigen sparen hun dure horloges niet:
Ik zit zelf in het goedkopere segment dus ik ken het probleem niet.
Echter, een vriend, sportmaatje, van mij heeft diverse klokken boven de 20.000. ::o Jaeger-LeCoultre, Zenith etc. Ik heb vorige week een afspraak gemaakt om eens te gaan kijken bij hem maar die ging helaas niet door. Heel jammer.
Een afspraak maken met hem is nodig omdat hij eerst de klokken uit een kluis, dus niet bij hem thuis, moet halen.
Dit is toch ook niet leuk als het op zo’n manier moet?
Ik ken hem niet anders dan met zijn gewone goedkope Citizen duiker die hij draagt omdat dit zijn werkklokje is. Als directeur van zijn bedrijf steekt hij namelijk zelf ook nog regelmatig zijn handen letterlijk uit de mouwen, dus vandaar.
Ik draag al mijn horloges, de één wat meer dan de
ander maar dat heeft niets met de waarde te maken.
Moet wel zeggen dat ik geen horloges van meer dan
2K heb. Zodra dat het geval isB)- ik laat ik weten
of en hoe vaak ik 'em draag. Overigens is het wel
zo dat ik wat selectiever ben met wat ik vakantie
meeneem, dan gaat het er meestal om wat practisch
is.
Hier ga ik helemaal in mee, ze krijgen allemaal draagtijd, ze zijn niet gekocht voor later/ iemand anders of als investering. (Die ene welke ik gekocht heb voor mn dochter in haar geboortemaand krijgt ze netjes “gedragen” door haar vader op haar 18e verjaardag :))
Voor vakanties gaat de meest praktische mee, al zijn dat soms ook duurdere met een kopie van de bon in mn portomonnee!
Persoonlijk draag ik al mijn horloges, dat is toch de ultieme manier om er plezier van te hebben, hoewel in voor het zwaardere werk uitsluitend mijn Suunto of t-touch draag.
Ken wel verhalen van mensen met talloze rolexen in een kluis bij de bank en een seiko 5 als daily beater. Hoewel iedereen vooral moet doen waasr hij blij van wordt zie ik hier toch niet echt de lol van in.
Ik ben wel voorzichtiger met mijn duurdere horloges. Ik droeg eerst bijvoorbeeld mijn Longines Olympic master collection niet als ik naar de kroeg ging (ik ben 21 jaar oud/jong en student dus de kroeg is een understatement ;)) Maar ik merk dat dit begint te veranderen en dat ik deze nu wel draag als ik uit ga. Ik draag dus alles! Het zijn tenslotte gebruiksvoorwerpen en ik vind het zonde als hij alleen maar gedragen wordt voor bijzondere gelegenheden.
Ik draag ze allemaal van mijn Timex t/m mijn Tag Heuer. En met veel plezier. overigens schrik ik wel eens als ik de nieuw waarde van mijn collectie bij elkaar optel. Misschien extra verzekeren?
De prijsrange van mijn horloges loopt van 500 - 5.000 Euro. Ik draag ze allemaal met dezelfde liefde dan welke ik had bij de aankoop. Ik ben dan ook van geen enkel horloge een spijtoptant. Ik kies meestal bij welke gelegenheid ik welk horloge draag.
Ik draag ook al mijn klokken
Op het werk moet ik wel enigzins uitkijken omdat ik met rolcontainers werk en dus regelmatig met mijn arm tegen het metaal zit.Maar toch kan ook daar zomaar de duurdere zijn.
Het blijven gebruiksvoorwerpen natuurlijk en ik ben niet van plan iets te verkopen wat ik koop.
Dus daar hoef ik me ook niet druk om te maken.
Grappig om te zien dat de meeste van ons de horloges toch dragen. Een horloge is toch om te dragen.
Ik draag mijn horloges daarom ook, maar met mate en bedachtzaamheid: elk klokje heeft z’n gelegenheid. Dus ik draag mijn duurdere klokjes ook niet voor 't klussen ofzo.
En de bijzondere/dure zitten ook in de kluis. Het is wat minder praktisch om op en neer te gaan, maar tja, een erfstuk bijvoorbeeld is onvervangbaar.
Enneh, verzekering dekt niet altijd alles… soms tot bepaalde waarde, actuele waarde, geen dekking indien geen braaksporen, etc.
Ik draag een aantal Russen eigenlijk niet zo vaak, maar de anderen, Seiko 5, Alpha “Sub”, Fortis, Omega 145.024, de Rolex 16800, m’n Citizen maar ook de Poljot en Strela met 3017 caliber onder de kap, wel geregeld. Het hangt wel van de werkzaamheden op de dag zelf af en de Seiko 5 draag ik het meest.
Ik draag ook al mijn horloges.
Nu heb ik niet zulke dure horloges, maar elke eerste kras is erg op een horloge,…goedkoop of duur.
Na die eerste kras worden horloges alleen maar mooier van het dragen.
Mijn vader draagt al 38 jaar een Omega speedmaster professional, je ziet dat dat horloge al een leven achter zich heeft en dat maakt hem in mijn ogen alleen maar mooier.
Zelfde geldt voor mijn eigen citizen duiker die ik nu 13 jaar heb, het was het horloge dat ik van mijn vriendin kreeg op mijn 25ste verjaardag.
veel draagsporen, maar hij wordt alleen maar mooier.
Horloges moet je dragen !!
Ik draag ze allemaal. Ongeacht de prijs of de waarde. Met sommige ben ik wel voorzichtiger: mijn Marinemaster ligt even in het doosje totdat ik van Rob een tweede bezel-inleg heb gekregen (is onderweg). Die inleg is een krassenmagneet, maar gelukkig bij mij nog helemaal gaaf. En als ik over een paar jaar een andere inleg wil kopen…
Ik vind het wel een goede stelregel (die hierboven ook kamerbreed wordt verwoord): gewoon dragen en anders moet je 'm eigenlijk niet kopen.
Na die eerste kras worden horloges alleen maar
mooier van het dragen.
Euh, ik vind het niet mooier, in de esthetische zin, maar wel dat zo een horloge meer karakter krijgt. Dat vind ik ook zo mooi aan m’n Seiko Monster, die zit vol met krassen, terwijl m’n limiteds nog zo goed als nieuw zijn.