Toch een Rolex.........

Hoi allemaal,

Ik zal gelijk maar met de deur in huis vallen. Ik ben niet meer in staat mijn Speedmaster Pro op te winden. De spierkracht in mijn handen is zo afgenomen dat ik geen grip meer heb op de kroon en heb besloten deze daarom in te ruilen.

In overleg met de verkoopster besloten een OP of een DJ aan te schaffen, het horloge gaat t.z.t. naar mijn vriendin en mag niet groter dan 36mm zijn.

En nu mijn vraag, wat zijn de beste opties? Welke kleur wijzerplaat (wel of geen grape dail), Jubilee of Oyster band.

Dus kom maar op met de tips…

Nico

4 likes

Even serieus,

Balen dat je de spierkracht niet meer hebt.
Waarom pak je geen Quartz die altijd perfect op tijd loopt? Of wissel je verder nooit af?

Lastig zeg.

116000 met zwarte plaat en dat zeg ik vanwege de speedy welke je droeg.

1 like

Oei dat klinkt niet lekker, sterkte. Ik vroeg me af of een automaat dan wel een goede optie is gezien die toch enige beweging vereist.

Verder ben ik niet het lid om je rolex advies te geven.

Gr, HJR

1 like

Ik kan gelukkig nog (tot op zekere hoogte) bewegen het is vooral dat mijn vingers en handen kracht verliezen en mocht het zover komen dan gaat hij naar mijn vriendin en dan kunnen we altijd nog over een quartz nadenken…

5 likes

OP grape is een hele goede unisex keuze.

Sterkte nog! Misschien is het een idee om op een gegeven moment een mooie grand seiko quartz te nemen.

2 likes

ten eerste, sterkte!

Ik zou ook voor een grape dail gaan, kan als unisex gedragen worden.

2 likes

Klote om te lezen !
Wanneer je minder kunt bewegen zal een automaat ook stil gaan staan na een paar dagen !
Ik zou ook een mooie kwarts overwegen of horloge om je andere arm te dragen .
Ik beweeg na NAH ook veel minder .
Ik ben links en droeg horloge daarom rechts .
Mijn automaten gingen uiteindelijk ook stil staan .
Nu heb ik horloge om mijn linkerpols die meer beweegt dan mijn rechterpols en lukt het wel .
Rolex bouwt wel makkelijk gangreserve op is mijn ervaring.

2 likes

Exact hetzelfde hier, mijn linker pols beweegt minder (spierdystrofie) en draag mijn horloges rechts…horlogebandje om de rechter pols vastmaken wordt dan een soort van therapie…

1 like

Hoi Nico! Gewoon je Speedy behouden en dit dingetje aanschaffen :wink:

image

13 likes

Of een reduced, met automaat?

Euhhhhmmmm, volgens mij dat gaat niet passen, de Speedmaster heeft een crownguard

1 like

Heb ik ook naar gekeken, maar mijn vriendin en chrono’s is geen goede combi…

1 like

Geen advies maar wel veel sterkte !!!

1 like

Allereerst sterkte en probeer te genieten waar het kan. Verder misschien een horloge waarvan de rotor in 2 richtingen opwindt?

1 like

Je hebt gelijk.

Hele goede optie.

Maar waar staat er 1 te koop?
:thinking:

Caliber 3130 is bi-directional…

1 like

Ik heb bij de juwelier een Datejust 36mm met zwarte wijzerplaat gepast…maar inderdaad wat hebben ze op voorraad liggen…

Prachtig een DJ met zwarte plaat.
Sterker nog , daar ben ik geduldig naar op jacht.

Ik bedoelde meer dat de 116000 met zwarte plaat relatief nieuw is en ik hem nergens te koop zie staan.