Nu ik zo’n drie maanden actief mee doe aan de discussies is het wellicht wel tijd om me even voor te stellen. Ik ben Jaco, begin dertig, woonachtig in het mooie Den Haag en net voor het eerst vader geworden.
Datgene waar iedereen je bij je eerste post hier voor waarschuwt: “Pas maar op, voor je het weet heb je een dure obsessie erbij” is ook bij mij uitgekomen. In de drie maanden dat ik hier actief ben geweest heb ik meer horloge’s gekocht dan de jaren daarvoor.
In mijn leven ben ik nooit echt merkvast geweest (sinds mijn 18de heb ik 9 auto’s gehad, 9 keer een ander merk) en ook bij deze nieuwe hobby ben ik dat niet van plan. Ik probeer elk horloge op zijn merites te beoordelen en het boeit me niet echt welk merk het is of welke prijs er aan hangt (binnen mijn budget uiteraard…). Daardoor kunnen mijn NA topics bij sommige wat schizofreen overkomen, omdat je in de regel ziet dat mensen met elk volgend horloge net iets duurder en net iets exclusiever gaan. Ik dus niet. Er zullen dus naar verwachting nog vele Chinese NA topics komen waar de meeste hun neus voor ophalen :-).
Woorden zijn natuurlijk maar woorden. Dus nu maar eens laten zien wat de collectie op dit moment dan is.
IWC Portugieser - Het horloge waardoor ik voor het eerst hier op het forum belandde en wat later voor de kleine is. In mijn ogen het mooiste en stijlvolste horloge wat er in deze prijscategorie te krijgen is. Gezien hoe weinig dit horloge op het forum te zien is, sta ik daar redelijk alleen in
Ventus Mori - Vanaf het moment dat ik deze zag was ik er toe aangetrokken. Een diver met een compleet eigen smoelwerk. Geen leentjebuur gespeeld bij de bekende merken, maar iets eigens neergezet. De combinatie Groen en Messing werkt heel goed. De Sandwich dial geeft het geheel een fijne diepte.
Omega Speedmaster Professional - Velen vinden het een saai horloge, ik vind het een prachtig veelzijdig horloge. Het verhaal erachter is natuurlijk mooi en de wijze waarop het horloge eigenlijk altijd goed staat, ongeacht het type bandje vind ik vrij uniek.
Sea-Gull Tank Commander - Heerlijk no-nonse horloge. Robuust, duidelijk en qua design erg geslaagd.
Rolex Sea-Dweller - Excuushorloge zodat ik kritiek kan hebben op Rolex op dit forum zonder dat de reactie is “Je bent jaloers want je hebt er zelf geen. Je kritiek is ongegrond”. Of was het wat mij betreft gewoon de mooiste duiker van Rolex binnen mijn budget?
Reef Tiger - Weer zo’n gekke Chinees. Het is natuurlijk een afgrijselijke merknaam. Waar jemig wat vind ik dit een fijn horloge om te dragen. Het sunburst effect en is door het gebolde saffier echt adembenemend. En dat valt ook op bij anderen.
Wat staat er dan nog op het verlanglijstje? Met step op 1 zou ik graag een H. Moser & Cie toevoegen aan de collectie. Echter heb is het me nog niet gelukt er überhaupt eentje in het echt te zien. Na contact met Moser & Cie te hebben gehad geven ook zij aan dat er in Nederland geen verkooppunten zijn. Overigens heeft dit niet bepaald haast, aangezien het horloge budget sowieso even op is .