Toch nog maar even voorstellen

Goedemiddag,

Ik ben Egbert, 39 jaar en kom uit het noorden van het land.

Horloges waren nooit een hobby, tot ik een Omega constellation en een Enicar erfde van mijn opa.

De Enicar vond ik niet voor mij en kon ik.via marktplaats ruilen voor een partij van 320 horloges.

Dit soort partijen kwamen meerdere keren binnen en werden dan per stuk of als kleinere partij verkocht.

Hierna kwamen de eerste seiko’s ( omdat de opbrengst best prima was ) maar deze konden mij toch ook niet echt bekoren en mochten ook weer in de verkoop.

In 1 partij kwam ik mijn grote liefde tegen: de Festina F16599. Na wat spit en zoekwerk kwam ik er achter dat hier 8 kleuren van zijn. De obsessie was geboren. Ik zal alle 8 kleuren in mijn box krijgen :slight_smile: Toen ik op MP ook nog eens een limited F16602 tegen kwam, was die aankoop ook snel rond. Het gitzwarte uurwerk bleek echter lastig afleesbaar achter een saffier glaasje, dus heb ik er voor nu een wit uurwerk in gezet. Veel beter :slight_smile:
Vorige week is de paarse versie uit Frankrijk gearriveerd. Nu nog op jacht naar de gele, rode en groene versie :slight_smile:

Uiteindelijk heb ik van mijn eigen geld nog geen cent in de hobby gestopt, wat het voor mij extra leuk maakt :slight_smile:

38 likes

Welkom Egbert emot-tiphat

1 like

Zo begon de hobby bij mij ook. Werd lid van HF om even hulp te vragen met de restauratie van een vintage Tissot. Het werd iets meer dan dat…
Veel plezier op het HF maar dat heb je volgens mij al lang als ik het zo zie…

1 like

Welkom bij je nieuwe verslaving.

1 like

Welkom Egbert :+1:

Wat een prachtig cadeau van jouw opa, schitterende horloges. Zowel de Enicar als de Omega. Is naast de Enicar ook de (originele) band van de Omega vertrokken? Ik hoop van niet!

Ik wens je heel veel plezier op het HF!

1 like

Welkom op HF, Egbert! En lekker bezig.

Doe je goed!
I wish I could say the same. :grimacing: :sweat_smile:

Die Omega is trouwens :+1: en met een mooie herinnering, natuurlijk!

1 like

De omega heeft een prachtige service beurt van Ferrie Schweitzer gehad na ongeveer 45 jaar dag en nacht gedragen te zijn. De originele band is er nog wel, maar die is in een dusdanige staat dat hij niet meer draagbaar is. Ik heb gezocht naar de brickband met de bijbehorende endlinks, maar die zijn erg lastig verkrijgbaar blijkt.

Omdat ik zo weinig mogelijk in het buitenland kocht, heb ik toendertijd die zoektocht even op een laag pitje gezet. Maar alle originele onderdelen zijn keurig mee terug gestuurd, dus nog in mijn bezit.

1 like

Welkom bij de club Egbert, je bent lekker bezig zo :+1:

1 like

Welkom Egbert! Mooie verzameling heb je al opgebouwd :+1:
Nog even en je kistje is vol, wat dan? :wink:

1 like

Het 2e kistje zit ook nog vol ( gedeeltelijk voor de verkoop, en nee die bied ik hier niet aan :zipper_mouth_face: ) maar ik heb in mijn 3e kistje nog ruimte. Hier zit nog een mooie seiko sapphire in nieuwstaat in en nog een mooie Festina in nieuwstaat waar ik ook al wat mooie momenten mee beleefd heb. Eerst maar eens kijken hoe kistje 1 er vol uitziet, dan daarna rustig alle opties afwegen enz.

2 likes

Welkom Egbert!

1 like

Welkom!

1 like

Zitten daar ook vierkante bij?

1 like

Vierkant heb ik nooit echt geprobeerd. Ik heb nog een ovale seiko 7t62 en een gele Festina F16351. Allebei niet vierkant te noemen, maar dat komt het dichtst in de buurt. Ik hou van felle kleuren en overdreven horloges die er robuust uit zien. Dat is het voordeel van de horloge hobby: er is zo gigantisch veel mogelijk!

1 like

Welkom Egbert, die Omega vind ik prachtig!

1 like

Welkom bij de club Egbert.

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom op HF, en veel plezier hier :+1:t4:

1 like

Een formeel welkom vanaf hier dan maar Egbert. :partying_face:

Mooie stukken, maar dat had ik in het verleden ook al gemeld. Kan alleen niet genoeg gezegd worden :grin:

Ziet er al leuk uit zo :+1:

Dat maakt het natuurlijk extra leuk en houdbaar :sweat_smile:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like