HF leden kom ik eigenlijk alleen tegen op HF evenementen of de Rikketik… 't is me wel eens gebeurd dat ik"herkend" werd op een modelbouwbeurs, aan de manier waarop ik een modelspoorwagon “verouderde” met een airbrush…
wel ben ik op de Techni-show, en op de Rikketik herkend aan mijn horloge… da’s ook wel bijzonder…
't is wel gaaf dat je op die manier elkaar zo ontmoet… geeft ook wel aan dat er toch heel wat horloge-gekken rondlopen…
Altijd leuk om een HF-lid in het echt te ontmoeten. Ik werd op m’n werk een keer geinterviewd door een student met een Speedy om de pols. Na het interview maakte ik er een opmerking over en hij bleek ook lid te zijn. Kleine wereld
Zo sprak mij eens een leuke dame aan over mijn horloge , zij had ook een pracht exemplaar om we hebben heerlijk gekletst . We zijn samen lekker gaan eten het was een leuke avond , en nog een leukere nacht ,
tot ik er s´morgens achter kwam dat ze een neppert om had , ik heb daarna nooit meer ierts van haar gehoord:
Ik ben ooit door een andere HF’er herkend op een rommelmarkt: "Zeg, ben jij niet die jongen van die rommelmarkt vondsten op Horlogeforum?"
Een leuk gesprekje gehad en toen gauw weer door.
En ik heb ooit @Honey_Badger ontmoet tijdens een cursus, en dat was zo’n beetje de start van mijn horlogeavontuur. Ik geloof dat Tom zijn leven niet zeker zou zijn als mijn vrouw een tijdmachine had…
Misschien een nieuw topic openen “Waar heb ik welk horloge gespot” . Voor de stiekeme aanbidder die de eigenaar van een ander uurwerk niet durft aan te spreken en er zo toch erkenning komt via HF
Ik heb eens een Duitse klant aangesproken op z’n horloge.
Hij had de offerte in handen en begon over korting,ik zag zijn Nomos en vroeg,Haben Sie eine Nomos,Affengeil(dat laatste zei ik dus niet )waarop hij trots begon te vertellen dat het een gelimiteerde oplage was enz.Bauhaus style,Meistersinger,Max Bill usw,usw.
Afijn de tijd schreed voort dus hij kreeg haast en tekende pardoes de offerte van 110K
Hoezo dure hobby