Toewerken naar een 4(0)-piece

De hobby heeft me goed te pakken, waarbij ik allerlei rare sprongen heb gemaakt en nog steeds maak haha. Elke keer met een geniale ingeving of super logisch verhaal (voor mezelf). Want laten we eerlijk zijn: het is af en toe natuurlijk gekkenwerk hier haha! Een goed voorbeeld is de Oris-mania die ik momenteel heb:

Ik geniet nog met volle teugen van deze collectie, maar zit wel al vooruit te kijken. Want weer zo een geniale ingeving/logisch verhaal: als veertiger (geen paniek, duurt nog 20 maanden!) moet je collectie een upgrade hebben en ook “less is more” is dan een wijs ding. Ja, is echt wijs hoor:

nod-beard

Dan ga je een lijstje maken, de 496ste zo ongeveer. En dat lijstje voor mijn toekomstige 40-jarige ik ziet er dan zo uit:

TUDOR-BLACK-BAY-PRO-2-480x320

Een 4(0)-piece dus, van verschillende merken en smaken. Ben benieuwd wat jullie als alternatieven zouden zien (of al hebben, nog mooier natuurlijk!)?

Kortom: slap gelul over horloges, alles mag en kan :grin:

50 likes

Die globemaster met calender is echt heel speciaal vind ik! Ik heb er ooit een filmpje van gezien…. Ff zoeken.

Edit: Dit filmpje… gewoon briljant horloge!

Edit 2: ik heb twee horloges een beetje passief in de verkoop staan, zodat ik hopelijk iets van je kan overnemen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Edit 3: @Kahan je mag hem eindelijk die bico ontfutselen :grin:

6 likes

Ik zou kijken naar de Aqua terra ipv de globetrotter

3 likes

Gave Oris collectie, dat als eerste. Er zal dan ook flink de portemonnee getrokken moeten worden om één en ander te realiseren. Is dat het waard?
Momenteel ben ik tevreden met een 3 stuks collectie, en nog wat shitters, en heb ook nu niet echt de drang om iets te veranderen.

2 likes

Strak plan. Ben zelf ook van de less is more.

Doxa 300 pro
Speedy moonwatch
Cartier santos
Zenith shadow

Om maar een idee te geven wat ik lekker zou vinden als 4 piece

2 likes

In mijn ogen helemaal niks mis met de Oriscollectie! :+1:
Maar goed, als je het dan over een heel andere boeg wil gooien. Dit zou voor mij een mooie 4 piece zijn.

Succes en veel plezier met het samenstellen van jouw ideale 4 piece! :slightly_smiling_face:

22 likes

Ik ken de onrust, wil zelf al even terug van een Ca 40 naar 10 piece verzameling maar het wil me niet lukken.

Als het een 4 piece zou moeten zijn zou ik hier aan denken:

Zenith shadow
Jlc reverso of Cartier basculante
Citizen chronomaster of grand seiko
Tudor bb36

En dan toch nog een vijfde beater, Citizen/seiko duikert

Succes :+1:

1 like

Jahaaa dit is een “contaminatieve bevestiging” voor mij :laughing: die Globemaster Annual Calendar is gewoon een topper!

Ja de upgrade zal zeker wat kosten, maar dan zou ook alles wat ik nu in de collectie heb eruit gaan. Levert hopelijk ook wat op (afschrijving, slik…) en mag uiteindelijk ook een 3-piece worden als het financieel te gek wordt haha

Ja, dat ik die vergeten ben zeg!! Dat is een topper in groen:

5 likes

Mooi idee. Ik ben ook altijd geweest van niet teveel horloges, dat geeft onrust.
Al je suggesties zijn mooi. Het hangt ervan af hoeveel je van dressy pieces houdt. Je kan altijd bijv. kijken naar een Cartier tank ipv de santos.

Als ik een 4 piece collectie zou maken zou het op dit moment zijn:
-JLC reverso (bij veel budget de vorige generatie duoface tribiute)
-Parmiginani Fleurier Tonda
-Blancpain Villeret chronograaf (de enige op het lijstje die ik nu al heb)
-Grand Seiko snowflake

2 likes

Ook zo’n geweldig tof merk, zoals Czapek en VC!

Dan liever een

Denk ik

1 like

Grappig, ik word ook over 20 maanden 40… en zat te denken om mezelf iets moois cadeau te doen. Ik vind een 4-piece al te veel denk ik, momenteel heb ik er 3 (naast de stukken aan de zijlijn, sentimentele dingen als eerste horloge etc) en dat bevalt prima. Ik zat te denken aan de Moonwatch, afgezaagd maar met een reden populair denk ik dan maar. Meer recent denk ik dat ik het beter écht goed kan doen en voor een Zenith Chronomaster Original kan gaan… ach, we zien wel, kan een hoop gebeuren in 20 maanden.

8 likes

Ja mee eens. Alleen waren tot voor kort de PF modellen echt goedkoop te krijgen. Baal nu dat ik de boot heb gemist. Maar met name de Tonda Lunar vind ik erg mooi.
En waarom de reverso over de tank?

2 likes

De Reverso is gewoon een icoon en dan vooral de duoface is natuurlijk eigenlijk twee horloges in één kast…

Vandaag nog zo een topper gezien op HF:

3 likes

Navitimer…heb je nodig als 40er.

Denk ipv de Doxa

2 likes

:point_up_2:

7 likes

Die Globemaster vind ik lelijk. Jij bent echt nog geen 39 toch? Tijd voor een blauwe mod.

1 like

Ik zeg nog 20 maanden ouleh :rofl:

AC793C0F-1B48-4D68-93C6-8787C67B1180

Ik vind de Navitimers al snel te druk, deze kan me wel bekoren:

2 likes

40 is biertje en zakje chips ouleh

1 like

De Globe master zonder annual calendar, de AC is best druk en draagt best groot (41 mm vlgs mij)

1 like