De hobby heeft me goed te pakken, waarbij ik allerlei rare sprongen heb gemaakt en nog steeds maak haha. Elke keer met een geniale ingeving of super logisch verhaal (voor mezelf). Want laten we eerlijk zijn: het is af en toe natuurlijk gekkenwerk hier haha! Een goed voorbeeld is de Oris-mania die ik momenteel heb:
Ik geniet nog met volle teugen van deze collectie, maar zit wel al vooruit te kijken. Want weer zo een geniale ingeving/logisch verhaal: als veertiger (geen paniek, duurt nog 20 maanden!) moet je collectie een upgrade hebben en ook “less is more” is dan een wijs ding. Ja, is echt wijs hoor:
Dan ga je een lijstje maken, de 496ste zo ongeveer. En dat lijstje voor mijn toekomstige 40-jarige ik ziet er dan zo uit:
In mijn ogen helemaal niks mis met de Oriscollectie!
Maar goed, als je het dan over een heel andere boeg wil gooien. Dit zou voor mij een mooie 4 piece zijn.
Jahaaa dit is een “contaminatieve bevestiging” voor mij die Globemaster Annual Calendar is gewoon een topper!
Ja de upgrade zal zeker wat kosten, maar dan zou ook alles wat ik nu in de collectie heb eruit gaan. Levert hopelijk ook wat op (afschrijving, slik…) en mag uiteindelijk ook een 3-piece worden als het financieel te gek wordt haha
Ja, dat ik die vergeten ben zeg!! Dat is een topper in groen:
Mooi idee. Ik ben ook altijd geweest van niet teveel horloges, dat geeft onrust.
Al je suggesties zijn mooi. Het hangt ervan af hoeveel je van dressy pieces houdt. Je kan altijd bijv. kijken naar een Cartier tank ipv de santos.
Als ik een 4 piece collectie zou maken zou het op dit moment zijn:
-JLC reverso (bij veel budget de vorige generatie duoface tribiute)
-Parmiginani Fleurier Tonda
-Blancpain Villeret chronograaf (de enige op het lijstje die ik nu al heb)
-Grand Seiko snowflake
Ja mee eens. Alleen waren tot voor kort de PF modellen echt goedkoop te krijgen. Baal nu dat ik de boot heb gemist. Maar met name de Tonda Lunar vind ik erg mooi.
En waarom de reverso over de tank?