Toewerken naar een 4(0)-piece

Ik zou voor een originele Constellation met pie-pan wijzerplaat gaan als je de globemaster mooi vind. Heb ik zelf ook gedaan. Ja is vintage en ja, die zijn gewoon te onderhouden. Hele degelijke uurwerken waar ze er tig van geproduceerd hebben.

Dit is de mijne:

3 likes

Erg mooi, maar vintage is voor mij nog een te grote stap denk ik haha

Waar ben je bang voor?

1 like

Heel gaaf :ok_hand:

Heerlijk de dog leg lugs :heart_eyes::ok_hand:

2 likes

Nee niet bang hoor, maar flipperitus en snel uitgekeken zijn schat ik in

4 piece die continu rouleert, ik zeg doen.
Vast 4 piece collectie, saaaaiiiiii…

43707b828d1a960685a0b3ae165f0e7862100104_1_690x457 d7e670a706ef2b436c592f5d9a78a65550b39193_1_500x500 s-l500

Zie je, het lukt mij gewoon niet :sweat_smile:

7 likes

Je moet er inderdaad van houden, maar die nieuwe Navitimers vind ik wel gaaf want… EINDELIJK is de datum verschoven naar 6 uur… FINALLY!!!

Dus nu wil ik er een :joy:

1 like

Die snap ik niet. Zo’n Constellation kost veel minder dan een Globemaster, dus je kunt er veel minder aan verliezen qua inleg.

1 like

Gaat niet om het geld hoor, het gevoel bij zo’n globemaster is voor mij echt anders/aantrekkelijker

Ja ik ga met je mee in deze!

2 likes

Oh, maar dan vind je hem gewoon mooier. Dat kan natuurlijk.

1 like

Kan mij zeker wel vinden in jouw smaak ,maar dan de Pro wel op staal :ok_hand:
De Cartier is alleen niet echt mijn smaak ,die zou ik dan vervangen voor een toffe Oris ( 65 of Aquis )

1 like

Ik zou je een one-piece collectie aanbevelen.

Dan kun je met een gerust hart elke maand flipperen uhh ik bedoel rouleren. Wel even opletten dat je niet naar 2 weken doorslaat ivm het maximum aantal advertenties hier :grinning_face_with_smiling_eyes:

Qua 4 horloges:

Duiker is top.
BB Pro is top (luister niet naar @pasd deze moet op nato).
Connie is bijna goed (inruilen voor de gewone witte).
Santos mehhhh (ik zou het bij 3 laten)

2 likes

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Ik zou me al eens eerst de vraag stellen: als je nu zo’n Oris-manie hebt, is het dan wel wijs om die allemaal weg te doen? Je bent toch om een reden naar dat merk getrokken, vermoed ik?

De santos zou ik niet in deze configuratie doen, de pro zoals @pasd zegt wel op staal #luisterwelnaarpasd, en ik ben geen fan van Doxa dus doe maar een Panerai voor de minder voor de hand liggende toets.

3 likes

Dit idd!

De omega en doxa sowieso!
Carrière is nier mijn ding en de Tudor is op staal vele malen mooier, vind ik!
(Haast elk horloge vind ik mooier op staal dan op een nato)

2 likes

Hmmm ja, ik snap het wel. Smaken verschillen, maar die Santos heeft ook niet mijn voorkeur. Je zou de Santos kunnen vervangen voor die groene Zenith Shadow, dan heb je ook gelijk een chrono in de collectie.

2 likes

De Doxa Sub300 zou het misschien afleggen tegen m’n TT1 “Faulty Dial”, want weet niet of ik die zomaar weg kan doen haha!

De 41mm is inderdaad too much voor de Globemaster AC, dan maar deze:

En de Zenith ipv de Cartier Santos kan ik heeeel goed mee leven haha!

4 likes

Leuke en diverse 4-piece collection. Ook wel echte wat anders dan wat we meestal zien hier. Ik vind vooral de BB pro en Omega echte toppers.

Zelf ben ik vooral aan het kijken om meer en meer toe te voegen :sweat_smile:

Huidige 4-piece favorieten:

Mooi horloge op leren band is wel een must geworden. Gisteren hier naar gekeken:

7 likes

Ah, yes bruh. Hier loop ik ook al lang over na te denken maar telkens komen goedkopere shitters dat plan dwarsbomen. Maar dit moet het worden:

Z(1)

images

images(1)

5 likes