Toewerken naar een 4(0)-piece

Dan ben je toch uitgespeeld man :heart_eyes:

1 like

Misschien ook wel ja :joy:

Ja, maar da’s het probleem. :thinking: Een horlogeverzameling is nooit af. Soms tijdelijk wel. Maar uiteindelijk ga je toch weer kijken en weer voor de bijl! :laughing:

Als je 40 wordt dan mag er ook echt wel een dress watch in je 4 piece collectie zitten. De Omega komt het dichtste bij maar is te druk, te aanwezig als dress watch.
Wat denk je van een Zenith Elite als vervanging vd Omega?

4 likes

Ik denk bij 50 :laughing:

Nog niet eens bij 61 :yum:

1 like

De 40-jarige jeugd van tegenwoordig… :joy:

1 like

Ik vind het al mooi dat je zoveel gevarieerde horloges leuk vindt qua kleur en uitstraling. Maakt het dat je heeeel veeeel keus hebt maar wat de keuze natuurlijk niet makkelijker maakt :smile:

Voor je 40e in je 4-piece collection zou een Rolex Datejust met fluted bezel heel mooi passen. Misschien als je nu besteld heb je hem over 20 maanden precies op je verjaardag (helemaal als je dat er bij verteld :wink: )
Een van die nieuwe Omega Aqua Terra’s is ook mooi! En als je voor de Cartier Santos zou gaan, is een medium misschien een betere keuze (tenzij je 19cm+ polsen hebt). Of toch een van de gekleurde Reverso Tributes! Misschien een IWC of Zenith?

Hoe heet die omega dan?

1 like

Dit is de reguliere Globemaster in 39mm, dus géén Annual Calendar

1 like

Die Omega Constellation Globemaster Master Chronometer Annual Calendar is ook dik. Vol rosegoud poh.

1 like

Mijn ideale 4-watch collection zou sowieso bestaan uit de kleuren zwart, wit/zilver/roze en blauw.
Daarnaast zou ik ook wel iets variëren in maat en moet er minimaal 1 goed op leer staan als dress watch en 1 minimaal ‘vakantie’-proof. Ik ben al aardig op weg:

• nu nog een speedy professional :slightly_smiling_face:

@Cihanski ik denk dat jouw voorgestelde 4-piece best overeenkomt. Ik zou alleen de santos wisselen voor iets anders op een stalen band.

4 likes

Een poging uit de bredere collectie

Diver
Chrono
Beach to Boardroom
Dresser

5 likes

Update to myself; je hebt het geflikt ouwe!!

Jouw 4-piece voor je 40ste verjaardag ziet er voorlopig zo uit:

10 likes

T%ring, man! Wat is er met al die Orissen gebeurd? :astonished: Ja, dit is wel een brede collectie, met zo’n beetje alle bases gecovered. Heel anders dan ik het zou doen. Maar op zich missie geslaagd: een nette 4 piece, voor je 40e! :+1: Is mij niet gelukt… :grimacing: :wink:

1 like

Haha allen gesneuveld, maar not forgotten :smiley:

Ja I know, dit was destijds jouw lijstje, benieuwd of het er nog steeds zo uit zou zien? :point_down:

3 likes

:grin:Zou er nog steeds heel goed mee kunnen leven. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Prachtige variatie zo, van harte gefelicteerd alvast ! :smile:

1 like

Mooi viertal :star_struck: :+1:

1 like

Vier stuks… Zou het niet kunnen. Ik kan nog niet kiezen tussen een van deze sets…
Er moet een weekendklatser tussen zitten, een chrono, een sportieve dresser en iets speciaals…

Set 1

Set 2

5 likes