Tommy Hilfiger TH1791561 en advies

Hallo,

Ik ben geheel nieuw op dit forum (en eigenlijk ook met horloges) en wil nu graag het volgende vragen en aankaarten.

Ik ben op dit moment eigenaar van een leuk, grappig horloge, een Fossil Blue BQ-8793. Niet heel bijzonder, aan de kleine kant, maar doet zijn werk en vind ik ook best een mooi horloge. Nu ben ik eigenlijk toe aan een nieuw klokwerk en heb ik even op internet gekeken naar wat mij bevalt. Nu kwam ik op een Tommy Hilfiger TH1791561 uit die ik er zelf erg mooi uit vond zien, maar ik heb op dit forum gelezen dat veel mensen erg sceptisch zijn over kledingmerken (in dit geval Tommy Hilfiger) die horloges maken. Zouden jullie mij hier wat advies over kunnen geven en mij eventueel wijzen op een horloge dat hier wat van weg heeft, maar tegelijkertijd een goed degelijk klokje is.

Alvast bedankt, Xander

1 like

Met een plaatje heb je makkelijker een praatje.

2 likes

Lekker dragen wat je mooi vind. Is het waar voor het geld? Waarschijnlijk niet.

2 likes

Ik zal vast alle reacties in dit topic voor je samenvatten:

Als je hem mooi vindt, gewoon kopen. Maar merken als Seiko bieden meer waar voor je geld.

7 likes

Hou er rekening mee dat dit horloge 46mm (of 48mm, er is onenigheid) breed is. Dat is nogal! Ik weet niet wat je polsmaat is maar een gemiddeld horloge is 38-42mm breed. En de trend is naar kleiner aan het verschuiven.

Oh en welkom!

Dank voor de reactie, ik had helemaal nog niet bij nagedacht dat dit horloge vrij groot was. Ik heb een polsmaat van 16 cm, goed strakgetrokken. Denk inderdaad dat dit horloge voor mij veel te groot valt.

4 likes

Niets mis met met dat horloge. Zal vast en zeker nauwkeuriger zijn dan waar het gros hier mee rondloopt.

1 like

Voor die €160 zou je een Quartz Seiko chronograaf kunnen overwegen.

Maargoed; als je dit horloge leuk vindt, perse een chrono wilt hebben en van dit Tommy modemerk houdt: gewoon kopen!
Het klokje is behoorlijk groot; houdt daar rekening mee.

+1

2 likes

Hilfiger plakt overal zijn merk op.
Dus eerder modemerk dan kledingmerk.

Is het je ding dan vooral doen !

Kantoorgenoot van me heeft een Guess Collection. Uurwerkje (quarz) stuk. Kun je weggooien of op zoek naar een vervangend uurwerkje.
Het is een mode horloge dus heel lang hoef je er ook niet mee te doen, toch ?

Welkom en ja, kopen wat je mooi vindt.
Danish Design heeft ook leuke horloges tegen fijne prijzen. 40 tot 42 mm is denk ik meer een passende maat, maar is zeer persoonlijk natuurlijk.
Heb zelf o.a. een Mega Chief van Diesel, 53mm en dat is echt een enorm ding om de pols.
Veel plezier met de zoektocht!

Allereerst welkom! Goed dat je even advies inwint want dat kan je een hoop gedoe schelen.
Maar met jouw polsmaat zou je echt niet veel groter moeten gaan dan max 39mm m.i.
Daarboven staat gewoon niet mooi meer.

Verder is al gezegd dat het vooral gaat om wat jij mooi vind en wat jij over hebt voor een horloge.

Het zal je gerust een aantal jaartjes van dienst zijn maar zeker gezien de maat zou ik even verder kijken.

2 likes
1 like

Waarom?

En zijn jullie ook bekend met het merk Festina? Deze horloges trekken mij ook

Waarom?
Omdat het gros dat hier rondhangt mechanisch prefereert boven quartz. En omdat Quartz nou eenmaal nauwkeuriger is dan mechanisch. En die Tommy Hilfiger die de beste man/vrouw/iemand uit de openingspost zo mooi vindt is een quartz.

1 like

Festina is wel een horlogemerk, niet erg hoog aangeschreven maar weet verder niets over de kwaliteit. Doen het best goed naar het schijnt.

Zijn ook niet te duur dus kun je gerust eens proberen lijkt me. En gebruik even de zoekfunctie rechtsboven. Dan kun je al heel veel vinden.
https://www.horlogeforum.nl/search?q=festina

Hoe kijken jullie naar de Seiko SGEH47P1 of de Seiko SNDC33P1? Sorry voor al deze vragen, maar wil graag luisteren en kijk naar jullie kijk op horloges

:ok_hand:t4::ok_hand:t4::rofl::rofl:

1 like