TomTom's DIY Timegrapher

Als iemand een handig schema heeft oid, misschien leuk om een soort “gezamenlijk platform” op te zetten zodat we code kunnen delen en etc. Ik heb (nog) geen 3D printer, dus een houder is even buiten mijn bereik. Solderen kan ik wel en programmeren lukt me ook wel…

2 likes

@Lexaf
Ik kan die bandpass filter wel maken. wel moet ik weten op welke frequentie de “tik” van het horloge zit. NIET de BPH maar letterlijk de frequency van de tik. Ik denk dat jij dat wel kan meten met je setup. zou je dit willen doen?

@Sandy mijn progress komt hierin. ik zal alles ook delen van 3d files tot schemas :smiley:

3 likes

Is dat niet ook afhankelijk per uurwerk? En misschien nog type uurwerk zoals penanker, of co-axial?

3 likes

ja dat is zeker afhankelijk maar dat zal niet bijzonder veel zijn. Om te prototypen maakt het niet veel uit.

zelf vond ik dat een horloge tik op zon ~11kHz zat

2 likes

Welke talen kan je programmeren?

1 like

Python, C, Java… wel wat roestig in C of Java, maar kom er wel uit.

1 like

Supergaaf project!
Het zou inderdaad super tof zijn als je uiteindelijk een DIY pakket of shoppinglist kunt samenstellen die anderen dan kunnen nabouwen :ok_hand:
Ik ga het op de voet volgen!
En als je er inderdaad voor kiest om de samenwerking op te zoeken, kun je het natuurlijk eenvoudig op Github gooien en anderen uitnodigen om mee te denken :+1:
Ik zou dan zelf ook graag mee helpen mocht mijn skillset aansluiten.

3 likes

Hoe ver is dit inmiddels gevorderd? Is de hardware al in een werkende staat? :slight_smile:

Ik kwam dit tegen voor de microfoon;

En dit voor de microfoon;
http://interactionstation.wdka.hro.nl/wiki/Using_a_piezo_element_as_a_contact_mic

En meer over de Weishi 1900 van binnen;
https://www.eevblog.com/forum/reviews/weishi-no-1900-multifunction-timegrapher-teardown/

1 like

Hardware design is af! ik (had) niet de juiste apparatuur om de hardware door te meten. Deze heb ik nu wel! Mechanisch heeft nog wat aanpassingen nodig. verwacht een PCB binnen 1/2 weken te bestellen. Testen volgt daarna :smiley:

bedankt voor je linkjes. ga hier eens naar kijken :smiley:

3 likes

Mocht je zo’n setje van 5 PCB’s bestellen, dan wil ik er ook wel eentje :slight_smile: Al enig idee wat 1 boordje gaat kosten?

1 like

Hoe zijn de eerste 2 afbeeldingen vervaardigd ?

1 like

Wat bedoel je

Je renders gok ik. Blender?

1 like

Solidworks!

1 like

Kan ik je zeggen als ik 1 werkende heb :smiley:

1 like

1ste proto pcb design:
het circuit bestaat uit een highpass filter(fc 700hz) , versterker, lowpass filter(fc 15khz) en extra lowpass filter.
De versterking van de versterker is variabel met de potmeter(draaiknop) aan de onderkant. de uitgang zou je als het goed is met een 3.5mm jack zo in je pc kunnen frotten. Usb aan de bovenzijde is voor de voeding.

Binnekort bestellen en testen!

6 likes

Leuk project veel succes! :+1::ok_hand::clap:

1 like

Ik heb ooit voor een Zwitsers bedrijf gewerkt dat wereldwijd marktleider is in de high-end connectoren. Het leuke van dat bedrijf is dat het ontstaan is op eenzelfde manier als hier nu gebeurt. De oprichter was een horlogemaker (of toeleverancier daarvan) die horloges nauwkeuriger wilde meten en de pluggen van zijn apparaat moesten vaak gestoken kunnen worden zonder kapot te gaan. Om dit te doen heeft hij zelf een eigen connector gemaakt. Van het een kwam het ander en vervolgens werd de horlogemakerij aan de kant geschoven en werden de connectoren de focus. Leuk weetje: de huidige CEO heeft ook een horlogemerk (Rebellion Timepieces). Zoals gewoonlijk met mij dwalen we af.

Ik vind dit soort projecten heerlijk om te volgen. Ik zie daarom graag de ontwikkeling hier voorbij komen :smiley:

3 likes

super gaaf! je weet nooit waar het schip strand :sailboat:

Ik heb nog een watchwinder design die ik wel wil verkopen. meer volgt nog, gaat nog wel even duren!

3 likes

Dat beantwoordt mijn vraag.

1 like