TomTom's: Home made DIY Box Watchwinder

Beste HF,

Graag wilde ik jullie mijn zelfgemaakt horloge opwinder laten zien. In mijn vrije tijd ontwikkel ik van alles. Van robots die je volgen en op je schieten met schuimpijltjes tot aan horloge opwinders.

Ik heb al wat meer watchwinders ontwikkeld maar niet alle hebben het daglicht gezien.
Met deze post wilde ik graag mijn eerste watch winder laten zien. Ik ben 1,5 jaar geleden begonnen met de ontwikkeling.


Mijn doelen voor de opwinder:

  • “Box” model (vierkant)
  • Muis en muis stil
  • CW en CWW draairichting
  • Oplaadbaar met micro USB
  • Relatief klein
  • Aan uit knopje (kleur op de knop geeft batterij niveau aan)
  • Geen poes pas, less is more.
  • Misschien nog een draaiknop om de snelheid aan te passen.

Na een half jaar stond het eerste prototype:

Hnet.com-image

Nu ben ik bezig met V2. Verschil met V1 is een eigen ontwikkelde PCB, nieuwe software, mechanische updates etc.

Hieronder de tekening van V2:

ik hoop dat jullie dit soort posts leuk vinden ! :smiley:

Groetjes TJH

99 likes

Ziet er goed uit!

1 like

Zeker!
Wat heeft gezorgd dat je het zelf wilde maken? Mooi geworden!

1 like

Ziet er heel goed uit, knap dat je dat kan

1 like

Heel leuk project!
Veel succes, ben benieuwd naar je nieuwe versie.

1 like

Knap gedaan hoor .
Wat is de rest van je plan … de verkoop in of puur voor je eigen plezier ??

1 like

Leuk om te zien, komt er ook een “how to” instructie of een besteloptie?

3 likes

Zelf vind ik WOLF cub winders erg mooi. Dit zijn ook “box” modellen en deze hebben me geïnspireerd er zelf een te maken. Niet omdat ik ze te duur vind, ik vind het vooral heel erg leuk om te tekenen en ontwikkelen.

1 like

Stiekem droom ik naar een eigen merk oid. Momenteel heb ik er geen tijd en geld voor omdat ik nog mijn studie moet afmaken :frowning:

1 like

Je bent in iedergeval goed bezig !

1 like

Ik denk dat ik van deze winder, de cad (3d tekeningen) gratis op het internet zet. je kan hem dan mits je een 3d printer hebt, zelf bouwen!

5 likes

Gaaf!! Als je er 1 over hebt :wink:

1 like

Begin dan hier op HF :+1:

2 likes

Heb je een 3d printer?

Nee, maar dat leek me het makkelijkst, de electronica etc komt niet uit een printer (toch?)

1 like

Nee nog niet haha! Je zou het zaakje ook kunnen aansturen met kant en klare modules van ome aliexpress. Ik denk alleen niet dat het past

1 like

Mooi! Compacte, matte kast, ziet er goed uit. Leuk dat je dit zelf maakt en het deelt!

1 like

Waar kan ik hem kopen? Heb je een webwinkel? En nu dan?

Duurt lang! :slight_smile:

Ik wil best zelfbouwen, maar eigenlijk koop ik liever een kant en klaar project.

1 like

Mooi!!! Ik zie een afzetmarkt :wink:

2 likes

@Farfal Wilde een robot project zien: Niet de human robot die je wellicht verwacht maaaar…

Zie hier mijn sentry gun “robot”. Er zit een NERF schuimpijltjes speelgoed geweer op die mensen volgt en beschiet. :rofl:. Dit doet hij dus allemaal zelf! Niemand bestuurd hem.

Super grappig ding, ik kan helaas geen video posten.
Mocht je meer willen weten kan dat uiteraard.


14 likes