Het probleem met een vraagprijs is dat ik geen bedrijfsvoordelen heb zoals goedkopere componenten, btw etc. Gezien ik er ook maar een aantal heb gemaakt is de stukprijs daar ook naar…
ik zou dan wel voor een ander soort pijltje kiezen.
Het schijnt dat mensen hier 820 euro voor een boek betalen, je weet wel, dat achterhaalde concept op papier. Dus voor vakwerk kan men ook wel wat euro’s kwijt. Maak het aantrekkelijk voor de koper.
Ik las dat ook ja
.
Je koopt direct van de maker. Heeft ook wel wat.
Je kan met een pre-order gaan werken als je een sterke promotie kan maken, maar dan moet je het iets groter aanpakken.
@TomTom
Holy wat een vette winder! Heb je al ergens je ontwerp gedeeld (thingiverse oid?) if not ben ik heul erg benieuwd wanneer je dit wilt doen (ondertussen staat mijn 3D printer al te preheaten )
Hoe stuur je de boel aan (arduinno?) en welke motor gebruik je?
Echt heel cool wat je nu al hebt laten zien!
huidige PCB gebruikt inderdaad een arduino met eigen ontwerp voeding en dergelijke. motor is een nema17.
Sorry maar hier wil ik meer van weten en vooral ZIEN!! ervaren als t ff kan ook nog eens.
De winder, gaaf hoor.
Mooi strak ontwerp.
Hamvraag voor mij is, is hij super stil?
Krengen maken altijd een irritant geluidje.
ultra silent! Enige wat je hoort is een startup klikje als hij van rotatie richting veranderd. Dit is zon 1x in de 20 minuten (met de huidige software) maar de exacte draai volgorde moet ik nog uitvogelen. Vanaf een site heb ik gezien dat een rolex (en vele andere merken) zon 650 TPD nodig hebben dus dat houden we voorlopig even aan.
Misschien komt er een draaiknopje voor de snelheid… nog niet zeker. Vind dat al snel te veel poespas.
Oef, dat is nog best zwaar. Ik zou een ipv die nema17 een nema14 gebruiken. Vaak lichter, minder stroom en nog steeds neer dan sterk genoeg. Daarnaast, lichtere motor, minder magnetische straling, minder kans op magnetiserend vaan uurwerken.
Je kan ook kijken naar die hele goedkope 28BYJ-48. Met driver en niet duur. Ook die is sterk genoeg voor je project (zeker weten, daar worden ook nog 3D printer mee gemaakt, die hebben heel wat minder torque nodig).
Allemaal geprobeerd! nema17 was meer een kostenoverweging omdat ik deze ook voor andere projecten nodig had(die sentry gun^ en 3d printers). later toch een nema14 gekocht en deze liep niet zo soepel als mijn nema17. Het extra gewicht maakt de watchwinder ook net wat stabieler.
De 28b vind ik net wat te zwak en van lage kwaliteit. Deze werden ook nog eens te heet na een aantal uren.
Tof project, ik ga dit draadje zeker in de gaten houden !
je brengt mij wel weer op een idee; met de Arduino is het natuurlijk ook mogelijk de winder te laten aansturen door HomeAssistant… hmmm mooi projectje om mijn huidige winder ‘slim’ te maken
hahaha! ook overna gedacht om idd die features erin te doen maarja… less is more!
heb je zelf ook iets gebouwd?
edit : ik zie je kluis! wat een gaaf ding. Nu wil ik ook een kluis winder
Ja maar dat was uit een bestaande winder , die heb ik in een kluis geknutseld a-la de befaamde Wolf kasten. blij met het resultaat maar het ‘slim’ maken is een leuke toevoeging
de displays van de Benson winders zijn niet erg robuust , een deel van het display is nu al voor de tweede keer stuk. alles draait nog maar als ik een mogelijkheid heb om dit in Hassio te zetten dan is dat voor mij een prima oplossing.
Supergaaf! Ik zie het nut niet van een watchwinder maar om er zelf één te maken lijkt me wel heel tof.
Dit is ook geen simpel MDF doosje maar gewoon een hoogwaardig en knap staaltje engineering
Hier zie ik dan wel het nut van in.
Kunnen er ook hollow points in? Just asking for a friend
De pijltjes zijn wel hol. Wil je een gewone punt of met zuignappen?
Ik bedoelde iets anders
Lijkt me heel gevaarlijk als je in een dronken bui de kamer binnen loopt…
Bovendien, een nerfgun die je volgt, zit een webcam aan… dus “Smile, you’re live on the internet”.
Lief meisje doet het voor
een van de mensen die mij geinspireerd heeft om er ook een te maken!