Too grail or not to GRAIL.... that is the question.

Sinds jongs af aan heb ik al een ‘tik’ voor horloge’s, die sinds een jaar of 4 overgegaan is in de liefde voor Vintage horloges. echter ben en blijf ik een vrouw en kan moeilijk kiezen, met als resultaat, dat ik vaak teveel koop…
nu ben ik al een tijd aan het twijfelen, alles verkopen voor dichter bij een Grail te komen, of lekker doorsparen en er wellicht uiteindelijk ook komen?
En Tja Wendy, wat is dan je grail… Ahumm Als ik dat nou eens zeker wist, ik wil ooit sowieso een Day-date, een datejust heb ik als trouw horloge. maar ik wil ook graag een toolwatch, maar mijn smalle polsen lenen zich er slecht voor, echter WIL ik het toch…
natuurlijk het liefste een daytona, maar de tijd dat je die met korting of zelf gratis krijgt, bij aanschaf van 2 andere horloges is voorbij… en nu dus niet meer te betalen.
Een explorer 2 trekt mij ook erg. maar zo zijn er nog zoveel mooie horloges, en goud trekt mij wel heel erg.
nu heb ik vooral omega’s, in allerlei soorten. die ik met veel plezier draag.
Nou is het zo dat je op je eigen gevoel moet afgaan, maar toch ben ik benieuwd wat jullie zouden doen. (tja luxe probleem, maar dat hebben we op dit forum allemaal)
alles verkopen, of eventueel ruilen, of gewoon doorgaan met een ‘‘goedkopere’’ collectie, die mij ook blij maakt.
Ik zal even een foto toevoegen van mij huidige collectie,

25 likes

Tudor mid size sub. :sunglasses: Mid size seamaster. Er zijn ook genoeg oudere vintage opties.

Die dragen volgens mij ook wat kleiner. En de daytona met stalen bezel en witte wijzerplaat is een mooi vrouwelijk horloge :sunglasses: Two tone daytonas zijn ook nog wel redelijk te betalen dacht ik.

3 likes

Why? Dat ding is compleet uit balans. Dan vind ik die Omega chrono die je post mooier.

1 like

Ligt het aan mij of heb je een aantal flink gelijk lijkende modellen?

Is wat ik doe. Met wat “tientjes” werk hier en daar om aan die collectie zinnige dingen toe te voegen. Daarnaast heb ik een spaarpot voor een paar horloges die ik op den duur wil aanschaffen als een soort “duur” drie stuks collectie.

Het is best lastig om streng naar jezelf te zijn om de “goedkope” collectie niet de overhand te laten nemen, en de spaarpot voor de “dure” te laten verslinden.

1 like

WIl de gene die achter Han’s computer gekropen is even uitloggen? Han zal wel denken als hij dit zelf ziet, een Omega kiezen boven een Rolex?

5 likes

ik vind de daytona heel mooi!

1 like

De IPA’s hebben dan eindelijk tot onherstelbare schade geleid. @Handavinci will be missed.

3 likes

ik wil liever die onyx van jou :heart_eyes:

1 like

Zou ook voor een two tone Daytona gaan. Die zijn inderdaad nog ‘redelijk betaalbaar’. Al is dat een relatief begrip natuurlijk… (redelijk betaalbaar vergeleken met staal en full gold is misschien een betere uitdrukking :slight_smile: ).

1 like

klopt een aantal omega’s lijken erg op elkaar, maar een aantal zijn rose goud en andere geel goud. ik heb wat met rose…

3 likes

Tja dit topic start je wwaarschijnlijk omdat je hunkert naar je grail.

Dan is dit het beste advies. :point_up:

Verkopen upgraden en vanaf daar weer verder verzamelen. :beers:

1 like

Nee hoor. Ik vind de Rainbow Daytona gaaf omdat het over de top is en de plexi Daytona’s. Die Daniel post vind ik zo’n 30 keer te duur voor wat je krijgt.

Vergeet niet dat het gewoon een stalen chrono is met een vrij simpel uurwerk.

@wen84, ik zou eerst eens rustig gaan kijken naar wat je echt wil. Die rose Polerouter mag daarna mijn kant wel op. :sunglasses:

5 likes

Als je daarvan een aantal offert, dan ben je al wat dichterbij. Kan me niet voorstellen dat je die mist. :slight_smile:

1 like

Je hebt een mooie collectie bij elkaar gespaard, die nu allemaal verkopen kan volgens mij alleen tot spijt leiden. Zelf ben ik ook een verzamelaar, ik verkoop ik alleen dingen waar ik compleet op uitgekeken ben. Ik zou voor mezelf nagaan of dat voor een of meer van de horloges geldt en die dan verkopen en verder rustig doorsparen. :sunglasses:

2 likes

Wat een knappe collectie! Die Universal’s vind ik erg mooi. Ik zou zeker niet alles weg doen voor een “grail”. Bezit van de zaak is (vaak) het einde van het vermaak op horlogegebied wat mij betreft. Misschien kan je wel een paar Omega’s missen en dat als basis gebruiken om verder te sparen? Wat trouwens hierboven ook gezegd wordt. Ik sluit mij daarbij aan.

2 likes

Zou ook wat omega’s verkopen.

De Universals zijn prachtig, maar kloppen ze? Heb geen Polerouters gezien zonder kruis op de plaat…

Anyway, ik denk altijd dat “less is more”.

2 likes

Oei, dat zou ik niet weten. Ik ga mij wat meer verdiepen want ik heb wel interesse. #komtopmijnlijstje

1 like

Ben ook geen expert… Maar heb er inmiddels 2. Dus heb me daarna/daarvoor wel stevig ingelezen. Heb alleen stalen Polerouters gezien… Dus wellicht is het anders met goud.

Zijn polerouters deluxe met de massief gouden plaat, hebben volgens mij meestal geen kruis. :thinking:

1 like