Too grail or not to GRAIL.... that is the question.

Je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben. Volgende keer eerst even beter kijken voor ik iets roep.

1 like

Ik heb hiervoor contact gehad met adam hambly van het archief, ze kloppen helemaal, maar zijn nog niet vastgelegd. Hierover hebben we gemaild. Hij nodigde me uit om naar parijs te komen, mede met andere liefhebbers. Deze heeft hij namelijk zelf niet gehad, maar zijn origineel! (Leuk om te weten misschien)

3 likes

Mooi. Heb de mijne ook door hem laten checken.
Maar staal zijn er een stuk meer van!

1 like

Ik geloof je helemaal. Zoals ik al zei

Dat wel bedankt! Stuur je mij een PB als je er van af wilt? :sweat_smile:

#gaatsnelopzoeknaardeprijzen

1 like

Da’s een serieus gave (en jaloers makende) collectie!

1 like

dank je wel!

1 like

Herkenbaar - in ons huis zijn buiten horloges tal van schoenen en tassen te vinden…

2 likes

Ook schuldig🤭

4 likes

Too Grail… maar je moet er mentaal klaar voor zijn om hiervoor een aantal weg te doen. Succes

1 like

Mijn Grail is hoe dan ook onbetaalbaar. Ik verzamel wel met veel plezier wat aardige horloges tussen de € 800,- en € 2000,- Daarvoor in de plaats had ik natuurlijk ook wel een duur/duurder/duurst exemplaar kunnen hebben, maar dit is leuker, afwisselender en doe ik bovendien niet mee aan ‘must have’ idiotie.
Ik vermoed dat er heel veel HF-ers zijn die er zo in staan.

3 likes

Ik vind de horloges die je hebt veel leuker. Waarom is de Daytona je ‘graal’? Wat is er zo mooi/speciaal aan? Begrijp me niet verkeerd want ik vind het nog steeds erg mooie modellen. Enkel niet speciaal, maar gewoon mooi.
Als je horloge dusdanig leuk vind om je er in te verdiepen zoals met de Polerouter, dan zou ik die Daytona lekker laten voor wat het is.

Benieuwd wat het gaat worden, beide keuzes zijn prima. :+1:

Die rosé polerouter ben ik best wel een beetje jaloers op. :ok_hand:

3 likes

Die vintage collectie van je is heel erg stijlvol! :+1:

Ik weet niet in welke mate je de toolwatch kant op wil gaan, maar ik denk dat een complete tegenhanger van wat je nu in je collectie hebt erg cool kan zijn als toolwatch.

Een duiker met militaire looks bijvoorbeeld. Pvd zwarte kast en een rubberband of een nato er aan bijvoorbeeld. Zoals de Squale 1521. Ook mooi in gepolijste versie.


Of een duiker met mat gestraalde kast.

Als je een toolwatch zoekt die je ook bij nette aangelegenheden wilt dragen dan houden keuzes zoals dit al snel op natuurlijk. Behalve de gepolijste Squale 1521, die kan nog net afhankelijk van je stijl natuurlijk.

De Rolex Explorer II in 40 millimeter is ook een goede keus inderdaad.

Als je een stuk budget vriendelijker wilt uitkomen dan is de Sinn 104 als toolwatch ook wel geschikt voor nettere gelegenheden door zijn gepolijste kast, bescheiden kastformaat (voor een toolwatch) en de ruime mogelijkheid om het horloge up en down te dressen door verschillende straps en stalen banden.


Ook met witte wijzerplaat verkrijgbaar.

Groeten,

Noel.

1 like

Mooie collectie heb je hoor zonde om weg te doen maar levert denk ik wel aardig wat op en dan 1 hele mooie kopen :smiley::smiley:

1 like

Waardoor vind je een Daytona uit balans?

Bijna alle Rolexen hebben een vrij simpel uurwerk en of ie nu van staal of goud is…De prijs kan daardoor zelden gerechtvaardigd worden en dat geldt voor álle Rolexen, wat heet; het gros vd horloges boven 2k.

Mooie verzameling heb je, ik zou er hooguit 1 of 2 of helemaal geen inruilen of verkopen voor een Graal en gewoon sparen voor bijvoorbeeld een Daytona. Zelf ben ik net weer begonnen met sparen na de aanschaf van een Speedmaster Date Silver. Eigenlijk was ik nog niet zo lang voor iets duurders aan het sparen, maar deze Omega kwam er tussendoor en draag ik nu bijna dagelijks. Een Daytona zoals hier eerder is gepost vind ik bijvoorbeeld ook prachtig!
Succes!

1 like

Niet iedere daytona zou ik persoonlijk willen hebben, maar er zijn een aantal, die ik erg mooi vind! Vooral de “paul newman”, de volledig rose gouden, en de geel gouden met groene plaat! En de rainbow omdat hij gewoon te erg is! De rose polerouter is ook echt fantastisch en nog mooier als je hem om hebt:))

Laat die nou nog veeeel mooier om de pols zijn :stuck_out_tongue_winking_eye: hij is echt mooi! Twijfelde alleen over de originaliteit maar hij klopt.

Not helping. Ik wil er nu ook een. :drooling_face:

2 likes