Tool/fieldwatch +/- 600€; advies?

Smiths PRS-25 Everest:

Kan op leer, sailcloth, NATO etc.

7 likes

Misschien niet direct zo tool of field watch, maar een Tissot PRX voldoet verder wel aan je eisen qua automaat, formaat en WR.

Een leuke outsider is mijns inziens de Unimatic U2.

7 likes

De Hamilton khaki is danwel “officieel” 50m, even laten testen bij de Juwelier en je kunt er prima mee zwemmen. Ik doe niet anders:)

Hamilton zijn spiegels. traska is het allemaal net niet.

Als jij een Alpinist wilt, er staan er een miljoen te koop onder de 600 ballen.

1 like

De Vario 1945 D12

( even een schaamteloze copy/paste van de website :grimacing::point_up_2:t2::point_down:t2: )

Case diameter: 37mm
Case thickness: 10.5mm
Crystal: Sapphire with inner AR applied
Lug width: 18mm
Lug to lug: 45mm
Lume: C3/BGW9 Lume
Case Material: 316L stainless steel
Caseback: 316L stainless steel with option for empty caseback and laser engraving at additional cost
Crown: Screw-down crown
Movement: Miyota 82s5 automatic gilt movement (Côtes de Genève) with hand-winding and hacking seconds. 21 jewels 21.6kpbh more than 40 hours power reserve
Water resistance: 10 ATM

Voor $368,- ben je klaar.
Draagt lekker, en een echte bandenslet.

5 likes

Kijk ook eens naar Boldr. Tikt ook al jouw boxen aan

2 likes

Seiko alpinist heb ik ooit gehad maar vond hem te dik dragen dus heb hem weer verkocht.

Als ik zelf voor een fieldwatch zou zoeken zou ik voor de Serica gaan die hierboven al werd geopperd.

Ze hebben een nieuwe automatische variant maar ik zou persoonlijk lekker voor de handwinder gaan.

1 like

Formex Field wellicht leuke optie?
Swiss made met SW200 uurwerk!
Superlicht titanium en 150m waterdicht.
Fijn dragende Velcro band. En dat voor 780 nieuw. Iets boven budget, maar je kunt altijd die van mij overnemen dan houd je nog geld over :wink:

2 likes

Een Alpinist is een mooi model met een goed verhaal erachter… (das altijd een plus) Kan mij wel voorstellen dat deze Seiko kasten wat fors dragen.

Persoonlijk zouden er voor mij in deze categorie twee met kop en schouder bovenuit steken. Een Hamilton Khaki Mechanical of een CWC G10. (of wellicht een W10)
Twee horloges met een mooie historie, veel karakter, robuuste build en fijne afmetingen waardoor deze gewoon lekker dagelijks dragen.

Ik trek het absoluut niet dat dat één of ander Singaporees merk is wat maar over Nordic inspiratie blijft praten op de website, niet zegt wie er achter zitten of waar ze vandaan komen, en waarbij je tot slot in de shipping FAQ moet ervaren dat ze niks met Scandinavië te maken hebben.

Het zijn mogelijk aardige horloges met een bomb proof Miyota 9000 er in, maar ik houd niet van merken die meer pretentie dan substantie hebben. Ik kan me daar, hoe aardig de lichtblauwe ook maar is, niet overheen zetten.

Dat begint al bij het feit dat ze willy nilly de ø en å gebruiken in de productnaam. Søvaern Himmelblå slaat echt als een lul op een drumstel, je gaat geen Zweeds met Deens mengen.

8 likes

Hou Christopher Ward inde gaten. Die hebben zo nu en dan wat in de uutverkoop staan wat marginaal over je budget heen gaat .

1 like

Citizen 1050. Doe ik alles mee.

En verder zo ongeveer elk Chinees hakkietakkiemerk met een Seiko of Miyota uurwerk als San Martin, Addisdive of zoiets. Die krengen hebben allemaal saffier, degelijke banden, 100+ meter en een oerdegelijk uurwerk wat 30 jaar meegaat.
Maar eigenlijk gewoon deze :

Ik twijfel of ik hem ook koop, want eigenlijk perfect😁
Precies mijn maat. Maar dan heb ik weer één horloge te veel :thinking:

4 likes

Al tig maanden niet op voorraad.

Met een zelfde soort eisen ben ik voor deze australische microbrand gegaan. Erg fraai met de H3 lume en de doorgedrukte plaat.

6 likes

Voor een wat soberder design vind ik deze ook tof

2 likes

Dit is ook nog wel een leuke optie waarbij de kans dat je iemand met hetzelfde horloge tegenkomt klein is.

2 likes

Misschien een leuke optie… Ik heb er geen ervaring mee maar vind het zelf erg mooi.

3 likes

Mits de dial je aanspreekt, heeft de Traska wel een aantal voordelen tov een Seiko (Alpinist). Traska draagt platter/compacter en heeft een prettigere bracelet met on-the-fly microafstelling. En de bracelet sluit ook nog eens mooier aan op de kast.

2 likes

Eigenlijk tikt Seiko gewoon alles af inderdaad.

Zie op de site nu iets van 17? Horloges in het field gedeelte.

En tegenwoordig ook de kleinere diameters. Mooi!

Zelf nog het oude logo van 5 jaar geleden, 41mm maar draagt prima op nato strap.

3 likes