De traska is een hele mooie!
Mijn inzending:
Vraagprijs voor een (jong) gebruikt exemplaar rond de 600.
200m WR en bakken met lume. 38mm. Had hem zelf kunnen kopen maar wil geen seiko verzamelaar zijn
De traska is een hele mooie!
Mijn inzending:
Vraagprijs voor een (jong) gebruikt exemplaar rond de 600.
200m WR en bakken met lume. 38mm. Had hem zelf kunnen kopen maar wil geen seiko verzamelaar zijn
Bedankt voor de antwoorden dusver! Zitten veel gevarieerde opties tussen, blij dat ik nog even heb gevraagd.
Het eerste wat mij opviel is dat er best wat modellen bijzitten met een SW-200 erin, dat valt mij niet tegen.
De CWC GS Sapphire kan ik alleen vinden als Quartz, zie ik iets over het hoofd? Een automaat is wel een vereiste.
De Clemence Munro die hierboven genoemd is vind ik ook een toffe, met name deze variant:
Lekker eigenwijs ding, en fijn font ook op de dial. Futura maar toch net niet.
De nieuwe Seiko 5 serie vind ik zo tegenvallen, en dan hebben ze daarvoor de SKX-lijn discontinued. Heel jammer. Te groot “5” logo ook. Had dan eerlijk gezegd nog liever gezien dat ze de SNK803/805/807 100m waterdichtheid hadden gegeven. Qua dial is de 807 één van mijn favorieten die ik heb. Alleen maar 3 bar waterdichtheid… mwahmwaaaaaah
Ik was vergeten de Baltic op de shortlist te zetten, had ze in mijn hoofd tijdens het maken van het topic maar kon niet op de naam komen. Erg fijne dial, 150m, houd ik in gedachten.
Wat betreft de Alpinist: Heel tof horloge, alleen twijfel ik wel of deze helemaal perfect past met zijn 39.5mm. Ben dan eerder geneigd ietsje kleiner te gaan. De nieuwe is over budget, de oude vind ik ook mooier, alleen is de oude variant volgens mij op MP wel wat duurder geworden, juist omdat sommigen de oude dial mooier vinden. (Waar ik het stiekem ook wel mee eens ben).
Hoe meer ik er over nadenk, hoe toffer ik de echo/neutra vind uit mijn startpost. Alleen jammer dat de dichtstbijzijnde juwelier in een dorpje onder Darmstadt zit. Misschien toch eens een bezoekje wagen aldaar.
Dan verbrand je direct een vijfde van je budget aan de reis.
Staan er genoeg onder budget op Chrono, als je juwelier niet wil praten.
Mooi eigenwijs horloge.
Meh.
De Hermetique wilde ik niet noemen omdat die boven budget is, maar als 665 overkomelijk is zou dat mijn keuze zijn. Baltic levert mooi spul, draagt goed, mooi stijltje, voor weinig geld. Doe mij gek genoeg de bruine maar.
Ik heb net een Clemence Munro besteld maar inclusief bracelet is dat boven budget dacht ik.
Wel tof. Deze week zou je ze unlimited moeten kunnen bestellen!
Misschien dat de horloges in singapore gemaakt worden, maar de eigenaar is volgens mij gewoon Deens .
Daar heb ik er persoonlijk niet zo veel moeite mee, en verklaard de Nordic inspiratie.
Of zie ik iets over het hoofd?
Nordic Marine Instruments is a small brand based in Denmark and founded by Mick Jørgensen, who is known to the watch community as the man behind the microbrand retailer WatchBandit.com.
Dit, super tof ding. Doen!
JINO watches. Jørgensen In Name Only? I stand corrected trouwens, blijkt deens zich toch van de å te bedienen.
Evengoed mysterieus dat alle shipping via Singapore is.
Haha, geen punt, maar je had bijna eigenhandig een horloge van mij wishlist gemieterd (wat ook gebeurd zou zijn wanneer er geen enkel Nordic raakvlak was).
Eens:
Wel met het oude logo, maar flink onder de nieuwprijs. Anders valt goed rondkijken op Chrono voor de C63 Sealander ook niet verkeerd. Veel leuke opties qua kleuren en de Lightcatcher case draagt echt prachtig. Ik zou zeggen dat het ook iets kleiner draagt dan de afmetingen zouden denken.
En misschien dat anders deze HFer nog een beetje onderhandelingsruimte te bieden heeft:
De bijgeleverde Bader bracelet van Chr. Ward is naar mijn mening de meerprijs ook waard. Goed afgewerkt, goed aansluitend op de kast en on-the-fly adjustment. Nieuw tegen de €240, of €145 als je ‘m in de sale koopt.
Voor de Clemence munro ben je meer dan je budget kwijt, €750euro excl import kosten. Dus dan zit je zeker €250,- boven je budget van €600,-
Voor je rest ben ik het helemaal met je eens wat betreft de Ridgeline, wacht er al heel lang op. Maar was tot gisteren altijd out of stock.
Vandaar gisteren besteld. Met geluk in oktober binnen
€750?
Op de website staat een preorder voor 499 pond, dat is 580 euro. Mis ik iets? Er is een meerprijs voor de bracelet maar ik ben zelf niet echt een fan van bracelets, dus die zou ik sowieso niet nemen.
Ik heb inderdaad incl bracelet.
499 pond + 76 pond + 29 pond verzenden, en dat dan komt er dus blijkbaar nog belasting bovenop
Al met al een stukje duurder als dat ze aankondigen maar wilde hem graag hebben.
Ja kan de Dryden Heartlander ook aanraden.
Zelfs een klein beetje spijt dat ik die verkocht heb.
Prima fieldwatch en voldoed aan alle eisen
Kijkende naar wat er verder wordt geadviseerd zou ik de Halios Universa ook nog aan willen raden. Een prachtig dun explorer’esque horloge met een geheel eigen smoel. Draagt heerlijk en heeft voor het prijsniveau een prachtige afwerking en band met fijnafstelling.
Mijne staat in het blauw voor €600,- maar ik ga hem terugtrekken omdat ik hem toch niet kwijt wil
Of TS een hommage ziet zitten weet ik niet, maar value for money is het zeker.
Oef, dat vind ik toch wel pittig… En dan ben ik nog fan vh merk met mijn Photic.