Tool/fieldwatch +/- 600€; advies?

Hallo iedereen,
Zat door mijn collectie te kijken, en het viel mij op dat ik heel veel dresshorloges heb, maar geen rouwdouwhorloge.
Wat ik er mee bedoel: Een horloge dat je omdoet en verder geen zorgen over maakt. Nu heb ik wel een G-Shock en een Casio World Time, maar een analoog horloge vind ik iets veelzijdiger om te dragen.

Ga de aankoop nog niet nu doen, maar ben mij aan het oriënteren. Wellicht iets voor volgend jaar. :slight_smile:

Eisen:

• geen duikerbezel (sorry voor de fans, maar het maakt een horloge onnodig lomp naar mijn mening)
  • max 40mm diameter, bij voorkeur minder
  • minimaal 100m waterdichtheid
  • automaat

Wat heb ik zelf al gevonden?
Met stip op 1 tot nu toe, de Seiko Alpinist. Helaas is deze vorig jaar behoorlijk gestegen in prijs. De Baby Alpinist heb ik hier in het blauw meen ik voor een best behoorlijke prijs gevonden, maar ik vind de kompasbezel, hoe gimmicky het ook is, er wel bij horen, die de Baby Alpinist helaas ontbeert.

Traska Summiteer 36

Mooi eenvoudig horloge, mis alleen wel een datum. Maar verder lekker clean.

Ik wilde de Hamilton Khaki Mechanical zeggen, maar die heeft blijkbaar maar 5 bar waterdichtheid? Had ik niet gedacht. Ook een fractie boven de prijs van 600, maar dat is niet het allergrootste probleem.

Een outsider, en op het randje qua grootte en prijs:
De Echo/Neutra Averau.

Vind hem wel erg tof, en een heel fraaie combinatie van lettertypen. Zelfde font op de datumschijf als op de dial, TOP!(Ben een beetje neurotisch als het om lettertypen op horloges gaat).

Graag hoor ik adviezen/tips, en als je andere horloges in je hoofd hebt, dan hoor ik het graag.

14 likes

9 likes

Je hebt natuurlijk ook de Hamilton khaki automatic, in ongeveer dezelfde prijs-range als de mechanical.
Die is 100m wr rated.

2 likes

Zelf heb ik sinds een maandje een baby alpinist, nadat ik absoluut een gewone alpinist met kompas wilde. Na ze allebei om m’n pols gehad te hebben vond ik de baby alpinist echt de betere optie.
Veel mooier in balans, veel mooiere wijzerplaat.

Een gewone alpinist is ook wel voor dit bedrag te vinden.
De 1959 reïnterpretaties zijn ook het overwegen waard, erg mooi.
Wildcard is deze Cincinnatus Mechanical Field Watch – Cincinnati Watch Company

Ik zou voor een CWC G10 gaan.

4 likes

Maar dan wel de GS Sapphire uitvoering om aan de eisen te voldoen.
Wel wat goedkoper dan aangegeven.

1 like

Inderdaad, wel gaaf hoor :+1:

Verrek, leuk horloge van Nezumi!

Timex Expedition North in titanium, wel 41mm

2 likes

Deze blijft maar in mijn hoofd rond zweven en is mogelijk wat je zoekt :grin:

De Søværn van https://nordicmarineinstruments.com

11 likes

De Echo/Neutra van mijn broer van dichtbij mogen bekijken, ik vind het echt een topper!

Prachtige horloges die je op het oog hebt! Ik zou je adviseren om eens op de website van Maen te kijken. Je zult niet teleurgesteld zijn🥸

€ 549, helaas geen automaat.

2 likes

Ook een mooie! Op die witte rubberen band dragen is wel horizonvervuiling

Makkelijk op te lossen met de €51 budget die je nog over hebt. Kun je 3-5 bandjes mee kopen bij ome Ali.

1 like

Zoiets ?
36mm en 10atm. Nieuw prijs weet ik niet of dat lukt binnen je budget . Maar een nette gebruikte lukt zeker.

4 likes

3 likes

Clemence Munro (ook in andere kleurstellingen)

6 likes

Denk dat Hamilton de sub 600 euro fieldwatch categorie domineert. Wat mij betreft de enige juiste keuze.

2 likes

17 likes