Hallo iedereen,
Zat door mijn collectie te kijken, en het viel mij op dat ik heel veel dresshorloges heb, maar geen rouwdouwhorloge.
Wat ik er mee bedoel: Een horloge dat je omdoet en verder geen zorgen over maakt. Nu heb ik wel een G-Shock en een Casio World Time, maar een analoog horloge vind ik iets veelzijdiger om te dragen.
Ga de aankoop nog niet nu doen, maar ben mij aan het oriënteren. Wellicht iets voor volgend jaar.
Eisen:
- geen duikerbezel (sorry voor de fans, maar het maakt een horloge onnodig lomp naar mijn mening)
- max 40mm diameter, bij voorkeur minder
- minimaal 100m waterdichtheid
- automaat
Wat heb ik zelf al gevonden?
Met stip op 1 tot nu toe, de Seiko Alpinist. Helaas is deze vorig jaar behoorlijk gestegen in prijs. De Baby Alpinist heb ik hier in het blauw meen ik voor een best behoorlijke prijs gevonden, maar ik vind de kompasbezel, hoe gimmicky het ook is, er wel bij horen, die de Baby Alpinist helaas ontbeert.
Traska Summiteer 36
Mooi eenvoudig horloge, mis alleen wel een datum. Maar verder lekker clean.
Ik wilde de Hamilton Khaki Mechanical zeggen, maar die heeft blijkbaar maar 5 bar waterdichtheid? Had ik niet gedacht. Ook een fractie boven de prijs van 600, maar dat is niet het allergrootste probleem.
Een outsider, en op het randje qua grootte en prijs:
De Echo/Neutra Averau.
Vind hem wel erg tof, en een heel fraaie combinatie van lettertypen. Zelfde font op de datumschijf als op de dial, TOP!(Ben een beetje neurotisch als het om lettertypen op horloges gaat).
Graag hoor ik adviezen/tips, en als je andere horloges in je hoofd hebt, dan hoor ik het graag.