Toolwatch collectie

Beste liefhebbers,

Pas de Traser kunnen toevoegen met dank aan een forum lid van hier en kunne testen op werk bij zowel dag als nacht.

Als ‘tool watch’ liefhebber ben toch benieuwd welk model jullie vinden ontbreken buiten deze collectie, Rolex sub14060M, Luminox XS.3501. F, G-Shock GW-6900 en mudman om?

Ik ben benieuwd naar de ideeën of aanraders. Ook ben ik benieuwd naar jullie ultieme tool horloge die jullie bezitten, met foto uiteraard!

14 likes

Eerste wat in me op komt is een sinn duiker, vooral de u50 tegiment.

7 likes

Tudor Black Bay Pro :+1:t2:

1 like

Ja ik mis ook wel een Sinn. Bijvoorbeeld de UX, en natuurlijk een Marathon.

2 likes

Op dit moment ben ik aan het sparen of aan het overwegen om de Breitling in te ruilen voor een Tudor.
In iedergeval ben ik nog erg aan het twijfelen tussen de Pelagos, Heritage Black Bay Chronograph : 79350-0002, of de Black Bay Pro.

1 like

Begrijpelijk :grin: Ik heb zelf ook een BB chrono. De Pro staat ook nog op mijn wishlist
Jij wilt dus deze:

Lijkt me een klassieker in de dop :+1:t2:

2 likes

Precies! Prachtig horloge voor heel veel gelegenheden en scenario’s.

1 like

Explorer?

2 likes

Een Hamilton Khaki Field Titanium wellicht?
Een klassieker, super lichtgewicht, kun je overal inzetten en complementair aan jouw collectie.

1 like

Mooi avonturen horloge die ik echt kan waarderen. Vooral de 39 versie.
Maar waar ik bij de 14060 ook tegen aan loop is dat hij een super mooie clean dial heeft maar ik de datum soms wel mis. Ik ben bang dat ik dat hier ook ga hebben en daarom dan minder ga dragen.

1 like

Tja een Pelagos :wink:

7 likes

De H70455733 vind ik mooi en ook de gene die 100 meter waterdicht is.
Een field watch moet toch een beetje tegen water kunnen.

Heb je zelf ervaring trouwens met de Hamilton field watch waterdichtheid. Ik hoorde dat daar soms wel wat klachten over zijn.

1 like

Marathon en CWC.

1 like

(een) Damasko :ok_hand:

5 likes

Volgens mij heeft de eerdere generatie van de Khaki Field een waterdichtheid van 50m, deze Titanium variant 100m. Overigens denk ik dat je met beide alles wel kunt doen, maar ultieme toolwatch maakt het het niet.

Dan zou je een Apple Watch Ultra ook kunnen overwegen, daar kun je nog meer mee :crazy_face:.

Zelf is mijn Doxa Sub 300T Professional een veelgedragen toolwatch, naast een groene CasiaOak G-Shock.
Kijk ook eens naar een mooi kleurtje :green_heart: :orange_heart:, al is het maar om de pure functionaliteit van de kleur oranje - beste leesbaarheid onder water.

1 like

Any Sinn :muscle:t4:

1 like

een CWC horloge, qua prijs ook goed benaderbaar, een duiker of een field

1 like

Iets met een kompas! :grinning_face_with_smiling_eyes: Seiko of een Boldr!

1 like

Nee de Breitling is juist de mooiste in de collectie! Ik zou de Seiko’s en Citizen wegdoen!

1 like

Neeeeee, die Breitling is de mooiste in de collectie!

1 like