Toolwatch collectie

Oeh ja een Marathon staat ook nog ergens op de lijst.
CWC ook trouwens. Ik zie deze twee merken soms nog wel bij Amerikaanse militairen voorbij komen tijdens werk.

Ik zie hier een potige Sinn of Helm wel prima tussen passen. En ware het niet wat problematisch i.v.m. Oekraïne, dan zou een Vostok er ook nog wel goed tussen passen.

1 like

:point_up:

7 likes

Toolwatch?

9 likes

Wellicht kan een Hydroconquest (eventueel Quartz) als toolwatch de collectie versterken? Ik vind het hele fijne grab and go horloges!

1 like

Jaren lang 100m waterdichte Hamiltons gedragen, inclusief de field die jij toont, nooit een probleem gehad.

1 like

Marathon Steel Navigator past er wel tussen.

3 likes

Zijn mooie horloge maar ze hebben onlangs volgens mij aardig de prijzen omhoog gekiepert … de SBS gaat nu voor 550 GBP en dan heb je een Quartz horloge. Het voelt een beetje aan als hypeflation. Voor dat geld kan je beter een Hamilton kopen

1 like

Misschien een Railmaster:

3 likes

is al redelijke tijd zo hoor qua prijzen, tenminste een paar jaar volgens mij :slight_smile:

met een SBS koop je inderdaad een quartz horloge, puur vanuit die optiek kan je zeker goedkoper. Echter, als je een echte toolwatch wil, dan is de SBS wel een koopje naar mijn idee.

Hoeveel horloges onder 1k kan jij verzinnen die op dit moment nog steeds officieel via een contract met de overheid uitgegeven worden worden aan het leger en in dit geval, de special forces?

1 like

O.k., nou ja twee echte

wat mij betreft zijn een Squale 1521 en een TAG Heuer Aquaracer. Beide heel veel horloge voor je geld!

1 like

Omega Seamaster 300M.

1 like

Yema ?

Ja is misschien wat meer functies dan een hardcore toolwatch maar Mechaquartz en een mooie klok imo

1 like

voor zover ik weet is dit horloge ontwikkeld samen met de airforce, maar er is geen contract tussen de overheid en Yema, dat het horloge ook als dienst horloge wordt verstrekt aan de airforce

Het is meer een samenwerking, zoals Seiko ook doet met de trein horloge in Japan

de SBS is in 1987 ontwikkeld door CWC op specificaties van de overheid zodat de horloges verstrekt kunnen worden aan allerlei specifieke eenheden

Er zijn er zo veel. Van de Seiko duikers mis ik de Turtle en Tuna cases. Toegegeven, de Tuna’s zijn overwegend erg groot, maar het zijn wel de oer-toolwatches pur sang. Samen met de Ploprof en de Doxa 300 kasten zie ik die als toonaangevend en iconisch.

Omdat ik zelf kleine meisjespolsen heb is hier de Tuna uit het hoofd gezet en leeft er een proto-Turtle in de kist:

De Ploprof was hier al door @ROC genoemd, en de Sinn UX of U50 al door @ATallGuyCollectingWatches. Maar die laatste verdient ook een plaatje.

Hier worden, ook door @Beacher, goede punten gemaakt. Alles wat je hebt is bonkg en met übergrote bezels, terwijl toolwatches toch heel erg goed netjes en onder de radar kunnen zijn.

Hierbij een greep uit mijn verzameling:

• 200m WR :white_check_mark:
  • Lume :white_check_mark:
  • Schroefkroon :white_check_mark:

• 100m WR :white_check_mark:
  • Lume zichtbaar vanaf de maan :white_check_mark:

• Lume zichtbaar vanaf de maan :white_check_mark:
  • 100m WR :white_check_mark:

Dit zijn allemaal een soort van Gada horloges die prima als toolwatch gezien kunnen worden. Dat is ook in lijn met de Rolex Explorer die genoemd werd, en de Hammie field watches.

Maar denk inderdaad aan Damasko’s DS30 serie, de Sinn 556L, de Archimede Outdoor Protect, hele drossen Seiko 5 field watches, het volledige field watch aanbod van CWC, Smiths, en uiteraard de Serica 4512.

Zo heb ik gemerkt dat mijn GS Quartz in feite een beste toolwatch is. Het profiel is lager dan dat van een duiker, waardoor je 'm minder snel stoot, en hij is überrobuust, ook dankzij de afwezigheid van Kristalglas. :slight_smile:

Het is maar wat je een toolwatch noemt. Op één of andere manier moest ik bij dit topic sterk hier aan denken:

Maar dat kan ook komen door al die mensen die hier een toolwatch kopen om vervolgens een beschermend stickertje om de clasp te vouwen voor achter het bureau.

Als je krassen accepteert is mijn Nomos Ahoi exact net zo capabel als een Sinn UX.

5 likes

Archimede Outdoor. Goede aanvulling imo.

3 likes

Mooie geschreven :+1:.
In het dagelijkse leven draag ik ook niet altijd schoenen met stalen neuzen, een helm, handschoenen en een beschermend pak.
Zeker handig dat een horloge in situaties degelijk en ‘toolwatch’ is, maar meestal ook een toevoeging aan (of tenminste passend bij) mijn verdere outfit.
Variatie is dan heel handig voor velen, ook exemplaren ‘onder de radar’ :innocent:.

1 like

Zit even te kijken naar de UX, qua specs wel interessant, maar helaas trekt die 44mm me dan weer totaal niet :sweat_smile:

1 like

Ik heb exact deze! Als je er vragen over hebt lemme know;)

Nooit problemen met de waterdichtheid of accuraatheid. Echt een toolwatch in mijn ogen!

1 like

:sunglasses:

1 like