Ten eerste: Wat een leuk bericht ter reactie. Uitgebreid en leerzaam. Bedankt daar voor.
Ten tweede: Mooie horloges. Die Momos heeft echt meer in petto dan ik vanaf de afbeelding zou denken. Heel interessant en mooi horloge. Ik ga na gereageerd te hebben direct even online rond snuffelen om meer te weten te komen over dit horloge.
En ten derde: ik snap wat je bedoeld met de desk avonturiers. Toch zijn mijn horloges nooit echt gespaard gebleven.
Hieronder 2 foto’s van mijzelf waarin ik mijn gevoel bij een horloge probeer weer te geven:
Tja, ik vrees dat ik de fascinatie met camo, patronen en de geweldsindustrie niet deel, dus dat gevoel is iets waar ik me niet in kan verplaatsen. Integendeel zelfs.
Misschien is dat ook de reden dat ik alleen “heren-duikertjes” heb, en een soort all-purpose horloges die erg dressy zijn. Iedereen heeft z’n eigen stijl, liefhebberijen en smaak.
Neem nu de Seiko Alpinist. Ontworpen als Seiko’s eerste sporthorloge, ooit, maar dan met de middelbare man in gedachten die graag een wat ruigere bergwandeling maakt. Ik vind dat een aardige gedachte. Het is dan ook de enige field watch die ik op dit moment nog heb.
Voor wie zich met legers bezig houdt kan ik me de voorkeur voor een steviger horloge goed voorstellen. Evengoed… Mijn schoonvader kwam altijd thuis uit het leger, hing z’n uniform op en had een harde scheiding tussen de persoon die hij in het leger was en de persoon die hij thuis was, dus ook daar zou ik een dress watch in de verzameling goed begrijpen.
Als je een militaire sfeer wilt, kan dat voor (heel) weinig geld met bijvoorbeeld de Casio MRW-200h die de jongens en meisjes van de NASA aan de buitenkant van hun pak geklittenband hebben: