"Toolwatch", dailybeater, stoer/sportief horloge alles in een :)

Van dit kwartet vind ik de 566 het meest allround.

Persoonlijk vind ik voor sub 2k (volgens chrono24) de Tudor Black Bay 36 een geweldige allrounder. Net als zn grote broer, de Rolex Explorer.

P.s. je wilt niet weten wat Google me laat zien bij black gay. Bedankt predictive toetsenbord :sweat_smile:

Maar ik zocht dus deze

6 likes

En de stalenband van Damasko? Is geen goedkope band, sterker nog daar koop je bijna een halve Damasko voor. Is deze band zijn geld waard?

1 like

@SwedishChef kom er maar in! Hoe bevalt de stalen band van je Damasko? Is het z’n geld waard?

2 likes

Die bevalt prima! Zijn geld waard is subjectief, ik vind van wel. Bracelet is net zo krasvast als de kast en heeft dezelfde matte, toolish uitstraling.
Ik hou er van!

9 likes

Als je een echte toolwatch wil, is de Damasko de beste optie. De concurrerende Sinn is de 856 ipv de 556, die ook weer een paar 100e duurder is. Zou de Damasko wel in het zwart nemen met een normale stalen kast; vermoed dat je daar langer plezier van hebt.

1 like

Sinn 566l

1 like

Damasko als je op zoek bent naar een toolwatch, zonder twijfel.
Met stalen band of zonder, maakt niet uit. Op een mooie hadley, hirsch of zelfs een MN strap komt ie ook echt wel tot zijn recht.

6 likes

:sweat_smile:

3 likes

De Damasko vindt ik mooier op een lederenband en de Sinn 556 mooier op een stalen band.

Maar welke band voor de Sinn?


of

Wat zijn de ervaringen met de stalenbanden van Sinn?

2 likes

Ik heb de H-link band pas een maand maar hij houdt zich uitstekend. Al een paar flinke knallen gemaakt maar niets van te zien, geldt ook voor de getegimenteerde horlogekast. Band kost getegimenteerd iets van 260 euro.

3 likes

De Sinn doet het ook uitstekend op leer is mijn ervaring. Uiteraard zeer persoonlijk. Je kunt eventueel altijd later nog de stalen band los erbij kopen. Dat laatste is overigens bij Damasko niet aan te raden omdat iedere ss band op maat wordt gemaakt voor het horloge. Kortom wil je achteraf de ss band erbij kopen dan zul je het horloge moeten opsturen voor fitting.

Enfin…wellicht weet je dit allemaal al. :sunglasses:

1 like

Dat is vanaf een bepaald bouwjaar niet meer het geval. Dan is elke bracelet passend op elke kast.
Ik heb destijds nagevraagd bij Damasko.

Ik heb er namelijk gewoon een tweedehandsje aan hangen.

3 likes

Ah ok…dat wist ik idd niet. Thx, goed om te weten. :+1:

1 like

Deze al overwogen? Damasko ds30

1 like

Er staat een echte toolwatch op het marktgedeelte.
De sinn u1, voor mij de ultieme toolwatch. Ik heb er nooit een gehad, maar dat komt er nog van.

Ik neig toch naar de Sinn of Damasko. Anonimo gaat het niet worden.

Fortis heeft ook een mooi model, meer een flieger.


1 like

Sinn 556i

En, ik zag hierboven ook al een Tudor geopperd worden, de Blackbay 41.

Aan je smaak ligt het in ieder geval niet :smile:

1 like

Dank je wel. Tudor is zeker mooi maar lijkt dan weer teveel op mijn Hydroconquest

Heb je de MKII Paradive al overwogen?

3 likes

Op basis van deze vier zou ik @daffie gelijk geven, ware het niet dat de DA36 en 38 mij te groot zijn en de DA30 te saai is. De door jou opgevoerde DA37 black is zwart. Ik heb een hekel aan zwarte horloges. Sterker nog, ik heb nu een zwart horloge om de pols wat ik nog heb omdat… ja, omdat hij trouw is geweest.

De Sinn 556a, daar zit ik ook al tijden naar te loeren, maar de cijfers zijn bijna een karikatuur. Daar staat tegenover dat de 556l me een tikje te saai overkomt. De 556 perlmutt, blau, braun en jubileum hebben allemaal net-niet kleuren in de zon, dus die vallen ook af.

Sinn is dus leuke technologie, maar in ultimo niet mooi ontworpen. De 556l komt nog het dichtst in de buurt van een leuk horloge.

De Anonimo is het leukst, maar is natuurlijk totaal geen toolwatch: Met gepolijste overgangen en een fluted bezel is dit een hartstikke leuk ding, maar ik zou er zuinig op zijn. Dit is van degenen die je laat zien verreweg de aardigste, maar ook direct geen “toolwatch”. En da’s de reden dat ik hem leuk vind.

Ik heb namelijk ook de schurft aan “stoer”. Ik weet niet precies wat het woord betekent, maar wel weet ik dat ik vaak een mindere klik heb met mensen die stoerheid als een nastreefwaardig concept zien.

Mag ik daarom een lans breken voor een vriendelijk ogend, mooi afgerond modelletje wat onder de radar vliegt? Een modelletje wat een beetje aan de jaren 70 doet denken met z’n vormen? Een model wat wel stiekem een serieus geharde coating heeft, 200m WR is en gewoon ook uit Duitsland komt?

archimede-outdoor-lume-eb
archimede-outdoor-lume-dial-macro_2
archimede-outdoor-lumeicklercase-brushed_2
ua8239-kronenschutz-det-h_48_2

De outdoor protect met nieuwe full luminous dial. En een keurige 39x11.2mm. Ook in het goen:

ua8239-a-olive-zifferblatt-det_3_2_1

4 likes