Geen zorgen. @Hamari gaat gewoon met die toolwatch in de trein en op kantoor zitten. Misschien de vuilnis buiten zetten of een keer het gras maaien. Het spannendste dat die Sinn gaat meemaken is dat er een keer overheen wordt geniest, er een herfstblaadje op dwarrelt of dat het touwtje van de Komo zak, zachtjes langs de kast aait
De lugs lijken wel wat meer naar beneden te lopen dus wellicht is het daardoor bij de EMZ3 wat minder aan de orde. Maar zoals jij al zegt, eerst maar passen vandaar ook mijn oproep.
Zelf vind ik bij een toolwatch een toolloze fijnafstelling in de sluiting prettig. Zodat ie makkelijk om de ene pols of andere pols kan (dikte verschil) of over handschoenen heen.
Ik gebruik daarom als daily wear een Seiko monster met marine master sluiting. De constructie van het monster vind ik slim gedaan, waarbij kast de bezel beschermt en de schuin oplopende bezel weer het glas beschermt.
Het Is echter niet t knapste knaapje uit de klasā¦
Op rubber Is natuurlijk ook erg praktisch, vooral als het geregeld nat wordt. Lekker makkelijk af te drogen en daarom op reis voorkeur voor rubber.
Een GShock zou dan ook een goeie toolwatch zijn.
Maar als ik jouw wensen lees, denk ik dat als je krasjes geen problemen vind voor een toolwatch, dat je langer interesse blijft houden voor de sinn.
Persoonlijk zou ik dan weer voor de Damasko gaan, maar Dean met een donkere wijzerplaat.
Dat is inderdaad een goed punt, iets waar de stalen Damasko band tekort schiet.
Daarnaast:
Dit had ik mij ook nog niet gerealiseerd. Hierdoor valt de Damasko op stalen band alvast af. Op lederen band blijft een optie, is ook een stuk minder klinisch wat mij betreft.
Wat ik mij verder nog afvraag; heeft de DA47 dezelfde kast als de DA37 en komt het verschil in diameter alleen door de bezel?
Wat mij verder opvalt aan deze foto van @daffie:
Is dat de witte wijzerplaat een patroon heeft maar dat patroon lijkt niet lekker uitgelijnd. Valt dat erg op?
Voor mij helaas een āafknapperāā¦al schijn je mbv half links de band prima op maat te kunnen makenā¦een fijnafstelling is het nooit. Voor mij lastig vooral in de zomer.
De ietwat scheve uitlijning was mij eigenlijk nog niet eens zo opgevallen. In ieder geval is het niet storend omdat je het patroon van normale afstand niet ziet.
Klopt idd.
Eens.
Dit kan natuurlijk ook: Marathon TSAR met tritium (eventueel op staal). Quartz voor je toolwatch is eigenlijk helemaal niet zoān gekke keuze.
Die Sinn vind ik mooier, verfijnder en gedetailleerder.
Goeie, quartz is sowieso beter geschikt voor een tool watch. En voor de prijs van een TSAR (ā¬400 tweedehands) krijg je het materiaal en de afwerking van een ā¬1500 Zwitserse automaat. De Marathon bracelet is een van de fijnste bracelets die ik ooit heb gedragen.
Een quartz gaat het sowieso niet worden. De Marathon GSAR ziet er ook goed uit alleen de dikte van 14mm is me wat te veel.
Dat was ook de reden dat Damasko afviel als daily wear. Verder voldoet ie praktisch aan al mān wensen.
Ik weet niet of de Oris Aquis 39,5mm zwart met volledig geborstelde band al vermeld is?
Echt een tool diver voor de kleinere polsen: weinig gepolijste vlakken, WR 300m, keramische bezel, fijnafstelling in de sluiting (en dive extension?)ā¦
Van de Damasko of de Sinn ga ik voor de Sinn denk ik, net iets meer details waardoor je er minder snel op uitgekeken raakt
Zo, die band is wel even een verbetering ten opzichte van die andere zeg. Dat wist ik nog niet. Heb de Aquis altijd al wel mooi gevonden alleen net wat te groot en de bandaanzet staat mij tegen. Dat eerste is met de nieuwe versie opgelost. Ik schrijf deze zeker nog niet af maar of hij het gaat winnen van de Sinn of de Damasko
Van deze twee overduidelijk de Sinn
Dat patroon kun je met het blote oog niet zien.
Overigens heb ik ooit uiteindelijk een DA45 gekocht in ongeveer dezelfde uitgangspositie(oerdegelijke toolwatch).
Een DA37 saai noemen is natuurlijk wat overbodig, want het is bewust veruit de meest saaie Damakso met een witte wijzerplaat. Gelukkig hebben ze tig varianten met wat meer kleur, en ook een mooi lederen bandje doet al erg veel.
Vond de DA4x serie al wat minder saai, en en de rode accenten maken hem zelf best hip.
En ik ben nog steeds blij met mān DA45. Ondanks dat ik hem toch 3-4 dagen in de week draag, en er niet speciaal zuinig op ben: ziet en loopt er nog zo goed als nieuw uit. Nog steeds +2 sec per dag, en geen krasje te bekennen ondanks diverse aanvaringen met objecten en muren.
De kroon aan de linkerkant zoals de Sinn zou wel een verbeterpuntje zijn, maar achā¦
Met bezel is toch ook wel erg mooi hoor, ik weet alleen niet of die -teen op dit model mij kan bekoren. Je hebt wel gelijk dat een beetje kleur een stuk minder saai is. Lekker dan, had al bijna de EXM3F besteld maar blijf toch twijfelen
Dat vind ik toch een aparte redenatie. Als je 1000+ voor een horloge neer legt mag je toch wel verwachten dat dit soort dingen gewoon goed uitgelijnd zijn.