Sorry Thom, je naam te snel getypt
Ah welkom op HF!
Toolwatches begon het bij mij ook mee.
Inmiddels begin ik ook weer breder te kijken maar een paar favorieten toolwatches van mij:
Vintage:
Was ooit de toolwatch in de tijd dat ze geïntroduceerd werden, inmiddels ben ik er zuinig op. En ja ook rolex en Breitling
Omdat ik rolex ook gaaf vind heb ik ook 2 moderne versie.
De sea dweller. Zeker kopen!
En de Submariner.
En deze week op vakantie met deze 2 toolwatches
.Ok. Maar dit heeft die dan ook niet:
Bedankt voor je compliment!
Wat een prachtige horloges. Mooie uitvoering heb je daar.
Ik blijf de H71616535 erg mooi vinden. Echt een waarbij je 1000 verschillende bandjes om heen kan doen om elke keer een nieuwe look te creëren. + een chronograaf die 200 meter waterdichtheid heeft is geweldig.
Ja die ken ik. Zelf vind hem wat te groot voor mijn pols. Wel gebruik ik de G-shock Mudman veel en een suunto core.
Al is dit mijn all time favorite die ik het meest gebruik: GW 6900
Solar, multi band, simpel, klein en plat.
Hele mooie collectie! Die Jaeger-leCoultre vind ik ook echt heel mooi!
Maar wel hardstikke cool😋
Ook zoals bijna alle gshocks zowat onverwoestbaar, bijkomend voordeel is ook dat een deepsea plots een gewone maat horloge is, als je geen gshocks gewend bent, dan is het best een grote toolwatch
Welkom hier. Zo te zien kunnen we elkaar de hand schudden qua horlogesmaak.
Tijdens mijn ‘avonturen’ draag ik op het moment het meest mijn Maurice de Mauriac L2 diver:
Geweldig. Op deze manier droeg ik mijn sub vaak op werk. Zwarte nato strap met suunto compas eraan om hem weer op de ouderwetse militaire lijn van Rolex te laten lijken.
Idd helemaal mijn ding!
Leuke reactie! Bedankt!
De Turtle blijft een mooi exemplaar. Niet helemaal mijn stijl omdat ik toch wel van een hele basic dial hou. Oftewel 1 kleur.
Dat was ook de reden dat ik toch net niet val voor die nieuwe micro brand Norqain, opgericht door een topman van Breitling als ik mij niet vergis. Ik vind sommige erg mooi maar de drukkere dial, en daar bedoel ik echt mee het patroon in de dialplaat.
Toch kan ik horloges zoals de Seiko hierboven goed waarderen bij andere!
Zelf denk ik dat ik nu toch eerder een nettere chronograaf zoek met het liefst zoveel mogelijk de specs van een toolwatch. Een Citizen of Seiko chronograaf, Tudor Black Bay, Hamilton… eventueel zelfs de Breitling superocean chronograaf uitvoering hebben op dit moment mijn meeste voorkeur.
De Deepsea is voor mij toch wel te groot haha! Maar idd G-shocks zijn bij mij ook zeer geliefd.
Ik vind de G-shock tai Chi special uitvoering ook nog steeds wel interessant als ik buiten de basic lijn moest kiezen.
Minder grof en speelgoedachtig als de reguliere modellen en als ik die band zou wisselen met zwarte band lijkt het bijna een robuuste speciale Garmin uitvoering. Analoog en digitaal samen zou voor werk bij defensie ideaal zijn. Heerlijk als je door de lume snel kan zien hoe laat het is maar wel de voordelen hebt van timer, wekker etc. Net als bij de mudmaster maar dan vind ik dit model wat mooier.
Er staat er zelfs 1 in het blauw, mooi horloge.
Welkom op het forum!
Als er over tool watches wordt gesproken, mag Marathon natuurlijk niet ontbreken. Hierbij de GSAR (Government Search and Rescue) in zwarte uitvoering. Vroeger alleen issued aan militairen en professionals, nu ook voor de burger te koop
Man, Breitling natuurlijk.
100m waterdicht, 13mm dik, 39mm kast. Tikje dik voor een dresswatch, maar verder op en top klaar voor elke situatie.
Anders? Tja. Ik heb meer dan een paar GADA’s. Donkere:
En kleurrijke / lichte:
Het zijn allemaal driehanders, allemaal platter, kleiner, discreet, behalve misschien de witte GS. De meeste chronografen zijn iets te aanwezig voor GADA. Deze bijvoorbeeld, kan zakelijk niet zo goed:
Mijn tip voor een GADA chronograaf zou altijd 39mm worden, en met vintage uitstraling:

Welkom op dit forum.
Fraaie Breitling heb je daar!
Voor mij persoonlijk moet een toolwatch gebouwd zijn als een tank voor in de tank. ( Leo 2a) Dus deze of de Casio 5610. Geen automaat tenzij romantisch aan het toolen achter het buro.
Welkom , had altijd mijn luminox of g-shock aan bij defensie