Toolwatch! ... wat is nou een toolwatch?

Hoezo? Voor het grootst gedeelte van de dag voldoet de nauwkeurigheid van automaat prima. In ieder geval voor mij.

Pas als je echt op de second of nauwkeuriger iets moet weten, zoals bijv. in de topsport of wetenschap, dan pas is het essentieel om voor iets anders te kiezen dan een automaat.

Maar ik ben het er mee eens dat het nu eerder behoort tot de afdeling sieraden, met name de dresser. Een toolwatch is nog steeds erg handig op plekken waar je liever niet een dresser of een smartphone draagt, zoals bij het klussen of zwemmen.

1 like

Daar time je ook op een andere manier. Maar klopt. Accuratesse van automaat is hoog genoeg normaal gesproken.

2 likes

Ongeveer biertijd is voor mij inderdaad goed genoeg :hugs:

Say no more!

1 like

Daar heb ik ook een voorbeeld van…

Blok staal, 17mm hoog, incl. glaasje.

Toolwaarde: 1000 meter duiken.
Zwem lekker in buitenwater, maar daarbij de 1000m nog niet gehaald hoor…:sunglasses::grin:

2 likes

Wat een bruut! Gaaf hoor. Dat zul je wel voelen aan je pols.

Ik draag 'm afwisselend links en rechts. Dan ontwikkelen m’n arm- en schouderspieren zich in ieder geval gelijkmatig…

Geintje.
Valt mee; 265 gram…

2 likes

Is maar 20 baantjes 50mtr bad. :man_shrugging:

3 likes

Fake patina

1 like

3 likes

Oh, ik stelde me bij een duikhorloge iets heel anders voor…:sunglasses::wink:

[voor mij geen zwembadzwemmen trouwens; da’s voor watjes en dobberende dozen :slightly_smiling_face:]

1 like

Is een toolwatch ook meteen een beater? Of dat weer niet?

Bij het lezen van beater denk ik altijd aan zo’n grote lompe horloge die je meeneemt naar een gevecht. Ik_sla_je_tanden_uit_je_bek_TW_Steel_horloge.

1 like

Niks fake. Helemaal zelf gemaakt dus hartstikke echt :crazy_face:

1 like

De beste toolwatch is een horloge waarmee je een bierflesje mee kan openen.

Sinn 556 i

Eens!

6 likes

De toleranties in de huidige wetenschap zijn van dien aard dat een polshorloge sowieso ridicuul is om processen te timen. :slight_smile:

Een toolwatch is met name handig om een signaal af te geven aan dames. "Kijk, ik ben wellicht middelbaar met matig haar en een licht oversized buikje, maar mijn bonkige horloge laat je zien dat ik een bulderende boerenbink ben die ook in groepsverband nog goed mee komt bij het pile-driven. Skeet skeet!

4 likes

Tja, zo kan je er ook naar kijken en voor sommigen zal het waarschijnlijk ook zo zijn :smile:

1 like

Rolex gmt, submariner of Daytona zijn toolwatches… zijn het beaters? Hangt af van je portomonnaie.

Zou een beater zien als een horloge waarvan t je niet uitmaakt of het een kras of deuk krijgt. Voor mij is dat een gshock of mn nieuwe Invicta.

Denk wel dat een sub een beater zou kunnen zijn… ding is een tank. Maar over een gshock kan je dan weer heen rijden met een vrachtwagen. Gaat met de sub niet.

Prachtig ! In het blauw nog geraffineerd ook.
Heb er zelf vooralsnog vanaf gezien omdat ik bang hem toch iets te “saai” te vinden.
Ook net niet sportief genoeg voor casual en te mooi als echte beater.
Misschien een rare opmerking, maar de SARB033 heeft, ondanks het meer dressy karakter, voorzien in de behoefte.
Niettemin blijft de Sinn trekken.

2 likes