Toon hier je opgeknapte vintage horloge, voor en na.

De meeste penankers kunnen wel uit elkaar hoor.

Ja dat is wel zo handig! :rofl:
Ik heb er maar 1 en nog niet echt goed gekeken. Is ook niet in de mooiste staat.

Tritium is niet op gespaard :sunglasses:

9 likes

Wat voor uurwerk zit er in ?

Penanker

Ik vind het ondanks dat best een leuk horloge.

Ik meen dit model wel eens gezien te hebben met een Lapanouse-uurwerkje. En een Tropic-bandje…

1 like

Ik denk deze…Misschien met hetzelfde uurwerk erin ?

1 like

Dat is een makkelijk antwoord :smile:

Silvana, de kast is totaal versleten, het glaasje wat oppervlakkige krasjes maar dat viel mee, het uurwerk loopt goed, heeft wel een service nodig maar de data die ik nu al lees op de timegrapher is goed.
Hoewel het horloge gepolijst is om zijn glans te herstellen, zijn de sporen van de tijd bewaard gebleven op de kast.
Voorzien met een nieuw leren bandje.
Silvana

9 likes

Svea is vandaag aangekomen, ik heb het direct onderhanden genomen, kast gereinigd en het glas gepolijst en de leren band gereinigd en behandeld met leerolie. Hier is Svea weer met glans en klaar voor een tweede toekomst.

10 likes

Helemaal correct!
Alleen heb ik tijdens het demonteren de balans niet goed vast gehad zodat de spiraal nu niet meer correct naast elkaar ligt. Beetje in de knoop blijkbaar een balanswiel van Duits U-boot schjtahl. Dus die gaat weet terug de bunker in.

1 like

Ja

Yema is vandaag binnengekomen en direct onderhanden genomen.
Ik heb zo het vermoeden dat dit een dameshorloge is, en omdat ik nog 1 16mm bandje in voorraad had en het heeft deze kleur heb ik het gestoken in zachtroze, past ook wel bij de kleur plaat.

binnenwerk

9 likes

Dat is een hele mooie plaat! Het zal inderdaad wel een damesmodel geweest zijn - wat is het totaal, een 30 à 32mm zonder kroon? Maar hoe dan ook, dik in orde.

Het is 32 mm met bezel, omdat het volgens de verkoper een duikhorloge is en ik het nu in handen heb, doet het erg damesachtig aan, dus ik denk dat dit een dames duikhorloge is. Het doet wel erg goedkoop aan, de bezel is van kunststof en kun je er makkelijk met de hand afhalen. Het uurwerk loop wel goed.

Dames genoeg die deze zo graag zouden willen dragen denk ik zo. :+1:

1 like

Dat denk ik ook, het is een mooi horloge.

Vandaag was deze Alpina aan de beurt, de wijzerplaat een milde behandeling gegeven, de wijzers over de leervijl en zo goed mogelijk de wijzerplaat ontdaan van vlekken, sommige diepe krassen schoongemaakt zodat het minder opvalt, ook de kromme urenwijzer recht gemaakt en de zwarte vlek aan het eind verwijderd.

6 likes

Vandaag deze PAL opgeknapt en weer aan het tikken gekregen. Het is afkomstig uit een lot van negen horloges, ik heb de kast lichtelijk gepolijst, glas gepolijst, radium verwijderd uit de wijzers en van de cijfers.

Hier kunt u het binnenwerk bekijken

9 likes

Ziet er weer heel mooi uit, Wolter!!
Eer van je werk.

1 like

Dankjewel Jos, leuk om te horen.

1 like